Nyugat-Európában legfejlettebb a láncok saját márkáinak piaca

2014. december 30. Gazdaság | Egyéb szektorok

A kereskedelmi láncok saját márkás termékeinek piaca Nyugat-Európában a legfejlettebb, ahol a vásárlók a csomagolt napi fogyasztási cikkek vásárlásánál nagyjából minden harmadik eurót kereskedelmi márkás árukra költik - derül ki a Nielsen legfrissebb felméréséből december 29-én.

A globális felmérést a kereskedelmi márkák iránti fogyasztói bizalomról 2014. február 17. és március 7. között végezték, több mint 30 000 internetet használó fogyasztó megkérdezésével 60 országban: Európában, Ázsiában és Óceániában, Észak- és Dél-Amerikában, Közép-Keleten valamint Afrikában.

A piackutató cég tájékoztatása szerint a kereskedelmi márkák értékben mért piaci részesedése 45%-kal Svájcban a legnagyobb, majd az Egyesült Királyság és Spanyolország következik 41-41%-kal. Legalacsonyabb, 5%-os a mutató Ukrajnában, míg Oroszországban 6%

Az európai fogyasztók átlag 70%-a úgy gondolja, hogy a gyártói márkák mellett a kereskedelmi márkák jó alternatívát jelentenek, valamint 69%-uk szerint előnyös ár-érték arányt képviselnek a láncok saját márkái. A megkérdezett európaiak közül csak átlag minden harmadik vélekedik úgy, hogy a kereskedelmi márkák nem felelnek meg a minőségi igényeinek.

A magyar fogyasztók többsége szintén kedvezően ítéli meg a boltláncok kereskedelmi márkás élelmiszereit, háztartási vegyi áruit és kozmetikai cikkeit, több mint 70%-uk ezen termékek minőségének javulását érzékeli az utóbbi időben.

– A saját márkás termékek teljes forgalmának kétharmad körüli aránya diszkontokra jut, nem csak a mennyiséget, hanem az értéket tekintve is – mondta Szűcs-Villányi Ágnes, a Nielsen osztályvezetője.

MTI