Megérkezett a harmadik generációs ABS

2018. május 8. Egyéb | Autóipar

A Continental technológiai vállalat által kifejlesztett harmadik generációs blokkolásgátló rendszer (ABS3) biztonságot, irányíthatóságot és optimális fékteljesítményt biztosít a gépkocsiknak. A fejlesztés újabb lépést jelent a vállalat Vision Zero koncepciójában megfogalmazott célkitűzés felé, vagyis, hogy 2025-re csökkentse a halálos közúti balesetek számát – olvasható a vállalat május 8-án kiadott közleményében.

Az új ABS-generáció a változó útviszonyokhoz igazodva még gyorsabb és pontosabb féknyomás-vezérléssel rendelkezik. Ennek köszönhetően a jármű irányíthatósága jelentősen javul hirtelen fékezés esetén: az optimális fékteljesítmény havas, kavicsos, falevelekkel borított úton is garantált. Az új rendszer ennek érdekében eltérő fékerőt alkalmaz a bal és a jobb oldali kerekeknél.

– Az ABS3 az előző generációnál is gyorsabban képes reagálni, ha hirtelen változás következik be a tapadásban. Ilyen lehet például, amikor a sofőr csúszós úton kezd fékezni, de nagyobb tapadással bíró aszfalton fejezi be – hangsúlyozta Musztrai Ferenc, a Continental Hungaria Kft. marketingvezetője.

A Continental a tél végén a svédországi Arvidsjaurban tesztelte az ABS3 rendszert, összehasonlítva az előző generációs blokkolásgátló rendszerrel. A tesztek során nem csak az eltérő súrlódású útburkolat, valamint az alacsony és magas súrlódás közötti ugrás vizsgálatához szükséges manővereket végezték el, de fékezéssel egybekötött sávváltásokat is végrehajtottak. A különbség nyilvánvaló volt az ABS3 javára.

A legtöbb autógyártó ma már nem csak az ABS-t, hanem az elektronikus menetstabilizáló rendszert (ESC) is szériafelszereltségként kínálja a biztonságosabb vezetés elérése érdekében. Az ABS feladata, hogy a kerekek blokkolása esetén néhány ezredmásodperc alatt kiiktassa a fékezésből eredő megcsúszást, míg az ESC a jármű kipördülésének megakadályozásáért felel. Az ABS3 tudásának legjava abban rejlik, hogy az eltérő tapadású útfelületeken is megállja a helyét. Emellett sokkal könnyebben építhető be a különféle modellekbe.

(SCM)