A MÁV-Start és a Rail Cargo Hungaria erősíti együttműködését

Cimkék: árufuvarozás együttműködés gazdaság közlekedés MÁV-Start Rail Cargo Hungaria vasút

A MÁV Start Zrt. és a Rail Cargo Hungaria (RCH) Zrt. erősíti együttműködését, ennek jelképeként mutatták be február 9-én az osztrák tulajdonú vasúti árufuvarozó cég logójával felmatricázott V63-as mozdonyt a Vasúttörténeti Parkban; a jármű a Rail Cargo tehervonatait továbbítja majd.

– A tavalyi 32 millió tonnás forgalmuk 60%-át a MÁV-Start mozdonyaival és személyzetével bonyolították le, több mint 80 000 vonatot közlekedtettek így – emelte ki az eseményen Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Zrt. elnök-vezérigazgatója.

– Az infrastruktúra mellett az egyik legfontosabb működési feltételük a mozdonykapacitás biztosítása, a tulajdonosuk által rendelkezésre bocsátott saját mozdonyok mellett a legnagyobb vontatási szolgáltatójuk a MÁV-Start. A Rail Cargo Hungaria a magyar vasúti árufuvarozás mintegy 70%-át bonyolítja, vonataik dízelvontatását szinte teljes egészében a MÁV-Start végzi, a villanyvontatásban is jelentős szerepet vállal – ismertette.

– A vasúti személyszállítási közszolgáltatási feladat végzése mellett fontosnak tartják a vasúti árufuvarozó cégeknek nyújtott szolgáltatás növelését. A cég árbevételének 20%-át a külső piacon végzett szolgáltatásokból szerzik be, ennek gerincét a vasúti vontatás adja. A külső piaci részarány bővülése érdekében növelik a mozdonyvezetői képzést, és a motorvonat beszerzésekkel kiváltott villamos mozdonyok egy részét az árufuvarozásban állítják üzembe – hangsúlyozta Csépke András, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója.

– A külső piacról szerzett bevételek a fejlesztést szolgálják, köztük a teherszállítási eszközpark bővítésére, a saját fejlesztésű IC+ kocsik sorozatgyártására – tette hozzá.

A Rail Cargo Hungaria tájékoztatása szerint nem ez az első alkalom, hogy a MÁV-Start és az RCH különleges matricával díszít fel egy mozdonyt, 2014. szeptember 2-án indult útjára az FTC-Rail Cargo Hungaria női kézilabdacsapatot ábrázoló matricával ellátott mozdony a Vasúttörténeti Parkból. A különleges Taurus egy évig közlekedett Magyarország és Ausztria sínjein, és többnyire személyvonatokat húzott. A mozdony 141 764 vonatkilométert tett meg, a rekordfutása napi 1060 kilométer volt. Különleges eseményeken is részt vett, 2015. márciusban például az Audi 25 ezredik irányvonatát húzta.

Forrás: MTI

Keresés
Kövessen minket facebookon