Lépés az önvezető jövő felé

Cimkék: autó elektronika önvezető Samsung

A Samsung a 2018-as Szórakoztató Elektronikai Kiállításon (Consumer Electronics Show, CES) mutatja be az új Samsung DRVLINE™ platformot, melynek köszönhetően a vállalat az eredeti berendezésgyártók (Original Equipment Manufacturers, OEM) és a mobilitást mint szolgáltatást nyújtó szereplők (Mobility as a Service, MaaS) egyik jelentős partnerévé lépett elő az önvezető autók piacán. A DRVLINE™ felület egy nyitott, moduláris és skálázható hardver és szoftver alapú platform, amely az autógyártók számára jelent értékes megoldást. A felület képes a legmagasabb szintű technológiát integrálni az új járművekbe, miközben lefekteti a jövő autóparkjának alapjait – áll a vállalat január 9-én kiadott sajtóközleményében.

– A jövő autói nem csak azt fogják megváltoztatni, ahogyan vezetünk, az utcákat és a társadalmat is egyaránt átalakítják majd. Nagyobb mobilitást jelentenek azoknak, akinek szükségük van rá, biztonságosabbá teszik az utakat, és forradalmasítják a közösségeket. Az önvezető felület megépítése a teljes iparág szoros együttműködését kívánja meg, mivel egyetlen vállalat sem képes önmagában megragadni ezt a hatalmas lehetőséget. Egész egyszerűen túl nagy és összetett kihívás. A DRVLINE™ felületen keresztül az önvezető autó iparág legjobbjait és legnagyobbjait szólítjuk meg, hogy csatlakozzanak hozzánk, és segítsenek közösen alakítani ma az autózás holnapját – mondta Young Sohn, a Samsung elnök-vezérigazgatója és a HARMAN igazgatótanácsának elnöke.

A Samsung mostani közleményét a vállalat számos nagy horderejű bejelentése előzte meg a tavalyi évben. Egy 8 milliárd dollár értékű akvizíció során felvásárolta a csatlakoztatott technológiákkal foglalkozó HARMAN vállalatot, és megalkotta a közös autóipari stratégiai üzletágat, létrehozott egy 300 millió dolláros autóipari innovációs alapot (Samsung Automotive Innovation Fund), valamint egy sor beruházást hajtott végre és lépett különböző partnerségekre annak érdekében, hogy előmozdítsa az együttműködést az autóipar területén.

Sok hardveres és szoftveres önvezető felület arra kényszeríti a felhasználót, hogy egy bizonyos technológiát alkalmazzon, ezáltal megfosztja őt a későbbiekben a választás szabadságától. Ezzel szemben a DRVLINE™ platformot úgy tervezték, hogy a gyártók együttműködésben testre szabhassák a szoftvert, az egyes elemeit szükség szerint akár kicserélhetik másra. Ez biztosíték arra is, hogy a platformot a jövőben is használni fogják, ami a gyorsan változó technológiák korában elengedhetetlen. A gyártók értékesíthetik az egyik legfejlettebb önálló technológiát, míg újabb és újabb innovációkat építhetnek bele, hogy elérjék az ötös szintű automatizációt.

A Samsung elektronikai tapasztalatainak és az IoT, valamint beágyazott rendszerekben való jártasságának köszönhetően a DRVLINE™ platformot a legmodernebb technológiák és elemek alkotják, amelyek képesek a 3-as 4-es és 5-ös szintű automatizációra. A Samsung és a HARMAN által gyártott új ADAS első kamerarendszer tökéletesen megfelel a New Car Assessment Program (NCAP) különféle szabványainak, mint például a sáv elhagyásakor adott figyelmeztetés, a figyelmeztetés lehetséges ütközésre, a járókelőket érzékelő technológia, és az automatikus vészfékezés.

– Az autóban, vezetés közben az emberi agy folyamatosan rendkívül komplex számításokat végez. Milyen messze van az a lámpa? Vajon az a gyalogos le fog lépni az úttestre? Mennyi idő múlva vált a sárga lámpa pirosra? Az ipar hihetetlen előrelépéseket tett az automatizáció területén, de a járművekbe épített számítási rendszerek még mindig messze járnak az agyunk teljesítményétől. A nyílt és magas szintű számítási képességgel rendelkező DRVLINE™ platform az első jelentős lépés egy olyan rendszer kiépítése felé, amely a lehetővé teszi a teljesen önvezető autók létrehozását – mondta John Absmeier, a Samsung okos gépekkel foglalkozó üzletágának alelnöke és a HARMAN Önvezető Járművek és Fejlett Gépjárművezetés-Támogató Rendszerek (Advanced Driver-Assistance Systems, ADAS) stratégiai üzleti részlegének vezető alelnöke.

A Samsung az önvezető autók és a fejlett gépjárművezetés-támogató rendszerek (Advanced Driver-Assistance Systems, ADAS) területén működő több partnerével együtt jelen van a 2018-as CES-en. A nyílt innovációkra és az együttműködésre épülő stratégiájának megfelelően a Samsung szilárd partnerkapcsolati rendszert alakított ki az iparág egész területén, amely többek között az alábbi vállalatokkal való együttműködéseket tartalmazza:

  • Szoftver: TTTech, AImotive, Hella Aglaia, Renovo Auto
  • Járművekbe épített számítástechnológia: Graphcore, ThinCi, Infineon
  • Kommunikáció: Autotalks, Valens
  • Szenzorok: Quanergy, Tetravue, Oculii, Innoviz
Keresés
Fókuszban
Ezért van ennyi kamion az utakon
Társaival hosszú sorokban araszol az autópályán, átlagosan 68 kilométer per óra sebességgel halad, havonta huszonegyszer teszi meg a Budapest–Debrecen– Budapest távolságot, és 27 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométeren.
Tovább »
DACHSER DIY-Logistics
Logisztikai szakértelem az építőipari, do-it-yourself, barkács- és kertészeti áruházakhoz.
Tovább »
Kövessen minket facebookon