Archívum: Értéklánc és kollaboráció

2005. április 1. | Logisztika | Egyéb szektorok

Immár tizenegyedik alkalommal, február 18-án rendezte meg a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) a hagyományos Logisztikai Fórumot és Bált Budapesten a Stefánia-palotában.

 

„Az értéklánc és a kollaboratív szemlélet” címet viselő rendezvényen hazai és külföldi gazdasági szakértők, kutatók, cégvezetők és az állami szféra képviselői vitatták meg az ágazat szerepét Magyarország gazdaságában.

Európai összefüggésben

A logisztika hazai jelentőségét nem csak a húszszázalékos GDP-részesedés jellemzi, de – mint Doór Zoltán, az MLE elnöke megnyitójában fogalmazott – az is, hogy Budapestről egyórás autóúttal két és fél milliós piac érhető el, míg hatórással akár harmincötmilliós. Természetesen a határok megnyitásával a magyar piac is ugyanilyen könnyen elérhetővé vált a külföldi versenytársak számára.

A csatlakozást követő első fórumon megkerülhetetlen téma volt az Unió. A plenáris ülés első előadója, Balázs Péter, volt EU-biztos a „kinn is vagyunk, benn is vagyunk” állapotot elemezte. Arra kereste a választ, hogy milyen pozíciót foglalt el Magyarország uniós tagként a különféle vezető szervekben? Milyen eszközei és útjai vannak a magyar érdekek érvényesítésének? Milyen Európai Unió építésében érdekelt Magyarország? Milyen jövőképek vázolhatók fel az európai integráció és az európai kontinens számára? Mindezek alapján milyen fejlesztési terveiben támaszkodhat országunk az Európai Unióra?

Együttműködés és rivalizálás címmel az első „előadáspárban” Székely Zsolt, az Ikarus Rt. vezérigazgatója és Senja Karttuten a Wincanton Kft. üzletfejlesztési igazgatója mutatta be cégét. Az Ikarus egyszerre beszállító és gyártó, vagyis az együttműködés–rivalizálás kérdését több szempontból is jól ismerik. Senja Karttuten – a finn szakember ragyogóan prezentálta előadását magyarul – a Wincanton összekötő szerepét mutatta be a különféle ellátási láncokban.

A következő párost Spányik Péter (vezérigazgató-helyettes, ITDH Kht.) és Juhász István, a Zempléni Regionális Vállalkozásfejlesztési Alapítvány (ZRVA) ügyvezető igazgatója alkotta. Spányik Péter a centralizációs és decentralizációs törekvéseket, az ehhez kapcsolódó gazdaságfejlesztési lehetőségeket és EU-támogatásokat vette sorra, míg Juhász István a ZRVA példáján mutatta be, hogy a határokon átívelő együttműködések olykor működőképesebbek a belföldieknél.

„Nyitott határok, zárt rendszerek” címmel tartott előadást Jurisits János, a Flextronics International Kft. fejlesztési igazgatója és Pálffy Levente a Nestlé Hungária Kft. logisztikai igazgatója. A határok itt nem csak az országhatárokra vonatkoztak, de arra is. Hisz mindkét esetben olyan nemzetközi cégről volt szó, mely az egész európai gazdaságba bekapcsolja a hazai termelést.

Dr. Lennart Buch, az In-Kal Security 2000 Kft. nemzetközi igazgatója és Andy Huson (chief consultant, Inkal Europe) nem csak cége munkáját mutatta be, de olyan problémákat is, amelyek minden védelmi szervezetet, és minden védelmi intézkedést hozó intézményt érinthetnek. A plenárist ülést Dr. Bittner István ezredes előadása zárta, aki a karcsúsított Magyar Honvédségről beszélt. Bemutatta, miként alakult ki, s hogyan működik jelenleg a honvédség logisztikai rendszere.

Supply Chain Monitor 2005. április