Visszafoghatja a vásárlási kedvet az áfaszabályozás 2021. május 21. Visszafoghatja eleinte a vásárlási kedvet, hogy július elsejétől áfát kell fizetni azon 22 euró alatti küldemények után is, amelyek az Európai Unión kívülről érkeznek – állapítja meg a Magyar Posta megbízásából készített reprezentatív kutatás, amelynek eredményeit május 21-én tették közzé.
Black Friday helyett itt a Black November 2020. november 25. A koronavírus következtében idén egy átlagos magyarországi internethasználó várhatóan leginkább a szűk családtagok (jellemzően 5-6 fő) számára vásárol majd karácsonyi ajándékokat, összességében mintegy 52 000 Ft értékben. A korábbi évekhez képest tehát várhatóan szűkül a megajándékozottak köre. Az egy főre vetített ajándékok értéke viszont ezzel párhuzamosan 8%-kal emelkedik – derül ki az Árukereső.hu és a GKI Digital 2020. évi közös felméréséből. A Gazdasági Versenyhivatal pedig nemcsak a webáruházak, de az ár-összehasonlító oldalak kapcsán is szigorú elvárásokat fogalmazott meg – áll a november 25-i sajtóközleményben.
Csetbot az ötvenes években? 2020. november 25. Honnan jön a mesterséges intelligencia? Az ember az első gépek megjelenése óta vágyik arra, hogy a technikai eszközöket humán képességekkel ruházza fel. A mesterséges intelligenciát ugyan a ma, de leginkább a jövő technikájának tekintjük, de akár már nagyszüleink is találkozhattak kezdetleges csetbotokkal.
Cégek Éjszakája 2020. szeptember 24. Első alkalommal rendezik meg Magyarországon a Cégek Éjszakája elnevezésű rendhagyó karriernapot, a csütörtökön 16 órától éjfélig tartó rendezvény a koronavírus-járvány miatt az online térbe költözik – mondta a CSP Solutions Kft. vezetője szeptember 24-én.
Az eMAG Marketplace 70%-kal több rendelésre számít 2020. július 10. Az eMAG Magyarország 2020-ban 70%-os növekedésre számít a Marketplace-en leadott rendelések számában – jelentette be a cég az idei Sellers’ Day partner-rendezvényén, július 8-án. A kialakult helyzetre való tekintettel, idén virtuális formában rendezték meg az eseményt közel 700 partner részvételével. A cég tapasztalatai alapján a netes vásárlás már nem egy erősödő trend, hanem az új valóság: a kiskereskedelem a korábbiaknál is sokkal nagyobb százalékban tolódott el az online irányba.
A koronavírus nyertese?! 2020. május 8. 2020. március közepén a koronavírus egyik napról a másikra átrajzolta Európa és Magyarország hétköznapjait. Az emberek nagy részét teljesen felkészületlenül érte, amikor a járvány hazai megjelenésével szinte egyidejűleg a kormány meghirdette a #maradjotthon kampányt, ezért mindenki elkezdte a legszükségesebb élelmiszerek, tisztítószerek, távmunkához és otthon tanuláshoz szükséges eszközök pánikszerű beszerzését. Miközben a gazdaság szinte teljesen leállt, a koronavírus miatt kialakult helyzet sebességváltásra késztette az online kereskedelmet. Az új vásárlók megjelenése és a karácsonyi szezont idéző csomagszámok vajon meddig tartják lendületben az e-kereskedelmi piacot és hogyan reagáltak a helyzetre a kereskedők? – ezekkel a kérdésekkel foglalkozik a GKI Digital friss online kiskereskedelmi gyorsjelentése, amelyet május 7-én tettek közzé.
Nőtt a hazai online kiskereskedelem forgalma tavaly 2020. március 12. A hazai e-kiskereskedelem bruttó 625 milliárd forintos éves forgalmat ért el tavaly, ami mintegy 16%-kal haladta meg a 2018-as szintet; az online értékesítés adja a teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 6,3%-át a GKI Digital és az Árukereső felmérése szerint.
A Hiventures tőkealap újabb 150 millió forintot fektetett a Fuvar.hu szolgáltatóba 2020. február 4. Újabb 150 millió forint befektetést kapott a Magyar Fejlesztési Bank csoporthoz tartozó Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelőtől a Fuvar.hu. árufuvarozó online szolgáltató – közölte a két társaság február 3-án.
Magyarországon közel 5,4 millió az online vásárlók száma 2019. május 23. A felnőtt magyar internetezők 91%-a, azaz közel 5,4 millióan legalább egyszer vásároltak az interneten az elmúlt egy évben – derül ki az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. 1046 ember bevonásával készített áprilisi reprezentatív felméréséből, amit május 22-én tettek közzé.
Kétszintű ügyfélazonosítás 2019. április 1. Az állami vállalatok körében az elsők között felel meg az unió rendeletének a NÚSZ.
Így viselkedünk egy webáruházban 2018. február 15. A Mall.hu éves e-kereskedelmi statisztikáiból többek között az is kiderül, hogy a magyar férfiaknak vagy a nőknek van jobban megtömve a virtuális kosaruk, hogy melyik nem képviselői látogatják leginkább a webáruházat, illetve az is, hogy a vásárlók mely fizetési és átvételi mód, illetve termékcsoport mellett döntenek a legnagyobb számban – áll a cég február 14-én kiadott sajtóközleményében.
Új év, új kezdetek az online piactéren 2018. február 5. Az újév gyakran az új kezdetek időszaka. Ez igaz akkor is, ha online üzlet indítását tervezzük, derült ki az eBay, a vezető online piactér felméréséből. Az adatokból látható, hogy Európában virágzik az e-kereskedelem. Ha az itthoni adatokat nézzük, Magyarországon 9746 eladó regisztrált az oldalra 2015 óta, 2017-ben 2725 – áll a cég február 5-én kiadott sajtóközleményében.
Munkaerőhiánnyal küzd a logisztikai szektor 2017. szeptember 26. Az online vásárlás hazánkban is évről évre egyre népszerűbb. 2017-ben egy átlagos online vásárló már 11 alkalommal intézte vásárlását webáruházon keresztül. A szektor 18%-os növekedése messze meghaladja a hagyományos kiskereskedelem bővülési ütemét, ami természetesen a csomagszámok emelkedésében is megmutatkozik. A gyors fejlődésnek köszönhetően a logisztikai folyamatok lekövetése is egyre nagyobb kihívást jelent, miközben az ünnepi szezon még csak most fog elindulni. Tovább súlyosbítja a helyzetet a futárcégeket is elérő, fokozott munkaerőhiány – derül ki a GKI Digital iparági jelentéséből.
Tízből heten többet vásárolnának online, ingyenes házhozszállításért cserébe 2017. szeptember 22. Az online vásárlásra ösztönző tényezők első öt helyezettje mind a kedvezményekre fókuszál. Közülük is kiemelkedő fontossággal bír a házhoz szállítás ingyenessége – állapítja meg a GfK Digital Connected Consumer kutatásának legfrissebb, 2017. évi tanulmánya.
Új üzleti modellt épít a Nanushka divatcég 2017. augusztus 31. Új üzleti modellt épít a Nanushka magyar divatmárkát tulajdonló cég, és erősíti online értékesítési tevékenységét – idézte az MTI Baldaszti Péter társtulajdonos augusztus 30-án, az új kollekciót bemutató budapesti rendezvényen elhangzott szavait.
1 milliárd euró felett a hazai online kiskereskedelem 2017. február 27. Elérte a bűvös éves 1 milliárd eurós értékhatárt az összesített hazai online kiskereskedelmi forgalom. A forintban kifejezve mintegy 310 milliárdos online piac, 2016-ban arányaiban háromszor gyorsabban bővült a teljes hazai kiskereskedelemnél, a jelenlegi növekedési ütem korlátai azonban már látszanak – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatának idei első felméréséből, amelyről február 22-én, sajtóközleményben számoltak be.
Megkésett karácsony 2017. január 17. Több mint 900 000 magyar internetező csak késéssel tudta átvenni a karácsonyi időszakban online rendelt termékeket, az ügyfelek átlagosan 5 nappal később kapták kézhez a csomagokat, de 12 százalékukhoz még január első hetében sem érkezett meg – derül ki az eNet Internetkutató idén év eleji felméréséből, amelynek eredményeit január 17-én publikálták.