Legyártotta egymilliomodik Start-Stop részegységét a Continental Budapesten

2014. május 29. Gyártás | Egyéb szektorok

Több mint egymillió legyártott Start-Stop részegységgel büszkélkedhet a Continental budapesti telephelye. Az egymilliomodik szerkezet elkészültét a kormányzat, valamint az autóipar képviselőivel és a cégcsoport vezetőivel közösen ünnepelte a Continental Automotive Hungary Kft. május 28-án. A jubileumi darabot a Műszaki és Közlekedési Múzeumban állítják majd ki.

Az egységet 2010 ősze óta gyártja a világ egyik vezető autóipari beszállítója Magyarországon, jelenleg 188 munkavállaló vesz részt a gyártási folyamatokban. A hálózati feszültség stabilizáló részegység előállításához kapcsolódóan eddig 5,8 millió eurót fektetett be a Continental Magyarországon.

Akár 10%-os üzemanyag megtakarítás

A Start-Stop rendszer egy automatikus motorleállító és újraindító rendszer. Előnye, hogy városi forgalomban piros lámpánál, illetve már a lámpához közeledve automatikusan leállítja a belsőégésű motort. Ennek köszönhetően kb. 5-10%-os üzemanyag megtakarítás érhető el és csökken a károsanyag-kibocsátás. A Start-Stop rendszerhez Budapesten a hálózati feszültség stabilizáló (VSS- Voltage Stabilization System) részegység készül. A szerkezet különlegessége abban rejlik, hogy nem csak a gépkocsi teljes megállása után állítja le a motort, hanem alacsony sebességű gurulás esetén is, növelve ezáltal az üzemanyag megtakarítására fordítható időt. A rendszer további érdekessége, hogy a Start-Stop funkció során nem a hagyományos indítómotor lép működésbe, hanem a gépkocsiba épített speciális generátor funkcionál indítómotorként.  

Budapesten a vezérlőegység, és az energiatároló rész készül

A Budapesten gyártott részegység két fő részből áll, a vezérlő egységből (PEU – Power Electric Unit) és az energiatároló részből (ESS – Energy Storage System). Utóbbi tulajdonképpen egy „kis akkumulátor” amelyben két nagy kapacitású kondenzátor található egymással sorba kötve. Ebben az egységben tárolódik az újraindításhoz szükséges többletenergia. A PEU vezérli az ESS töltését, illetve a benne felhalmozott energia felhasználását. Ellenben a hagyományos gépkocsikkal, ahol az akkumulátor negatív saruja közvetlenül a gépkocsi fémkarosszériájához van kötve, a Start-Stop rendszerrel ellátott gépkocsikban ez a vezérlőegységen keresztül történik, biztosítva ezáltal, hogy az energiatároló rész tölthető legyen, és abból visszanyerhesse a jármű az energiát.

Folyamatos fejlesztések, beruházások

A Continental Automotive Hungary Kft. összesen közel 15 milliárd forint értékben hajt végre beruházási és munkahely-teremtési programot 2009 és 2014 között. – Az elektronika és a járműipar állandó mozgásban van, folyamatos megújulása miatt a fejlesztések soha nem állnak le. A közelmúltban a kormánytechnikai és a hibrid meghajtások területén fejeztünk be gyártástechnológiai beruházásokat, a következő lépcsőben pedig a fékrendszerek  területén bővülünk két új gyártósorral. Az, hogy sor kerülhetett az egymilliomodik Start-Stop rendszer legyártására, szintén a folyamatos fejlesztéseknek és beruházásoknak volt köszönhető és jól mutatja, hogy a Continental csoport valóban elkötelezett Magyarország és a régió iránt – mondta dr. Keszte Róbert, a Continental Automotive Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

– A Continental a világ egyik vezető autóipari beszállítója. A cégcsoport olyan jövőbe mutató fejlesztésekben vesz részt, mint az automatizált vezetés, vagy az intelligens autós szolgáltatások. Az egymilliomodik Start-Stop rendszer részegység legyártása valódi mérföldkő az egész Continental konszern számára – tette hozzá Rábai Dániel, a Continental AG magyarországi országkoordinátora.