Az MLBKT szerint az információhiány okozta a legtöbb szállítási veszteséget

2013. március 28. Logisztika | Egyéb szektorok

Bár kommunikációs eszközökkel tökéletesen fel voltak szerelve a szállítmányozó cégek sofőrjei, a legnagyobb gond az információhiány volt a március 14-15-i hófúvások során, amiért többen a hatóságokat is bírálták – derül ki a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) felméréséből.

Az MLBKT március 27-i közleménye szerint a hófúvások logisztikai hatásait felmérő rövid kérdőívre 15 érintett fuvarozó vállalkozástól érkezett válasz. Az adatszolgáltatók összesen 151 érintett tehergépjárműről és csaknem 60 millió forintos kárról számoltak be. Kiderült, hogy a válaszadók több mint felének, jellemzően a kisebb cégeknek nincs vészhelyzeti protokollja, azaz nincsenek általános irányelvek és tervek a váratlan események kezelésére. A károk között befagyott fékekről, árokba fordult, behavazott tehergépjárművekről és kötbérterhekről számoltak be a legtöbben – közölte az MLBKT.

A válaszadók szerint váratlan katasztrófahelyzetek bármikor bekövetkezhetnek, ezekben a szituációkban fontos a higgadtság és a gyors, pontos információáramlás. Volt, aki kiemelte, hogy a kamionos hírlánc volt a leghatékonyabb információforrás. Szabó Gyula, az ISD Portolan Kft. igazgatója szerint a központi diszpécserszolgálatoknak is jobban fel kell készülniük, támogatniuk kell a bajba jutott kamionokat. Az üzleti partnerek közötti információáramlás is akadozott, az üzletkötőknek, kereskedőknek is sokkal gyorsabb információáramlásra lett volna szükségük.

Amint Kovács Marcell, a Masped logisztikai vezetője kiemelte, a közlekedési szabályokat mindenkinek be kell tartania, fontos felhívni a figyelmet a mentősáv biztosítására. A megbízók részéről erős volt a nyomás, többen szigorúan ragaszkodtak a szállítási határidők mindenáron való tartásához. Volt, akit jobb belátásra lehetett bírni, de sokan éltek a kötbérezéssel – áll az MLBKT közleményében.

MTI