Négy ütemben folytatódik az M0 további fejlesztése

2014. július 21. Gazdaság | Egyéb szektorok

Négy ütemben folytatja a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. a Budapest körüli M0 autópálya fejlesztését - közölte a NIF július 18-án.

A déli szektor kétszer három sávossá történő szélesítése hiányzik még az M7 és az M1 autópályák között. Ennek a 2,7 km-es szakasznak az építése július közepén kezdődik, és jövő őszre készül el.

A következő ütem az M6 autópálya és az 51-es számú főút közötti szakasz felújítása, a bal pálya beton burkolatának cseréje. Ezzel együtt új felszerkezetet kap a Hárosi Duna híd. Ez a szakasz 2017 nyarára készül el.

Az északi szakasz  tervezésére már megjelent a közbeszerzési kiírás, maga az építés 2017-ben kezdődhet. Ez a szakasz az M0 mostani végpontjától indul egy 600 méteres felüljáróval, majd egy 2 km-es alagutat követően, a Budakalászi úton egy csomópontba érkezik. Innen újra egy 3,2 km hosszú alagutas szakasz következik, egészen a 10-es úti csomópontig. 

A negyedik szakasz a nyugati szektor, amely a 10-es számú főutat köti össze az 1-es számú főúttal. A nyomvonalra előzetes környezeti vizsgálati dokumentáció készült, amely 5  lehetséges alapváltozatot, illetve azok kombinációit tartalmazza. A környezetvédelmi hatóság erre adott véleménye alapján, a következő lépésben környezeti hatástanulmányt kell készíteni. A nyomvonal hossza körülbelül 18 km, aminek több mint a fele - szakaszosan - alagútban vezet. E szakasz kivitelezése a 2020-2027 közötti uniós költségvetési ciklus első felében indulhat el.

MTI