Forgalomnövekedés a magyarországi Tesco-nál
2014. október 23. Egyéb | Egyéb szektorok
A magyarországi forgalomnövekedés az augusztus végén záródott félévben 1% volt a tavalyi azonos időszakhoz képest.
Európában a Tesco Magyarországon kívül csak Csehországban (+1,5%) és Lengyelországban (+1%) tudott elérni forgalombővülést. A legnagyobb mértékben, Írországban csökkent a féléves forgalma, 6,4%-kal.
Az elmúlt fél évben Magyarországon tovább nőtt az online rendelések száma. A Tesco Online Bevásárlás Szolgáltatás tovább fejlődött Budapesten és vonzáskörzetében, valamint Szegeden és környékén, ami újabb munkahelyek teremtésére adott lehetőséget.
A helyi beszállítóktól származó termékek aránya tovább bővült, országos elérhetőséget biztosítva ezzel kisebb magyar vállalkozásoknak is.
1400 középiskolai- és egyetemi hallgatónak nyílt lehetősége arra, hogy részt vegyen a Tesco szakmai gyakorlatot biztosító programjában. A kormánnyal kötött stratégiai megállapodás szellemével is összhangban az első félévben 8600-an vettek részt készségfejlesztő tréningeken, és csaknem ezren szereztek OKJ-minősítésű szakképesítést.
A Tesco Magyarország legnagyobb hipermarketlánca és egyik legnagyobb brit befektetője. Több mint 20 000 magyar munkavállalót alkalmaz, és minden új áruház nyitásával átlagosan 100-300 új munkahelyet hoz létre. A vállalat Magyarországon már több mint 200 áruházat nyitott, és piacvezetőként több mint hárommillió vásárlót szolgál ki minden héten. A Tesco mintegy 1500 magyar vállalkozással áll kapcsolatban, az élelmiszerválasztékában pedig 3200 saját márkás termék található, ennek nagyjából fele magyar termék.
MTI