Az exportra összpontosít a húsipari cég

2017. február 14. Gyártás | FMCG

Az orosz embargó és az angol font esése ellenére 5%-kal tudta növelni árbevételét tavaly az önkormányzati tulajdonú Gyulahús Kft. A vállalat idén az exportpiacok bővítésére koncentrál – nyilatkozta a cég ügyvezető igazgatója február 14-én.

Daka Zsolt elmondta: míg 2015-ben 5 milliárd 44 millió forint volt az árbevételük, ez tavaly elérte az 5 milliárd 300 millió forintos határt. – Az eredményadatok március második felére válnak véglegessé – tette hozzá. Kifejtette: a 2015-ös, félmilliárd forintos nyereség várhatóan némileg visszaesik, ugyanis tavaly többet fordítottak marketingre, és az év második felében az alapanyagok drágulása is éreztette hatását. – Körülbelül 20-25%-os áremelkedés következett be a tőkehúspiacon az év eleji áfacsökkentés ellenére – fogalmazott.

Daka Zsolt kifejtette: az árbevétel-növekedés mögött volumennövekedés áll, közel 480 tonnával több terméket gyártottak tavaly, mint egy évvel korábban.

– Főként a belföldi piacok teljesítettek jól, több kereskedelmi partnerrel sikerült kapcsolatot kialakítani, több partner esetében sikerült bővíteni a termékkínálatot, illetve a nagyobb kereskedelmi láncok több boltban forgalmazzák a gyulai termékeket. Bízunk abban, hogy sikerült a gyulai márkát visszaemelni a régi fényébe, illetve hogy jó úton haladunk ennek érdekében – jegyezte meg Daka Zsolt, aki az idei év egyik nagy feladatának az exportpiacok építését nevezte, export tekintetében ugyanis várhatóan stagnálást hoz a 2016-os év. Az orosz embargó jelentős kiesést jelent; az embargó előtt évi száz tonnánál többet exportáltak oda, most pedig nemcsak az orosz, hanem az egykori szovjet tagköztársaságok vevőit is elvesztették.

– A társaság egyre bővülő mértékben exportál Angliába, ám a font Brexit miatt bekövetkezett gyengülése több tízmillió forintos árbevétel elmaradást okozott – magyarázta. Korábban megpróbáltak betörni a szlovák és a lengyel piacra, de azt tapasztalják, hogy északon a magyarlakta sávig lehet terjeszkedni, azaz Szlovákiának a felvidéki részeire lehet bejutni a termékekkel; a lengyel piac pedig meglehetősen zárt, nagyon védik a hazai cégeket, a fogyasztók erősen nemzeti érzelmek alapján vásárolnak.  Jelenleg német, olasz és kazah kapcsolatokat építenek, az ügyvezető bizakodó, hogy ezek "tekintélyes volument jelentenek majd a jövőben", még úgy is, hogy a németek nem feltétlenül a paprikás termékeket részesítik előnyben. Hozzátette: idén részt vesznek egy holland és egy kölni élelmiszerkiállításon, és március elején Tokióba utaznak. Tavaly már jelen voltak a távol-keleti ország expóján, de tudják, hogy a japánok hosszabb idő alatt hozzák meg a döntést. – Ha mi nem mutatjuk meg magunkat, ők nem fognak gyulai termékekért kopogtatni, ezért fontos, hogy ott legyünk fogalmazott az ügyvezető.

Daka Zsolt kifejtette: idén is 4-5%-os árbevétel-bővülést céloznak, emellett kétszáz millió forintos technológiai fejlesztést terveznek. Főként élelmiszerhigiéniai jellegű, üzembiztonsági feladatokat szolgáló beruházásokról van szó, amelyek a minőségi termelés javítását szolgálják, a jelenlegi 250 fős alkalmazotti létszám növelésével nem járnak. A Gyulahús Kft.-nél idén is terveznek termékinnovációt, de erről az ügyvezető konkrétumokat még nem kívánt elárulni.

MTI