A nagy növekedésű vállalkozásokat célozza a Magyar multi program

2020. február 20. Gazdaság | Egyéb szektorok

A nagy növekedésű vállalkozásokat célozza a kkv-stratégia kiemelkedő elemének tartott Magyar multi program (Mmp) – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium  (ITM) gazdaságfejlesztésért felelős helyettes államtitkára február 19-én, Kecskeméten.

Szepesi Balázs, a minisztérium, az IFKA Közhasznú Nonprofit Kft. és a Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara kis- és középvállalkozásoknak szóló tájékoztató rendezvényén azt mondta: a program a nagy növekedési potenciállal bíró, innovatív és exportképes termékeket, illetve szolgáltatásokat előállító kkv-k megerősítését tűzte ki célul. A magyar vállalkozások termelékenysége nagymértékben nőtt az elmúlt időszakban.

A ma Magyarországon tapasztalható jólét egyértelműen visszavezethető arra, hogy a magyar vállalkozások – köztük a magyar kis-és középvállalkozások is – nagyon sikeresen tudták a teljesítményüket javítani.

– Korszakváltás történik a magyar gazdaságban, ennek kell megfelelni és ennek érdekében fogalmazta meg a kormány az új kkv stratégiáját. A jelen növekedési bajnokainak, a jövő magyar multijainak kínál partnerséget – mondta a programról Szepesi Balázs. A helyettes államtitkár beszámolt arról is, hogy 2020. március 5-én indul el az előminősítés és a regisztráció az Mmp második körében.

Várhatóan mintegy 50 kkv kerülhet be a programba. Szigorúak a jelentkezés feltételei: a legalább 4 lezárt üzleti évvel rendelkező mikro-, kis- vagy középvállalkozásnak legalább 5 alkalmazottja kell legyen, és minimum 100 millió forint nettó árbevétellel kell rendelkeznie.

Az árbevétel mellett a középvállalatok esetében 20%-os átlagos éves növekedést kell felmutatni meghatározott időszakban, mikro- és kisvállalkozásoknak 100%-os éves növekedést kell teljesíteni. Vagy az export árbevételében 50%-os éves növekedést kell felmutatni.     

Szepesi Balázs elmondta: a program  szakmai támogatást ad a növekedési célok eléréséhez. Támogatják a kiválasztott vállalkozások termék- és szolgáltatásfejlesztési elképzeléseit, márka- és arculatépítését, a külpiacra való kijutását, a humán erőforrást, továbbá stratégiai és pénzügyi tanácsadást biztosítanak számukra.     

Nem csupán anyagi támogatást, hanem hosszú távú partnerséget, konzultációt, a kitörési lehetőségek közös megkeresését kínálják az Mmp keretében.     

A program egy éve indult. A február 19-i kecskeméti programismertető egy országos roadshow része, amelynek további állomási a főváros mellett Székesfehérvár és Debrecen.

(MTI)