Megkésett karácsony

2017. január 17. Logisztika | Egyéb szektorok

Több mint 900 000 magyar internetező csak késéssel tudta átvenni a karácsonyi időszakban online rendelt termékeket, az ügyfelek átlagosan 5 nappal később kapták kézhez a csomagokat, de 12 százalékukhoz még január első hetében sem érkezett meg – derül ki az eNet Internetkutató idén év eleji felméréséből, amelynek eredményeit január 17-én publikálták.

A felmérés összegzése szerint a késések oka az lehet, hogy a webáruházak nem számítottak a forgalom ilyen mértékű növekedésére, de az is, hogy a futárszolgálatok az ünnepi időszakban nem tudták olyan mértékben bővíteni átmenetileg a kapacitásukat, ahogyan azt a megemelkedett rendelésszám igényelte volna.

A késésekkel kapcsolatosan az egyik fő probléma a tájékoztatás hiánya volt, a késésben érintettek alig több mint harmadát értesítette a webáruház a kiszállítás várható módosulásáról, a többség maga érdeklődött valamelyik platformon. Az érintettek a webáruházak késéssel kapcsolatos ügyintézését összességében közepesnek értékelték egy ötfokú skálán, 40%-uk inkább vagy teljes mértékben kielégítőnek tartotta az eljárásmódot, 25% számára viszont inkább nem vagy egyáltalán nem volt az megfelelő. A kutatócég szerint a történtek némileg rontották a webáruházak megítélését, a késésben érintettek 16%-a nyilatkozott úgy, hogy legközelebb hasonló helyzetben inkább egy másik webáruháztól rendel, 10%-uk pedig azt mondta, máskor biztosan nem rendel a késéssel teljesítő webáruháztól. Az érintettek kétharmada ugyanakkor jelezte: a történtektől függetlenül máskor is fog az adott webáruháztól rendelni, további 7% pedig nem foglalt állást. A reprezentatív felmérés 993 internetező bevonásával, 2017 január 5. és 10. között készült.

MTI