Archívum: Kiaknázni a tartalékokat

2019. november 21. | Logisztika | Egyéb szektorok

A Rail Cargo Group lendületes fejlesztési politikával készül az új kihívásokra.

Balról: Kotiers Román, Rail Cargo Hungaria Zrt. CFO és Körös Norbert, Rail Cargo Hungaria Zrt. CEOAz RCH forgalmainak 80%-a nemzetközi, határokon átívelő fuvarozás. A társaság irány- és projektvonatai összekötik Közép-, Nyugat- és Dél-Európa piacait, termelőhelyeit és értékesítési láncait. Vonatai a Magyarországon előállított termékeket az északi és a déli kikötőkig szállítják, ahonnan az áruk a tengerentúlra már hajókon jutnak el. A társaság továbbra is fenntartja országos lefedettségű egyes kocsi fuvarozását, valamint fejleszti termináli képességeit a kombinált fuvarozásban rejlő piaci potenciál minél teljesebb kiaknázása érdekében.

– A Rail Cargo Hungaria működésében mérföldkő az idei év. Az első 8 hónapban a saját mozdonyokkal történő árutovábbítás aránya átlépte az 50%-ot, amely a külső szolgáltatók kapacitásának csökkenése következtében a jövőben tovább fog növekedni. Ennek érdekében 2020 első felében 5 villanymozdonnyal, valamint 3 tolatási feladatokra alkalmas dízelmozdonnyal bővítjük eszközparkunkat. A bővülő flotta működtetése kapcsán pedig a saját mozdonyvezető-állomány a futó és induló képzéseknek köszönhetően 2020-ban további 60 fővel fog növekedni – nyilatkozta Kotiers Román, a Rail Cargo Hungaria Zrt. CFO-ja a vállalat közeljövőben tervezett fejlesztéseiről. Hozzátette: a társaság emellett folytatja az üzemeltetési tevékenység digitalizációját is. Ennek keretében két új alkalmazást fejlesztenek, amelyek számos, korábban manuálisan végzett feladatot helyeznek digitális platformra. Ezáltal támogatják, egyszerűsítik és optimalizálják a kocsivizsgálati, a vonattervezési és irányítási tevékenységet. A jövő szempontjából meghatározó jelentőségű az ősz folyamán a kormánnyal kötött, az egyes kocsi-, a kombinált- és az irányvonatos forgalmak állami támogatására vonatkozó stratégiai megállapodás, valamint a környezetbarát hibrid mozdonyok beszerzéséről szóló, a kínai CRR C vállalattal aláírt szerződés is, amelyek a fejlődés új dimenzióit nyithatják meg a Rail Cargo Hungaria számára.

– Az Európai Unió legerősebb gazdasága recesszióba fordult, számos más nagy piac is kihívásokkal néz szembe. A Brexit körüli bizonytalanság érezhetően kedvezőtlen hatást gyakorol a fuvarozási igényekre. Az RCG által elszállított áru mennyisége 2019 első kilenc hónapjában 78,4 millió tonna volt, ami 5,7%-kal marad el a megelőző év első háromnegyed évének értékétől. A piaci tendenciát mutatja, hogy a közúti fuvarozás még ennél is nagyobb mértékben esett vissza: a legnagyobb európai kamionos cégek százával állítják le járműveiket. A kapacitás- és munkaerőhiánnyal küzdő vasúti árufuvarozásnak ebben a helyzetben kell felkészülnie a 2020 utáni időszak feladataira. Az EU direktívája szerint a vasúti áruszállítás arányát 2030-ig 30%-ra, 2050-ig 50%-ra kell növelni, azaz a környezettudatosság általános erősödésével és a szabályozás változásával a vasúti fuvarozás folyamatos térnyerésével számolunk – mondta Körös Norbert, a Rail Cargo Hungaria Zrt. CEO-ja a vasúti árufuvarozás jövőjét illetően, kiemelve, hogy a Rail Cargo Group lendületes fejlesztési politikával készül az új kihívásoknak történő megfelelésre. Ennek érdekében tovább digitalizálja a működését, kiaknázza a hatékonyságot érintő tartalékokat, megteremti az intermodalitás bővítésének feltételeit, növeli versenyképességét a közúti fuvarozással szemben, és fokozza környezettudatos működését. 

SzT

Supply Chain Monitor
2019. november