150 000 tonna fa fuvarozása zöld úton

2021. június 17. Logisztika | Egyéb szektorok

Az egyes kocsi fuvarozás kormányzati támogatási rendszerének bevezetése lehetővé teszi a magyar fa piaci versenyképességének hosszú távú megőrzését, és munkahelyek ezreit védi meg a vasúti ágazatban – hangsúlyozták személyes találkozójukon az erdőgazdaságok, valamint a piacvezető magyar árufuvarozó társaság csúcsvezetői – áll a Rail Cargo Hungaria Zrt. és a VERGA Veszprémi Erdőgazdaság Zrt. közös, június 17-én megjelent sajtóközleményében.

Az alkalmat a felek hagyományos környezetvédelmi összefogása, a VERGA Zrt. szervezésében megrendezett hulladékgyűjtő akciója adta, amelyen az Agrárminisztérium képviselője, a Budapesti Erdőgazdaság Zrt., a Vérteserdő Zrt., a Bakonyerdő Zrt., az Ipolyerdő Zrt., a Kaszó Zrt., a Mecsekerdő Zrt., a Zalaerdő Zrt., a SEFAG Zrt., valamint a Rail Cargo Hungaria (RCH) és a Rail Cargo Logistics - Hungaria (RCL-HU) vezetői és munkatársai vettek részt. Az erdészetek hangsúlyozták: a kormányzati szerepvállalás hozzájárulhat a jelenleg értékesített fa mennyiségének jelentős növeléséhez és újabb szállítmányok áttereléséhez közútról a környezetbarát vasútra. A résztvevő társaságok megállapodásának keretében az RCL-HU és az RCH vállalatok a következő egy évben mintegy 150 000 tonna rönkfa olaszországi fuvarozását végzik. Ennek teljesítéséhez Magyarország 25 pontjáról várhatóan közel 3200 vagon fát juttatnak el az észak-olaszországi Osoppóba. A fakitermelés során a rakodóhelyeken, illetve -állomáson adott idő alatt csak egy-egy vagonnyi mennyiség gyűlik össze, amit a legösszetettebb és ezért költségigényes vasúti technológiával, az egyes kocsi fuvarozással lehet a rendeltetési helyére továbbítani. Az RCL-HU – innovatív logisztikai megoldással – az erdőgazdaságok által különböző helyeken feladott szórt küldeményes vagonokból hat állomási gyűjtőponton irányvonatokat képez, amelyek így jutnak el rendeltetési helyükre. A feladat teljesítésében közreműködik a Rail Cargo Hungaria, valamint a Rail Cargo Carrier horvátországi és szlovéniai leányvállalatai. A Rail Cargo Groupon belüli szoros kooperációnak köszönhetően Zalaegerszeg és Osoppo között – az eltérő magyar és a szlovén áramnemmel egyaránt működő – Vectron mozdonyok továbbítják gyorsan és gazdaságosan a faküldeményeket. A vállalatcsoport arra törekszik, hogy a más határátmeneteken is hasonló innovatív közlekedést valósítson meg.

(SCM)