Új flotta a Prímagáz–Waberer’s együttműködésében

2013. január 28. Logisztika | Egyéb szektorok

Megújítja palackszállító járműparkját a Prímagáz és a Waberer’s Logisztika Kft. A PB-gázpalackok szállítására kifejlesztett 12 speciális, új, Euro 5-ös teherautó minden tekintetben a legkorszerűbb technológiát képviseli – áll a január 28-án kiadott sajtóközleményben.

Megújítja palackszállító járműparkját Magyarország legnagyobb PB-szállítója, a Prímagáz. A cég belföldi disztribúciós tevékenységét a Waberer’s Logisztika Kft.-vel közösen látja el. A 2007-ben kezdődött együttműködés keretében idén januárban 6 darab, 18 tonnás nyergesvontatót és 9 darab terítőautót, valamint a hozzá tartozó pótkocsikat állítottak üzembe, utóbbiak fele pótkocsit is vontat. Ezzel a Prímagáz belföldi flottájában nincs 6 évnél idősebb jármű, de 2 éven belül a még megmaradt régebbi autókat is újakra cserélik. A DAF típusú járműveket a Schwarzmüller gyár speciális, külön erre a célra fejlesztett felépítménnyel látta el. A nyerges kamionok 1296, míg a terítőautók 432 palackot szállíthatnak, amelyeknek kapacitása a pótkocsikkal megduplázható.

A kizárólag palackszállításra használt járművek a Waberer’s Logisztika Kft. tulajdonát képezik, és a gépkocsivezetők is a cég alkalmazásában állnak, míg természetesen az árut, az útvonalakat és a logisztikai lánc egyéb elemeit a Prímagáz szervezi. A terítőjárművek mintegy 5000 címet szolgálnak ki rendszeresen szerte az országban, míg a nyerges szerelvények a palackozó üzemből szállítják az árut az elosztóközpontokba.

– A flotta több mint 2 millió kilométert fut évente, gyakran igen mostoha körülmények között, hiszen a terítőautóknak földutakon, rosszul manőverezhető cseretelepeken kell mozogniuk, gyakori megállásokkal – ismertette a körülményeket Barna Zsolt, a Waberer’s Logisztika Kft. ügyvezetője. Az évi félmilliárd forintos, hosszú távú és többrétegű, szoros együttműködés a két cég között megfelelő alapot adott a közel 400 milliós járműberuházásra. Ezzel a volumennel a Prímagáz a Waberer’s legnagyobb partnere az ADR-szállítmányozásban.

– A gázpalack veszélyes árunak minősül, ezért szállításánál számos különleges szabályt kell betartani, maguk a sofőrök is speciálisan képzettek – mondta Szirmai Zoltán, a Prímagáz vezérigazgatója, hozzátéve, hogy a kollégák nemcsak ADR- és tűzvédelmi szakvizsgával rendelkeznek, de ők állítják ki a számlákat is, kezelik a bankkártya-terminált, emellett saját maguk, kézzel rakodják fel és le az autókat. Ez utóbbi azt jelenti, hogy naponta 7 tonnát raknak le és 3 tonnát fel. Ennek ellenére gyakorlatilag nincs fluktuáció, a 38 járművezető és a 3 rakodómunkás a forgalomban is érdekelt, munkakörülményeik és bérezésük is arányos az elvárt munkával és felelősséggel. Az autók a kényelmi berendezéseken kívül a már említett számlanyomtatóval, kommunikációs panellel, GPS-es útvonaltervezővel és flottakövetéssel is felszereltek.