Ezredik magyar munkavállalóját ünnepli a British Telecom

2014. május 9. Gazdaság | Egyéb szektorok

A British Telecom (BT) hazánkban működő Európai Szolgáltató Központjában a munkavállalók száma elérte az ezer főt. Ezzel a világ egyik vezető globális, több mint 170 országban jelenlévő kommunikációs szolgáltatója magyarországi történetének fontos mérföldkövéhez érkezett. Az elkövetkező tizenkét hónapban újabb 150-200 magasan kvalifikált, fiatal magyar munkaerő felvétele a cél – adta hírül cég május 9-én sajtótájékoztatón.

Balról: Rogier Bronsgeest  BT Global Services Ügyfélmenedzsment elnöke, Faragó Andor  BT Európai Szolgáltató Központ igazgatója, Elaine Budd  BT Global Services Európai Régiójának operatív igazgatója, Varga Mihály   nemzetgazdasági miniszter  és Jonathan Knott  brit nagykövet

A magyar regionális központ munkatársai – a vállalat budapesti és debreceni irodáiból – számos üzleti és támogató szolgáltatást nyújtanak a BT globális üzletágainak. A szakemberek több mint 3000 nemzetközi ügyfelet látnak el hazánkból – beleértve a világ vezető multinacionális vállalatait – többek között az ügyfélmenedzsment, a pénzügyi valamint üzleti adminisztrációs és támogató szolgáltatások széles skálájával.  

– A British Telecom létszámbővítése olyan szolgáltató szektorban jött létre, amely a magyar gazdaság egyik kiemelt ágazata. Ezen a területen a nemzetközi nagyvállalatok közel 80 szolgáltató központot működtetnek hazánkban, és mintegy 30 ezer munkavállalót alkalmaznak. Jól illeszkedik a kormány gazdaságpolitikai és munkahely-teremtési céljaihoz a vállalatnak az a törekvése, hogy egyre több magas hozzáadott értékű szolgáltatást nyújt Magyarországról, illetve bővíti a magasan képzett foglalkoztatottak létszámát – mondta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter az eseményen.

– A BT a világ vezető globális hálózati kommunikációs szolgáltatója, amely a legnagyobb cégek és kormányzati szervezetek ezreit szolgálja ki. A legkorszerűbb innovációkra épülő kínálatunk kiterjed a nagy teljesítményű hálózati- és felhő alapú szolgáltatásokon túlmenően az egységes kommunikációs platformra szabott, valamit a mobilitási szolgáltatásokra, továbbá a legfejlettebb biztonsági megoldásokra is. Számunkra kulcsfontosságú, hogy ügyfeleinket világszínvonalon, az elvárt minőségben szolgáljuk ki. A közel egy évtizede alapított európai központ mára a BT nemzetközi működésének fontos stratégiai bázisa lett. Magyarország kiváló üzleti helyszín számunkra, hiszen itt magasan képzett, több nyelven beszélő, innovatív munkaerő áll a rendelkezésünkre. Egy sikertörténetet ünneplünk, és nagy örömömre szolgál, hogy az alkalmazottaink száma elérte az 1000 főt, hiszen ez egy igazi mérföldkőnek tekinthető. Központunk szakemberei Európa-szerte támogatják ügyfeleinket, leányvállalatainkat, és globális szervezeti egységeinket – tette hozzá Rogier Bronsgeest, a BT Globális Ügyfélmenedzsment elnöke.

A BT részt vállal a magasan kvalifikált munkaerő itthon tartásában azzal, hogy bővíti a foglalkoztatást, vonzó munkakörülményeket, családbarát cégkultúrát, és versenyképes juttatást biztosít dolgozóinak. A rendszeres továbbképzések, a folyamatos fejlődés lehetősége szintén nagy megtartó erő a fiatal, diplomás munkavállalók számára. Az Európai Szolgáltató Központ munkavállalóinak közel 93%-a magyar, több mint 85%-uk felsőfokú végzettséggel rendelkezik, átlagban több mint két idegen nyelven beszélnek felsőfokú szinten, átlagéletkoruk pedig 30 év alatt van.

A BT tervei szerint folytatja magyarországi bővítését főként az ügyfélmenedzsment és az üzleti támogató szolgáltatások területén. A vállalat folyamatosan keres gazdasági, kereskedelmi, informatikai vagy pénzügyi végzettségű fiatal tehetségeket, akik már rendelkeznek 1-3 éves szakmai tapasztalattal és az angol mellett egy másik európai nyelvet is felsőfokú szinten beszélnek.