Ha így megy tovább, nem lesz kevesebb kamion az utakon 2023. november 2. Jelenleg teljesíthetetlennek tűnik az az uniós célkitűzés, hogy 2030-ig a nagy távolságú közúti fuvarok 30%-át áttereljék vasútra és vízre. Az elmúlt négy évben az európai vízi és vasúti árufuvarozás teljesítménye nemhogy közelítette a célkitűzést, hanem több mint 10%-kal csökkent. Magyarországon sem rózsás a helyzet, de a romlás mértéke mérsékeltebb, mint az uniós átlag – hangzott el a Kelet-Európai Intermodális Konferencián, Budapesten. A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) új, számonkérhető uniós intézkedéseket és egy olyan ösztönzőrendszer bevezetését sürgeti, ami rábírja a közúti fuvarozókat, hogy vegyék igénybe a vasúti és vízi szállítást – olvasható a november 2-án kiadott sajtóközleményben.
Új irányvonatot indít Franciaország és Németország között az Ekol 2022. március 23. Az Ekol Logistics tovább növeli intermodális vonalainak számát Európában, melynek részeként új, a franciaországi Sète és a németországi Köln között közlekedő irányvonatot helyezett üzembe – áll a március 23-án kiadott közleményben.
Menetrendszerű vasúti konténerforgalom Triesztből 2020. november 3. A trieszti mélytengeri kikötőből Budapestre heti 4 vonatpár közlekedtetésével kapcsolódott be a menetrendszerű vasúti konténerforgalomba a Rail Cargo Hungaria (RCH). Az első, 20 kocsiból álló szerelvény gépeket, gépjárműalkatrészeket, elektronikai berendezéseket és ruhaneműket hozott Ázsiából Budapestre, majd magyar élelmiszeripari és műanyagipari termékekkel, valamint gépalkatrészekkel rakott konténerekkel tért vissza az adriai kikötőbe – jelentette be a cég november 3-án.