A Coca-Cola HBC betört a kávépiacra

2020. július 21. Gyártás | FMCG

Jövő májusra 20%-ra növelné piaci részesedését a Coca-Cola HBC Magyarország a magyar kávépiac prémium szegmensében a Costa Coffee-val történt bővülésével – mondta Vajda Márton, a Coca-Cola HBC Magyarország kávé és prémium alkohol portfólió vezetője július 21-én, sajtótájékoztatón, Budapesten.

Prodromos Nikolaidis, a 28 országban jelen lévú Coca-Cola HBC csoport kávé igazgatója online prezentációjában ismertette, hogy a The Coca-Cola Company anyavállalat tavaly 4,9 milliárd dollárért vásárolta meg a Costa Coffee-t. A kávét Magyarországon a Coca-Cola egyik legnagyobb palackozó partnere, a 28 országban jelenlévő Coca-Cola HBC értékesíti. A vállalatcsoport 28 piacán a kávéforgalom összességében eléri a 35 milliárd eurót, Magyarország pedig kulcsfontosságú a kávépiac, kifejezetten biztató trendekkel.

Vajda Márton elmondta, hogy terveik szerint az első években a volumen és árbevétel valamivel több, mint kétharmada érkezik majd a kiskereskedelemből, míg a szálloda, étterem, vendéglátóipar (HoReCa) szektor és a munkahelyi kávézás adja a forgalom 30%-át. Több mint 1200 értékesítési ponton és több mint 200 vendéglátóegységben jelennének meg az idén. Megjegyezte, hogy Magyarországon a Nielsen tavaly júliusban készített felmérése szerint a kiskereskedelmi kávépiac éves szinten 6,4%-kal, 63 milliárd forintra bővült, az azt megelőző évben 59 milliárd forintot tett ki. A felnőtt magyar lakosság 85%-a kávézik, naponta átlagosan 2,7 csészényit. A kávéivók 91%-a nap mint nap iszik otthon kávét, 53%-uk pedig napi szinten kávézott a munkahelyén is a járvány előtti időszakban.

Kitért arra is, hogy a dunaharaszti székhelyű, Magyarországon két palackozóüzemet működtető vállalat mintegy 1100 dolgozót foglalkoztat, teljes tevékenysége során pedig közel 13 000 embernek biztosít munkát. A Coca-Cola HBC Magyarország eddig 120 milliárd forintot fektetett be az országban. A társaság az egyik legjelentősebb magyar élelmiszer-feldolgozó, termékeit 26 országba exportálja évente 21,3 milliárd forint értékben. A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. a 600 millió fogyasztót kiszolgáló és 28 országot átfogó Coca-Cola HBC AG csoport tagja.

(MTI)