Új vezető a Opel Southeast Europe élén

2017. szeptember 20. Gazdaság | Autóipar

Az Opel Southeast Europe-hoz (OSE) tartozó márkakereskedések az év első nyolc hónapjában közel 35000 autót adtak el, regionális szinten ez 6,5%-os piaci részesedést jelent a cégnek, amelynek új vezetője, Enrico De Lorenzi sok lehetőséget lát az Opel számára a 14 közép- és észak-európai országot tömörítő régióban – hangzott el egy szeptember 19-i sajtóbeszélgetésen.

Az olasz szakember, aki Wolf Károlyt váltotta a vezérigazgatói poszton, szeptember 19-én Budapesten mutatkozott be magyar újságíróknak. Az 55 éves közgazdász 25 éve dolgozik az autóiparban, 2005-ben csatlakozott az Opelhez. 2007 és 2010 között az Opel görögországi szervezetét vezette, 2010-től mostanáig az Opel Spanyolország vezérigazgatója volt. 

Az Opel Southeast Europe regionális kereskedelmi szervezet 1997-ben jött létre Budaörsön. Napjainkban innen irányítják az Opel 14 közép- és észak-európai országban végzett marketing- és a kereskedelmi tevékenységét, de ide tartozik a pénzügy, a logisztika, az alkatrészellátás és a raktározás megszervezése is.

A szentgotthárdi motorgyár az Opel egyik legkorszerűbb és legköltséghatékonyabb üzeme, amelynek bizonyára szerep jut abban a nyereségességet célzó üzleti tervben, amelyet az Opel új tulajdonosa, a PSA konszern vezérigazgatója, Carlos Tavares harangozott be a nyáron.  A sajtóbeszélgetésen kiderült az is, hogy a vezérigazgató még az idén ellátogat a szentgotthárdi gyárba látogat.

Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója arról számolt be, hogy a márka idén jelentősen bővülő modellpalettája igazolja a várakozásokat Európában és Magyarországon egyaránt. Példaként említette, hogy a Frankfurti Autószalonon bemutatkozó GrandlandX-szel teljessé válik a márka SUV-kínálata. A piac legdinamikusabban bővülő szegmense Európában a hobbiterepjáróké, a magyar piacon például jelenleg az eladott új autók 30%-a SUV.

Az ügyvezető igazgató elmondása szerint az idei évtől már a magánvásárlók pörgetik a magyarországi újautó-piacot, arányuk az eladásokban mostanra 40% közelébe emelkedett a korábbi 30%-ról a céges vásárlások arányában.

Az Opel továbbra is 11000 új autó eladást tervezi Magyarországon az idén. Az első nyolc hónapban 7310 járművet adtak el a márkakerekedők – tájékoztatott Koncz Gábor.

Forrás: MTI