Pozitív mérleg

2016. március 17. Logisztika | Egyéb szektorok

A Gebrüder Weiss nemzetközi szállítmányozási és logisztikai vállalat a 2015-ös üzleti évben túlszárnyalta előző évi eredményét, és sikeresen terjeszkedett több feltörekvő piacon és ágazatban. A konszern az előzetes adatok alapján 1,28 milliárd euró forgalmat ért el, ami az előző évhez képest 3%-os növekedést jelent (2014: 1,24 milliárd euró) – áll a cégcsoport március 16-án kiadott sajtóközleményében.

 A feszült európai gazdasági helyzet ellenére  a berendezésekre, a termékekre és a munkaerőre fordított befektetéseinknek köszönhetően  az elmúlt évekhez hasonlóan stabilan fejlődni tudtunk, és intelligens logisztikai megoldásainkkal többletértéket teremtettünk ügyfeleink számára. Az eredménnyel nagyon elégedettek vagyunk – vont mérleget Wolfgang Niessner, a Gebrüder Weiss igazgatótanácsának elnöke. A saját tőke aránya 56,7%-ra emelkedett; ez a vállalkozás a hitelintézetektől való messzemenő függetlenségét biztosítja (2014: 54,3%).

Terjeszkedés Ázsiában

2015-ben a befektetések összege elérte az 53,75 millió eurót (2014: 56,4 millió euró). A közép- és kelet-európai telephelyek bővítése mellett a Gebrüder Weiss Ázsiában is kiépítette a tevékenységi körét, és ezzel megerősítette pozícióját a nemzetközi logisztika területén. A vállalat Szingapúrban új logisztikai terminált nyitott, így – a dubaji és a sanghaji székhelyek mellett – lefedett egy újabb földrajzi területet az ázsiai kontinensen.  Ügyfeleink részére Ázsiában is az egységes, szigorú európai minőségi szabványok szerint biztosítjuk logisztikai szolgáltatásainkat, ötvözve azt a helyi szaktudással – mondta Wolfgang Niessner. Kiváló példa erre a Gebrüder Weiss Automotive Logistics vegyes vállalata, amely 2014-es alapítása óta Kínában több nemzetközi autószállító és -gyártó vezető logisztikai szolgáltatója (LLP) lett.

Fókuszban az e-kereskedelem

A folyamatosan növekvő online kereskedelem térnyerésének hatására a Gebrüder Weiss elérhetővé tette eFulfillment termékét egyes közép- és kelet-európai országokban, illetve a házhoz szállítási szolgáltatását (B2C) kétemberes szállítással, beüzemeléssel és szereléssel bővítette: ezzel az osztrák piac vezető szolgáltatójává lépett elő. 2015-ben a DPD ausztriai hálózatát, amelyben a Gebrüder Weiss résztulajdonos csomagszolgálatával (GWP), több mint 1000 magánügyfél használta.

Összességében a közút és a logisztikai üzletág 3,9%-kal, 857,7 millió euróra növelte forgalmát (2014: 825,8 millió euró). A Gebrüder Weiss légi és tengeri forgalma 2015-ben 2%-os növekedést mutat, amely 293,9 millió eurós forgalmat jelent (2014: 288,1 millió euró). A csomagszolgálat (KEP) és az új üzletek területén a forgalom 1%-kal növekedett.

A szállítmányozási szolgáltatásoktól a globális ellátásilánc-menedzsmentig

A konszern a tavalyi évben nemcsak a szállítmányozás és raktárlogisztika területén bizonyult sikeresnek, hanem az ellátásilánc-menedzsment területén is, amelynek globális fejlődéséért döntő lépéseket tett.  Ügyfeleink teljes értékteremtési láncát ismernünk és értékelnünk kell, hogy biztosítani tudjuk számukra a megfelelő és optimalizálható üzleti modell kidolgozását. Mindezt hatékony tanácsadással, tervezéssel és logisztikai szaktudással támogatjuk a folyamatos konzultáció során – fejtette ki Wolfgang Niessner.

Kitekintés 2016-ra

2016-ban a Gebrüder Weiss tovább kívánja erősíteni vezető pozícióját Közép- és Kelet-Európában, illetve az egykori Selyemút mentén, Kína és más tengerentúli piacok irányában.  Termékeinket és folyamatainkat a továbbiakban is ügyfeleink igényeinek megfelelően alakítjuk, és innovatív megoldásokat dolgozunk ki azért, hogy lépést tudjunk tartani a gyorsan terjedő digitalizálási tendenciával. Ehhez a jövőben is szakképzett és elkötelezett munkatársakra lesz szükségünk, akik világszerte kiváló szolgáltatásokkal állnak ügyfeleink rendelkezésére – nyilatkozta Wolfgang Niessner.