Folyamatos logisztikai fejlesztések a SPAR Magyarországnál

2022. április 12. Logisztika | FMCG

Két év alatt mintegy 7,6 milliárd forintos logisztikai fejlesztés a SPAR-nál: logisztikai és szállítmányozási fejlesztéseire 2021-ben 3,3 milliárd forintot fordított, 2022-ben pedig 4,3 milliárd forintot fordít a SPAR Magyarország – jelentette be a cég április 12-én kiadott sajtóközleményében.

– A hatékony és professzionális logisztika a modern kiskereskedelem kulcsa, hiszen enélkül a beszállítókkal való hatékony kapcsolattartást, és a vásárlók minőségi kiszolgálását el sem lehet képzelni. Ezen területek folyamatos fejlesztése érdekében a SPAR Magyarország jelentős beruházásokat indított el, fejezett be és tervez a jövőben is – mondta Maczelka Márk kommunikációs vezető.
Folyamatosan fejlődik a SPAR szállítmányozási flottája, amely jelenleg 121 motorkocsiból és 120 pótkocsiból áll. 2021-ben 20 pótkocsis szerelvény beszerzése zárult le, idén pedig a tervek szerint újabb 20 ilyen járművel gyarapszik az üzletlánc: ez két év alatt 3,24 milliárd forintnyi beruházást jelent. A teherautók átlagéletkora 5,5 év, és jellemzően 1,3-1,5 millió kilométeres futásteljesítmény után, 9 éves korukban cseréli le a járműveket a vállalat. Az új géppark minden darabja EURO 6 környezetvédelmi besorolású, Frigoblock hűtőrendszerrel felszerelt, s a teljes flotta biztonsági és sofőrtámogató okokból online kamerarendszerrel ellátott. Megkezdődött a kamionok hátfalának automatizálása is, így a sofőröknek a telephelyen nem kell kiszállniuk a fülkéből minden nyitáshoz: mindez a biztonságukat és a hatékonyságot is szolgálja. 
2021-ben közel 360 millió, míg 2022-ben több mint 430 millió forint értékű beruházás keretében újul meg a vállalat targoncaflottája, és sor kerül a gépek akkumulátorának cseréjére is. Az anyagmozgató eszközök beszerzését és a kapacitás bővítését a forgalom folyamatos növekedése indokolja. 

Automatikus adatszolgáltatás a hídmérlegen

Üllőn már elkészült, Bicskén pedig jelenleg folyamatban van a hídmérleg telepítése, amely nemcsak a disztribúciós flotta munkáját könnyíti meg, hanem a hulladékelszállítás ellenőrzésében is fontos szerepet játszik. A mérlegelés teljes folyamata automatizált: a mérés előtt egy kártyaolvasó segítségével történik a kamion beazonosítása, majd ezt követően a jármű lassú tempóban hajt fel a hídmérlegre, ahol tengelyenként kezdődik el a mérés. Ez a beruházás a két telephely esetében 18,5-18,5 millió forintos fejlesztést jelent.  Ezekkel az eszközökkel a vállalat szállítmányozásban részt vevő összes kamionjának közúti forgalomban való megfelelése helyben ellenőrizhető, biztosítva az előírások betartását. 

Minimálisra csökkentett hibalehetőségek 

Mindeközben elindult a vállalatnál alkalmazott szállítási szoftver teljes újrafejlesztése. Ez az összes szállítási funkciót felügyeli a megbízásoktól kezdve a szervezésig és a szállításfelügyeletig. A megújuló alkalmazás tetszőleges számú logisztikai központ, hozzájuk kapcsolódó raktár és termelőüzem szállítási feladatait lefedi, valamint felöleli a szállítás és a hálózat közötti teljes kommunikációt, miközben jelentős mértékben automatizált, így a hibalehetőségeket a minimálisra csökkenti. Mivel minden saját és alvállalkozói járműnek a GPS szolgáltatója is egyben a szállítási szoftvert fejlesztő cég, így a mobil- és webes alkalmazások integrációja rendkívül magas fokon valósul meg.

(SCM)