Megalakult a Robert Bosch Battery Systems

2013. február 19. Egyéb | Elektronikai ipar

A Bosch bővíti hatékony energiatárolási technológiák fejlesztésére és előállítására irányuló tevékenységét – számolt be róla a cég február 19-én kiadott sajtóközleményében.

A Bosch megkapta az illetékes hatóságok jóváhagyását, így a vállalatcsoport megkezdte a lítiumion-akkumulátorokkal kapcsolatos tevékenységeinek újraszervezését. Ennek keretében a korábbi stuttgarti SB LiMotive Germany GmbH és a Michigan állambeli, orioni székhelyű Cobasys LLC gyártóegységek fúziójából létrejött, és teljes tulajdonú leányvállalatként a Bosch csoport részévé vált a Robert Bosch Battery Systems.

A Bosch mostantól minden meglévő akkumulátor-rendszerrel kapcsolatos tevékenységet központilag irányít. A tervek szerint az akkumulátorcellák fő beszállítója a Samsung SDI lesz, azonban a Bosch más gyártók akkumulátorcelláit is felhasználja a jövőben. 2013-ban elkezdik az első olyan teljes mértékben elektronikus gépjármű, a Fiat 500e sorozatgyártását is, amelyet Bosch akkumulátormodullal szereltek fel. Az elektromos kisautót 2012 decemberében, a Los Angelesben megrendezett Auto Show újdonságaként mutatták be a közönségnek.

Fókusz az akkumulátor-rendszereken

A Bosch az autógyártók igényeire reagálva a már meglévő gépjárművekhez is gyárt, fejleszt és illeszt akkumulátor-rendszereket. A megnövekedett felhasználói elvárások miatt a vállalat nagy hangsúlyt fektet az akkumulátorok tökéletesítésére. Különös tekintettel a rendszerek élettartamára és teljesítményére, illetve arra, hogy a bennük tárolt energia mennyisége megfelelő legyen az adott gépjármű egészének – azaz a mechanikus és elektronikus részek – működéséhez is.  A Bosch hagyományos kompetenciái pontosan ezeket a területeket foglalják magukban.  Végső soron az elektromos gépjárművek hatékonysága és teljesítménye azon múlik, hogy mennyire sikerül az elektromos és elektronikus alkotórészeknek optimálisan együttműködniük az akkumulátor vezérlőrendszerével. A vezérlőrendszer működése befolyásolja az elektromotorokat hajtó nagyfeszültségű akkumulátorok töltöttségét. Ez utóbbin múlik az, hogy az autó motorja az elvárt teljesítménnyel működjön szélsőséges időjárási körülmények között, és az eltérő forgalmi szituációkban is. Az elért fejlesztések jelentős előrelépést jelenthetnek az akkumulátor élettartamának meghosszabbítása és töltési idejének lerövidítése terén, amelyen az elektromos gépjárművek sikere és széles körű elterjedése múlhat. A Daimler ezért választotta a Bosch akkumulátorkezelő-rendszerét Smart EV modellje számára.

Hatékonyabb lítiumion-akkumulátorcellák fejlesztése

A korábbi közös vállalakozás partnerei megállapodtak abban, hogy együttműködésüket a jövőben is folytatják, és elérhetővé teszik egymás számára az ipari szabadalmakat. A Bosch ennek köszönhetően új generációs akkumulátorcellák és a gyártási módszerek kifejlesztésén is dolgozik annak érdekében, hogy az energia tárolásának módját hatékonyabbá és gazdaságosabbá tegye. A munkában a Bosch fejlesztői, folyamattechnológiai és gyártási szakértői, valamint a tengerészeti alkalmazásokon jelenleg dolgozó mérnökei vesznek részt, szorosan együttműködve a kijelölt partnerekkel.

Az akkumulátor-szakértők független európai hálózata

2020 után várhatóan jelentős mértékben növekedni fog az elektromos gépjárművek és a plug-in hibridek iránti piaci kereslet.  A Bosch már most készül az elektromos forradalomra, ezért bővíti a lítiumionos akkumulátor-rendszerek fejlesztésére és előállítására irányuló tevékenységét. A vállalat szorosan együtt kíván dolgozni ipari partnereivel és a felsőoktatás szereplőivel Németországban a nagy teljesítményű akkumulátorcellák kutatás-fejlesztésén. A vállalat egy európai szintű szakértői és beszállítói hálózatot hoz létre, hogy összefogja és fejlessze azt a szaktudást, amely a jövőbeli elektromobilitást segítő akkumulátorok és töltőállomások kialakításához szükséges.

A világ vezető autóipari beszállítói között számon tartott Bosch a lehető legjobb pozíciót kívánja elfoglalni a hibrid és elektromos gépjárművek akkumulátortechnológiájának piacán. A vállalat ennek érdekében 400 millió eurót fektet az e-mobilitásba, és már jelenleg is több mint 1100 munkatársa dolgozik ezen a területen, köztük közel 500 akkumulátorspecialista Németországban, az USA-ban és Kínában. A Bosch globális jelenléte szoros kapcsolatot teremt a vállalatcsoport és a világ legfontosabb e-mobilitási piacának ügyfelei között.