Terjeszkedni kíván a német autógyár Kínában

2018. április 26. Gazdaság | Autóipar

Az Audi kínai partnerével, a China FAW Group Corp Ltd-vel közösen szeretné megduplázni kínai gyártását 5 éven belül – idézi a német luxusautó-gyártó cég igazgatójának április 25-én tett bejelentését a Reuters.

A pekingi autóvásáron Rupert Stadler bejelentette, 2022-ig szeretnének 10 új SUV-val megjelenni a kínai piacon, illetve hogy 2025-ig a távol-keleti országban értékesített járművek 30%-a várhatóan már elektromos autó lesz.

A vezető arról is beszélt, hogy a SAIC Motor Corp LTD-vel közösen gyártott autók számát is emelni szeretnék, és a Kínában dolgozó mérnöki csapat létszámát is a duplájára, 750-800 főre növelnék.

Kérdés, hogyan jönnek ki a külföldi autógyártók a Washington és Peking közötti kereskedelmi vitából.

Ismert, hogy Kína vám kivetésével fenyegette meg az Amerikából importált autókat azt követően, hogy a Fehér Ház bejelentette, szándékában áll vámokkal nehezíteni a kínai áruk amerikai piacra lépését. Xin Jinping kínai elnök korábban arra tett ígéretet, hogy csökkenteni fogják többek között az importautókat terhelő vámokat.

A távol-keleti ország azt is tervezi, hogy 2022-re eltörli az autógyárak külföldi tulajdonhányadára vonatkozó korlátozásokat.

Marco Schuber, az Audi kereskedelmi vezetője arról beszélt, hogy a gyártók valószínűleg több autót szállítanak az országba, amennyiben Peking csökkenti a járművekre vonatkozó importvámokat.

A Kínában értékesített Audik 10%-a származik importból. Schubert szerint ennek aránya, csakúgy mint a versenytársaknál, a tervezett intézkedés hatására emelkedhet.

(SCM)