Budapestről Xiamenbe vasúton – menetrend szerint

2019. október 21. Logisztika | Egyéb szektorok

Október 21-én indult útjára első alkalommal a METRANS csoport Budapestről Kínába rendszeresen közlekedő konténerszállító tehervonata, amely Magyarországon, Szlovákián, Ukrajnán, Oroszországon és Kazahsztánon keresztül 15 nap alatt 9500 km utat tesz meg a kínai Xiamen városáig. A METRANS csoport új kínai járata mostantól gyors és gazdaságos hozzáférést kínál a legnagyobb ázsiai piachoz a hazai cégek és a közép-európai régió más vállalatai számára.

Díszesen felszalagozott mozdonnyal október 21-én indult útnak az első menetrend szerint Kínába tartó METRANS konténervonat a METRANS csoport csepeli termináljáról, melynek úti célja a kínai Fujian tartományban található Xiamen városa. A tervek szerint heti rendszerességgel közlekedő járat Kínából szállít import termékeket a METRANS dunaszerdahelyi termináljára, majd ugyanez a vonat – több METRANS terminálról összegyűjtve az árukat – indul Budapestről vissza Kínába, hatékony megoldást kínálva ezzel a közép-európai régióból Kínába irányuló exportőrök számára. A vonat Közép-Európa több országából szállít rakományt, amelyek a METRANS csehországi, szlovákiai, ausztriai és budapesti termináljain kerülnek a szerelvényre. Az elsőként induló vonat rakományát 44 darab 40 lábas konténer képezi, melyek nagy részét Magyarországról származó áruk teszik ki.
 
A vasúti teherszállításnak ez a formája jelentős környezetvédelmi előnyöket is hordoz, hiszen a METRANS vasúti terminálhálózatának bevonásával Magyarországon és az érinett közép-európai országokban jelentősen csökken a közúton történő teherszállítás. Az áruk vasúti berakodása a megrendelő vállalatokhoz közel, jellemzően 150 km-es vonzáskörzeten belül található METRANS terminálok egyikén történhet meg.

– Az új Budapest–Xiamen vasúti járat jó példája a METRANS és kínai partnere, a DBO/Trans Eurasia közötti kiváló együttműködésnek. A ma induló rendszeres tehervonat kiváló megoldást kínál nemcsak Magyarország, de a régió, így Ausztria, Csehország és Szlovákia vállalatai számára is az Ázsiába irányuló áruk hatékony szállítására. Mindez ügyfeleinknek jelentős versenyelőnyt és magas hozzáadott értékű szolgáltatást jelent, melyet közreműködő nemzetközi vasúti partnereink első osztályú logisztikája is garantál – mondta a vonatindítás alkalmából Csepelen tartott rendezvényen Kiss Péter, a METRANS csoport elnök-vezérigazgatója.
 

A széles nyomtávú vasúti teherkocsikról keskeny nyomtávra az átrakodás a szlovák-ukrán-magyar határon történik, a szlovákiai Dobrán található terminál igénybevételével. A vonat innen halad tovább Ukrajnán, Oroszországon és Kazahsztánon át, ahol ismét a normál nyomtávú vasúti vágányokhoz igazított vagonokra kerül át az áru. Az útvonal teljes hossza közel 9500 km és megközelítőleg 15 napig halad a szerelvény.

Dr. Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára az ünnepi rendezvényen elmondta: „A magyar kormány fontos törekvése, hogy a hazai közlekedési hálózatok és a logisztikai szolgáltatások fejlesztésével a földrajzi helyzetünkből fakadó előnyöket valós eredményekre váltsuk. Régóta dolgozunk azon, hogy Európa és Kína között a vasúti teherszállítás elinduljon, és ennek Magyarország részese legyen, melyben mostantól a METRANS is fontos szerepet tölt be.”

– Kedvező infrastrukturális adottságaival Magyarország Kína számára Kelet-Közép-Európa logisztikai és szolgáltatási központját jelenti. Az országaink közötti logisztikai együttműködések további lendületet adhatnak Kína és Magyarország hosszú távú kereskedelmi kapcsolatainak – hangsúlyozta Zhou Yi, a Kínai Népköztársaság Nagykövetségének első titkára ünnepi beszédében.

(SCM)