Pedig a lehetőség adott

2017. március 1. Gazdaság | Egyéb szektorok

A cégvezetők számára jelenleg nagy kihívás a digitális technológiában rejlő lehetőségek megragadása, azok beillesztése a vállalati kultúrába, a vállalkozások csak nagy nehézségek árán képesek értékteremtésre, mégis figyelmen kívül hagyják a technológia és az emberi tényező alapvető integrálásának kérdését – állapította meg a PricewaterhouseCoopers (PwC) március 1-jén közzétett felmérésében.

A nemzetközi tanácsadó cég tízedik alkalommal végezte el Digitális IQ felmérését, amelyben az idén 2216 üzletember és technológiai cégvezető válaszát értékelte. A PwC közleményben ismertette a felmérés főbb megállapításait. A digitális beruházások és innováció szempontjából a legfontosabb az emberi tényező – ezt a pénzügyileg legjobban teljesítő vállalatok vezetőinek nagy többsége (82%) elismerte a vizsgálat során.

A legjobban teljesítő vállalkozásokra jellemző volt, hogy a „digitális” szó jelentését tágabban értelmezik. A legjobban teljesítő cégek 30%-a szerint a kifejezés az informatikánál többet foglal magában, a válaszadók 16%-a számára viszont a "digitális" és az informatika szó ugyanazt jelenti.

A felmérés szerint a felsővezetők nagy része nem tart ott, hogy cégénél a digitális átalakulások élére álljon. A cégek 68%-ától érkezett az a válasz, hogy vezérigazgatójuk a változások élharcosa, de ez az arány a PwC elemzői szerint még mindig nagyon alacsony.

A vizsgálat során a legtöbb vezető transzformatív hatást tulajdonított a digitális technológiai kezdeményezéseknek, 73%-uk a bevételek növekedését nevezte meg a legfontosabb előnyként, 47%-uk a nagyobb nyereséget, 40%-uk a költségcsökkentést.

A felmérésből kiderült, hogy miközben a technológiai beruházások növekedtek, jelenleg kevesebb vállalat rendelkezik olyan külön csapattal, amelynek feladata az újonnan megjelenő technológiák és innovációs lehetőségek feltárása. A válaszadók közel fele (49%) továbbra is a rendelkezésre álló eszközök értékelése alapján dönt az új technológiák bevezetéséről, és csak 40%-uk kész arra, hogy konkrét üzleti igények alapján, proaktív módon tárjon fel új innovációs lehetőségeket.

MTI