Archívum: Épül a csepeli Metrans konténerterminál

2015. november 1. | Logisztika | Egyéb szektorok

A tervek szerint 2017-ben nyílhat meg a Metrans új, zöldmezős beruházással épülő csepeli konténerterminálja, amelynek alapkövét október 22-én tették le.

A Metrans Budapest-Csepel terminál az egykori Csepel Művektől délre fekvő, a Duna-parttal közvetlenül érintkező területen épül mintegy 35-50 millió euró összköltséggel. Az ünnepélyes alapkőletételen részt vett Szijjártó Péter Külgazdasági és Külügyminiszter, Borbély Lénárd, Csepel polgármestere, továbbá Klaus-Dieter Peters, a HHLA AG hamburgi kikötővállalat, a Metrans cégcsoport többségi tulajdonosának vezérigazgatója, valamint Kiss Péter, a Metrans Danubia Kft. ügyvezető igazgatója.

A beruházás részleteivel kapcsolatos kérdésünkre válaszolva Kiss Péter elmondta: a konténerterminál, amely a Metrans cégcsoport negyedik saját tulajdonú, „hátországi” intermodális csomópontja, 2017-ben kezdheti meg a működést. A konténereket szállító vonatokat átrakodó daruk kezelik majd 6 vasúti vágányon, egyenként 650 m hosszúságban, és további két 500 m-es vágány biztosítja az összeköttetést az üreskonténer-depóval. A terület elhelyezkedése, valamint az infrastruktúra kialakítása további lehetőségként a trimodális működést is elérhetővé teszi a későbbiekben, így a vasúti és közúti áruszállítás a dunai hajózással kombinálhatóvá válhat. A tervek szerint a 165 000 m2 összterületű terminál által nyújtott szolgáltatások közé tartozik a konténerjavítás, a helyszíni vámügyintézés, a hűtött konténerek tárolása, valamint az alvállalkozók által végzett közúti fuvarozás biztosítása is. A Metrans jelenleg éves szinten 170 000 standard konténer (TEU) forgalmat bonyolít Magyarországon, a terminál megépítésével azonban havi 250 vonat kezelését tudják majd ellátni, ezzel az éves kapacitás akár a 250 000 TEU-t is elérheti.

A Metrans Danubia Kft. ügyvezető igazgatója hangsúlyozta: az új csepeli terminál révén tovább javul Magyarország és Közép-Kelet-Európa összeköttetése a nagy európai, így az északi- és adriai-tengeri kikötőkkel, emellett Európán belül a 600-700 km-t meghaladó távolságokon a konténeres vasúti áruszállítás versenyképessége is javulhat.

Szabó

Supply Chain Monitor
2015. november