Archívum: Speciális elvárásoknak megfelelve

2020. szeptember 15. | Logisztika | FMCG

Nyár elején került átadásra a Borsodi Sörgyár számára az a 10 darab speciális TCM targoncából álló flotta, amelyhez nem csupán a gépeket, hanem a targoncakezelő személyzetet is a Nagoya Kft. biztosítja.

Balról: Horváth Béla, a Nagoya Kft. ügyvezető igazgatója és Szilva János, a Borsodi Sörgyár gyárigazgatójaMiskolc mellett 1973-ban, Bőcsön állt üzembe Magyarország egyik „legfiatalabb” sörgyára, a Borsodi Sörgyár, amely a Borsodi Világos és a Kinizsi sörmárkákkal lépett piacra és látványos fejlődésnek indult, köszönhetően a sörfogyasztási igények és a termékskála szélesítésének. A termelőkapacitás, illetve a termékek fokozatos fejlesztése már az első évektől kezdődően elindult, és ennek során mindig az innovatív technológiák alkalmazására törekedtek. Egyébként a bőcsi volt az első sörgyár, amely a 90-es évek elején magánkézbe került miután részvénytársasággá alakult, és a belga Interbrew tulajdona lett. Ezzel párhuzamosan a termékportfólió is átalakult, egyre többfajta sör került ki a borsod-megyei üzemből. A gyár 2012-ben vált a Molson Coors csoport tagjává, amely az egyik legnagyobb sörgyártó a világon és a technológiai fejlesztések mellett a környezettudatos termékelőállításra is nagy hangsúlyt fektet. A vállalatnál két évvel ezelőtt, 2018-ban vette kezdetét egy 12 millió eurós kapacitásbővítés és technológiafejlesztés, amelynek során többek között a gépsorokat fejlesztették, és ennek eredményeként a Borsodi Sörgyár a cégcsoport egyik regionális gyártóközpontjává vált a dobozos sör termékkategóriában. Így az anyacég Bőcsről látja el többek között a cseh és a horvát piacot a választékába tartozó egyes, licensz alapján gyártott nemzetközi márkák dobozos változatával. Jelenleg közel 130 különféle kiszerelésben kerülnek piacra a sörgyár termékei.

Átalakulóban a teljes logisztikai rendszer

– A fejlődés számokban kifejezve azt jelenti, hogy a gépsoraink teljesítménye 1,8 millió hektóliterről 2,5 millió hektóliterre nőtt, ami hatalmas változás. Ilyen nagy mennyiségű sört talán csak a 2000-es évek elején termelt a bőcsi gyár, de akkor még nem dobozban, hanem palackban, ami akkoriban a legkeresettebb kiszerelés volt a piacon. A termelés felfutását a logisztikának is le kell követnie, így az átfogó projekt keretében nemcsak a gépsoraink fejlesztését, hanem a teljes logisztikai rendszer és a raktározási folyamatok átszervezését is célul tűztük ki. Ennek részeként a közelmúltban megújítottuk anyagmozgató gépflottánkat. Az anyagmozgatási igény nagyon jelentős nálunk, hiszen 29 hektáron gazdálkodunk, melyből 24 000 négyzetméter raktár- és 15 000 négyzetméter külső tárolási terület, amelyet főként göngyölegtárolásra használunk.

A termelés kiszolgálása alapanyaggal és göngyöleggel, valamint a raklapokra helyezett késztermékek mozgatása 17 darab targoncával történik, melyek közül 15 duplavillás gép. Az új flotta beszerzésére a tavalyi év végén tendert írtunk ki, amelyre több beszállítót is meghívtunk, s végül a Nagoya Kft.-re esett ismét a választásunk, amely a korábbi gépparkot is szállította és üzemeltette a gyárban, mivel velük anyagmozgatásra szerződtünk, tehát a gépkezelőket szintén ők biztosítják a számunkra. Azért döntöttünk a Nagoya Kft. mellett, mert ez a cég ajánlotta a legversenyképesebb feltételeket, illetve nyitottak voltak azokra az új elvárásokra, amelyeket a beszerzendő gépekre vonatkozóan meghatároztunk. Ilyen volt például a megemelt fülke, amelynek kivitelezése, illetve a referencia gép bemutatása a többi potenciális beszállítónál nehézségekbe ütközött – mondta Szilva János, a Borsodi Sörgyár gyárigazgatója.

Igazi különlegesség a megemelt üléspozíció

A UniCarrieres csoport által gyártott 10 darab TCM típusú gázüzemű alapgépet a Nagoya Kft. szakemberei a Borsodi Sörgyár igényeire szabva minden ésszerű és hasznos tartozékkal felszerelték – többek között komfortos, rugózott, forgatható üléssel, kapaszkodóval, fűthető kabinnal, biztonsági fénnyel, PAS rendszerrel –, amelyek a kényelmet és munkabiztonságot egyaránt szolgálják. De a targoncák igazi különlegessége a 250 mm-el megemelt üléspozíció, amely kiváló rálátást biztosít a rakományra. Ez annál is inkább lényeges volt a Borsodi Sörgyár számára, mert az anyagmozgatás nagyrészt duplavillás gépekkel történik, amelyek egyszerre 2 raklapot mozgatnak, és a megemelt ülésnek köszönhetően a targoncavezetők sokkal jobban látják a rakományt és kényelmesebben végezhetik a feladatukat, mint egy hagyományos felépítésű gép esetében.

– Az elmúlt 17 év együttműködése nagyszerű és gyümölcsöző volt. Biztos vagyok abban, hogy az újonnan beszerzett gépek mind a munkabiztonság, mind az emberek kényelme szempontjából a lehető legjobb megoldást jelentik számunkra az anyagmozgatásban – mondta a Borsodi Sörgyár gyárigazgatója. – A Borsodi Sörgyár és a Nagoya Kft. együttműködése 2003-ban kezdődött, amelyet idén az új flotta üzembe állításával további 5 évre meghosszabbítottunk. A hosszú évek alatt mindig is konstruktív légkörben, megfelelő kritériumokat támasztva tudtunk együttműködni és ez a jövőben sem lesz másképp – tette hozzá Horváth Béla, a Nagoya Kft. ügyvezető igazgatója.

Nagoya Kft.
www.nagoya.hu


megemelt kabinnal

A TCM FGE30-E1 típusú gázüzemű homlokvillás targoncából a Borsodi Sörgyárban 10 gép állt üzembe július elején, amelyek teherbírása 3 tonna, emelési magassága 3700 mm és duplex oszloppal szerelt. A magas igénybevételre tervezett hidrodinamikus nyomatékváltóval ellátott gépet környezetkímélő, alacsony fogyasztású, magas nyomatékú, nagy teljesítményű NISSAN K21-es soros négyhengeres motor hajtja. A targonca tehervédő villaráccsal, biztonsági övvel, hátrameneti hangjelzéssel is felszerelt, a dupla villa pedig oldalmozgatóval ellátott. A munkabiztonságot és a balesetek előfordulásának minimalizálását az aktív PAS rendszer – gyalogos érzékelés – biztosítja. A megemelt kabin pedig – amely a targonca igazi különlegessége – kiváló rálátást biztosít a teherre.

Supply Chain Monitor
2020. augusztus-szeptember

Szponzorált tartalom