Magyarországon közel 5,4 millió az online vásárlók száma

2019. május 23. Gazdaság | Egyéb szektorok

A felnőtt magyar internetezők 91%-a, azaz közel 5,4 millióan legalább egyszer vásároltak az interneten az elmúlt egy évben – derül ki az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. 1046 ember bevonásával készített áprilisi reprezentatív felméréséből, amit május 22-én tettek közzé.

A két évvel ezelőtt, 2017 májusában végzett kutatás óta az online vásárlók tábora 800 000-rel bővült. Az eNET arra számít, hogy a jövőben az online vásárlók számának emelkedése helyett a vásárlás intenzitásának a növekedésén lesz a hangsúly.

A legtöbben mobiltelefont és kiegészítőket rendelnek az internetről (a megkérdezettek 58%-a), továbbá ruházati cikket (57%), játékot vagy ajándékot (53%), a szolgáltatások közül pedig kiemelkedik a szállásfoglalás (60%).

A korábbi években még nagyjából egyenlő arányt képviseltek a készpénzmentes, a készpénzes és a mindkét fizetési módot kedvelők, mára azonban egyértelműen többségbe kerültek a készpénzmentes fizetési módokat preferálók a készpénzzel fizetőkkel szemben (51, illetve 19%), míg a mindkét típusú fizetési módra nyitottak aránya nagyjából változatlanul 30% maradt.

A külföldi webáruházban vásárlók aránya is rohamosan nő: a válaszadók 58%-a, azaz 3,1 millióan vásároltak már online külföldről, számuk 2017 májusa óta közel 900 000-rel bővült.

Az eNET szerint az online bevásárlási szolgáltatások – amelyeket egyre több áruházlánc kínál – terjedése nagyban hozzájárulhat a magyar e-kereskedelem bővüléséhez. Az áprilisi felmérésük szerint az e-vásárlók 22%-a, azaz 1,2 millió ember élt már ezzel a lehetőséggel: a válaszadók 67%-a a Tesco, 27%-a az Auchan online áruházában vásárolt már. Megjegyezték, hogy májusban elindult a Spar hasonló szolgáltatása is.

(MTI)