Archívum: Személyre szóló szolgáltatás

2020. április 9. | Beruházás | Egyéb szektorok

A Szatmári Kft. logisztikai központjának újjászervezésével teszi hatékonyabbá a vállalat működését, amelyhez az anyagmozgató eszközöket a Toyota Material Handling Hungary Kft. szállította.

Brasnyó Péter (balra) és Balatoni Dávid (jobbra), Toyota Material Handling Hungary Kft.; Székely Róbert (középen), SzatmáriKft.A Szatmári Kft. 1990-ben gázfűtéshez szükséges alapanyagok forgalmazásával indította tevékenységét. Az első mérföldkő a cég életében a 1996-ban a jászberényi áruház megnyitása volt, amelyet országos terjeszkedés követett a tevékenységi portfólió bővítésével. A cégcsoport ma már az épületgépészet mellett a malomiparban, az állattenyésztésben és a növénytermesztésben, a tejiparban, illetve az autókereskedelemben is komoly érdekeltségekkel rendelkezik.

A folyamatosan növekvő forgalom kiszolgálására 1999-ben építették fel a cég logisztikai központját, amelynek területe 2010-re megtriplázódott, de mostanra ez a kapacitás is kevésnek bizonyult, hiszen kihasználtsága elérte a 100%-ot. Szükségessé vált tehát egy újabb logisztikai fejlesztés. A vállalat vezetésének döntése értelmében automata raktár építésébe kezdtek, melynek révén bővült a raktárkapacitás, a polcos állványrendszer, illetve speciális targoncákat, hulladékbálázókat szereztek be, valamint napelemes rendszert építettek ki, és fejlesztették a szükséges informatikai hátteret is – mondta Székely Róbert, a Szatmári Kft. logisztikai vezetője.

A beruházáshoz 50%-os pályázati támogatással valósult meg, ezért a teljes beruházás, így a targoncaflotta bővítése is közbeszerzésen történt, szigorú szabályok mentén.

– Jelentős eltérés volt a hagyományos tenderekhez képest, hogy a közbeszerzés miatt már a kiíráskor konkrétan meg kellett határozni a döntési szempontokat, az azok után kiosztható pontokat, mivel az elbírálás kizárólag a megszerzett pontszámok alapján történt. A főbb döntési szempontok közé tartozott az ár, a szállítási határidő, a szervizlefedettség, a garancia, illetve referencia, pontosabban, hogy mekkora mennyiséget értékesített már az adott géptípusból a pályázó. A targoncabeszerzési tenderen a feltételeknek minden szempontból a Toyota Material Handling Hungary Kft. felelt meg a legjobban – mondta Székely Róbert.

Toyota-BT Reflex tolóoszlopos targonca– Az ilyen ajánlattétel kicsit vakrepülés mindenkinek, hiszen nem ismerjük a versenytársak ajánlatát és utólag nem lehet módosítani, tehát a beadott ajánlatnak a legjobbnak kell lennie. Ezért olyan pályázatot kell benyújtani, amely – nem engedve a minőségből, illetve a gépek felszereltségéből és a szervizszolgáltatás minőségéből – ár-érték arányban a legkedvezőbb a megrendelő számára – hangsúlyozta Brasnyó Péter, A Toyota Material Handling Hungary Kft. értékesítési és marketingigazgatója.

– A projekt keretében a géppark egy részének lecserélésére azért került sor, mert a gépek 10 évnél öregebbek voltak, így időszerűvé vált korszerűbbekre cserélni ezeket. A Toyota 20 Toyota-BT Optio segédemelésű elektromos komissiózó targoncát, 10 Toyota-BT Reflex tolóoszlopos gépet, valamint 5 Toyota Tonero dízelüzemű és 5 Toyota Traigo 48V elektromos homlokvillás targoncát szállított. A teljes gépparkot a tender októberi kiírásától számított 4-5 hónapon belül kaptuk meg, géptípusonként ütemezett szállítással. Ennél azonban jóval korábban kezdődött ez egész folyamat, hiszen tavaly márciusban született meg a támogatási javaslat, majd 2019 júliusában kaptuk a hírt, hogy sikerült 50%-os állami támogatást elnyerni a beruházásra, s csak ezt követően kezdődött a közbeszerzés előkészítése, végül így jutottunk el az októberi tenderkiíráshoz. A szerződés részeként az újonnan beszerzett 40 géphez flottamenedzsment rendszert is vásároltunk. Az újonnan beszerzett targoncákat a raktáron belüli árumozgatáshoz, komissiózáshoz használjuk, illetve a be- és kitárolási folyamatokhoz – tette hozzá Székely Róbert.

 

Alkalmazkodni a változó környezethez

Toyota-BT Optio segédemelésű elektromos komissiózó targoncaA logisztikai központban kétféle tárolási módot alkalmaznak, egyrészt soros, raklapos állványrendszerben raktározzák az árukat, másrészt tömbös tárolással. Mivel nemcsak raklapos árukat mozgatnak az új raktárban, ezért az akár hatméter hosszú szálanyag, csövek, építőanyagok mozgatására képes gépekre volt szükség, így ehhez igazították a közbeszerzési eljárásban meghatározott gépigényt. A tenderkiírást is úgy állították össze, hogy a megrendelt gépek képesek legyenek mindkét fajta tárolási, illetve anyagmozgatási feladat ellátására. A Toyota által szállított targoncák közül 30 kifejezetten raktártechnikai célra használatos gép, azaz raklapok mozgatására, komissiózásra és minden raktáron belüli anyagmozgatásra használjuk ezeket. Az 5 dízel és az 5 elektromos homlokvillás gép pedig alkalmas mind raklapok, mind szálanyagok mozgatására.

– A világ nagy átalakuláson megy át, ezért alkalmazkodni kell a folyamatosan változó környezethez, hiszen mára már nem elégséges az, hogy a targoncát a gépkezelő használni tudja, ennél sokkal többre van szüksége egy-egy adott vállalatnak, ebben az esetben a Szatmári Kft.-nél is. Flottamenedzsment rendszerünk, az I-Site hivatott kiszűrni olyan adathalmazokat, amelyekre a vezetők többsége első ránézésre nem is gondolna – ilyen például a gépek kihasználtsága, akkumulátorok állapota, a töltési szokások lekövetése, illetve az ütközések mértékének gyűjtése. Mivel mindegyik targonca PIN kóddal működik, lehetőség van a géppark teljes személyre szabására – azaz csakis a megfelelő engedéllyel rendelkező gépkezelő használhatja azon adott gépeket, amelyekre jogosultságot kap. Így a manuális adatgyűjtés elhagyása mellett egy olyan komplex információs csomagot tudhat magáénak a vállalat, amely segíti a későbbi flottaoptimalizálásban, illetve az állásidő felszámolásában, vagy a gépek átcsoportosításban a hatékonyság növelése érdekében. Mindezek mellett teljes mértékben elengedhető a manuális adatgyűjtés, hiszen mindezt a rendszer önmagától elvégzi, amely egy webes felületen elérhető, ezzel is nagyon sok időt megtakarítva a felhasználók számára – hangsúlyozta Balatoni Dávid.

– A flottamenedzsment lehetővé teszi, hogy állandóan figyelemmel kísérjük a munkavégzés hatékonyságát, de nem jelent gondot a gépek sérüléseinek azonosítása sem, hogy mikor és melyik műszakban keletkezett egy esetleges káresemény, és azt ki okozta. Az sem mellékes szempont, hogy a rendszer használatával még jobban tudjuk ellenőrizni a munkavégzést, s mindez végső soron költségcsökkenést eredményez. Bár a közbeszerzési eljárás során igen szigorú szabályok között zajlott a beérkezett ajánlatok kiértékelése, mégis azt kell mondanom, hogy az előre meghatározott értékelési és pontrendszerben a Toyota képes volt árban, minőségben, szerviz- és egyéb szolgáltatásokban olyan komplex ajánlatot adni, amely minden más versenytárs ajánlatát megelőzte, azaz több pontot gyűjtött össze az előre rögzített szempontok alapján – emelte ki Székely Róbert.

Toyota Traigo 48V elektromos homlokvillás targonca– Úgy gondolom, azért nyertük el a megbízást, mert a piacot ismerve, és évtizedes tapasztalatainkat felhasználva képesek voltunk olyan ajánlatot adni, amely végül meghozta számunkra a végső sikert – emelte ki Brasnyó Péter. A szakember arról is beszélt, hogy a Szatmári Kft.-vel már hosszabb ideje kapcsolatban állnak, hiszen a vállalat folyamatosan monitorozza a targoncabeszállítókat, és lehetőséget biztosít a legjobb ajánlattevőnek, illetve szolgáltatónak a tendereken való részvételre.  

– A mostani beszerzés és az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy a gépek minősége és megbízhatósága megfelelő. A Toyotától nem egyszerűen gépeket kaptunk, hanem komplett szolgáltatáscsomagot. Ahogy azt már a 4 évvel ezelőtti gépbeszerzésnél is tapasztaltuk, a Toyotánál kifejezetten magas színvonalú az ügyfélkezelés. Hetente több alkalommal meglátogatnak bennünket a toyotás kollégák, illetve azonnal reagálnak minden kérésre, kérdésre. Az elmúlt hetekben pedig egy kisebb csapat dolgozott nálunk, hogy mihamarabb munkába állhassanak az új gépek, illetve a betanítás is az itt dolgozó toyotás szakemberek feladata volt azon gépek kezelésének tekintetében, amelyekkel eddig még nem dolgoztak a kollégák. Egyszóval elégedettek vagyunk a Toyota Material Handling Hungary Kft.  együttműködésével – összegzett Székely Róbert.

Hajdú

Supply Chain Monitor
2020. április