Kapacitásbővítő beruházás Felsőlajoson

2020. október 2. Beruházás | FMCG

A magyar gazdaságpolitika elsődleges célja, a munkahelyek, vállalkozások megvédése, ehhez a beruházások támogatása a leghatásosabb eszköz – jelentette ki a pénzügyminiszter október 2-án, a Bács-Kiskun megyei Felsőlajoson, a Márka Üdítőgyártó Kft. kapacitásbővítő beruházásának bejelentésén.

Az üzemlátogatás után Varga Mihály elmondta: a teljes mértékben magyar kft. csaknem 105 millió forintos beruházásához 72 millió forint támogatást nyert a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) pályázatán. Hozzátette: a „Márka” üdítő magyar szabadalom, évtizedes múltra visszatekintő „brand”, a cég beszállítóinak 90%-a is magyar vállalkozás.

Pécskövi Tibor, a Márka Üdítőgyártó Kft. ügyvezetője elmondta: a második gépsor sikeres telepítése és a logisztikai központ bővítése után most a saját biológiai szennyvíztelep technológiai megújítása következik, ami a fajlagos gyártási költségek csökkentésével garantálja a munkahelyek megtartását is. A légtechnikai hűtés fejlesztésével optimalizálják továbbá a palackozó üzem hőmérsékletét, ami az üzem még magasabb fokú sterilitását is eredményezi. Új informatikai eszközökkel erősítik a távmunka lehetőségét is. A cég kapacitása 140 millió palack évente, raktározási területük elérte a 13 000 négyzetmétert. A cégnél jelenleg 106 munkavállaló dolgozik.     

Az ügyvezető kitért arra is, hogy a Márka Üdítő már 30%-os rPET -et (újrafeldolgozott PET-anyagot) használ a palackjaihoz, így már most teljesíti a 2025-ös európai uniós előírásokat. Termékeiket saját laboratóriumban és munkacsoporttal fejlesztik, fogyasztóik több mint 70-féle üdítőital közül választhatnak, klasszikus szénsavas, limonádé, ízesített ásványvíz, gyümölcsital és jeges tea kategóriában is. Termékeiket 11 országba exportálják, a szomszédos piacokon túl például Oroszországba és Litvániába is.

(MTI)