A Knorr-Bremsével írt alá stratégiai megállapodást a kormány

2014. február 6. Beruházás | Egyéb szektorok

A kormány a vasúti és közúti járművek fékrendszereit gyártó Knorr-Bremse vállalatcsoporttal kötött stratégiai együttműködési megállapodást, amelyet Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter és Michael Buscher, a Knorr-Bremse AG elnöke írt alá február 6-án, a cég budapesti telephelyén.

A megállapodás aláírása után felavatták a Knorr-Bremse új tesztkamráját, amelyben mínusz 75 fokon vizsgálják a fékeket. Varga Mihály az aláírás előtt kiemelte: azt, hogy a Knorr-Bremse hosszú távra tervezi magyarországi működését, nemcsak közel 100 éves jelenléte mutatja, hanem azok a komoly beruházások is, amelyeket a cég a válság ellenére is megvalósított az elmúlt években. Michael Buscher hangsúlyozta: a vállalat a magyar kormány partnere az iparfejlesztésben, mert ez kulcsfontosságú a magyar gazdaság szempontjából. A stratégiai együttműködési megállapodás aláírása fontos mérföldkő a Magyarországon egy évszázada jelen lévő Knorr-Bremse számára – mondta az elnök.

Amint Varga Mihály kifejtette, a Knorr-Bremse a múlt század húszas évei óta, az akkori Telefongyár Részvénytársasággal kötött licencszerződés óta van jelen Magyarországon, és mára a járműipar egyik meghatározó szereplőjévé vált. Mint mondta, a kormány 2012-ben döntött úgy, hogy magasabb szintre emeli az együttműködést a Magyarországon működő nagyvállalatokkal, és az eredmények igazolták a várakozásokat. A stratégiai partnerek az elmúlt években több mint 650 milliárd forint értékű beruházást valósítottak meg, folyamatosan bővítették jelenlétüket Magyarországon, és magyar beszállítókkal állapodtak meg – fogalmazott a miniszter. Hozzáfűzte: reméli, hogy a beruházások, a kutatási, innovációs és oktatási együttműködés, valamint a támogató szabályozási környezet egyre gyorsabb gazdasági növekedést eredményez.

Varga Mihály hangsúlyozta, hogy a Knorr-Bremse vállalatcsoport fejlődése nagyon jól illeszkedik a kormány gazdaságpolitikai céljaihoz. Napjainkban korszakváltásnak lehetünk tanúi az ipari technológiák területén is; a nemzetközi piaci verseny nagyon éles, sokkal több országot érint, mint korábban. Ebben a versenyben lesznek sikeres és lemaradó országok is, fontos, hogy Magyarország sikerrel vegye ezt az akadályt, és olyan erős ország épüljön, ahol az emberek bízhatnak abban, hogy a munkán keresztül boldogulhatnak – fejtette ki a miniszter.

Varga Mihály szerint a magyar gazdasági növekedéshez jelentős mértékben járulnak hozzá a német vállalatok, azok, amelyek válság idején is bővítették magyarországi termelésüket. A következő évek feladata, hogy ez a bővülése ne álljon meg – tette hozzá. A magyar beszállítói háttér bővítését nemcsak a kormány, hanem a Knorr-Bremse is támogatja – mondta Varga Mihály. Németország Magyarország elsőszámú gazdasági partnere, 2012-ben a Németországba irányuló magyar export 1,1%-kal, 2013 első 10 hónapjában pedig 3,7%-kal emelkedett. A közép-európai térségnek fontos a Németországgal való együttműködés, de az erős német partneri kapcsolat mellett Magyarország törekszik arra is, hogy az exportáló cégeknek – főleg keleti irányban – új  piacokat találjanak.

Michael Buscher az aláírás előtt kiemelte, míg a válság kitörésekor sok cég visszafogta beruházásait, a Knorr-Bremse folytatta helyi üzemeinek fejlesztését. 2010-ben adták át Budapesten vasúti üzletáguk új gyárát, és ugyanebben az évben döntöttek arról, hogy Kecskeméten új gyárat építenek; ezt nemsokára át is adják. Az utóbbi 5 évben a cégcsoport több mint 100 millió eurót fektetett be Magyarországon – mutatott rá. Az autóiparban a siker fontos összetevője a kutatás-fejlesztés; a Knorr-Bremse évente 250 millió eurót költ erre. A cégnek Budapesten is vannak fejlesztési központjai, amelyek több mint 100 fejlesztőmérnököt foglalkoztatnak; ők egyrészt a vezérlési szoftvereket fejlesztik, de a mechatronikai alkatrészek kifejlesztéséért is felelősek – hangsúlyozta Michael Buscher, aki elmondta azt is, hogy a Knorr-Bremse szeretné bevonni a termelésbe a magyar beszállítókat, akik nemcsak a helyi gyárakat, hanem az egész európai régiót minőségi alkatrészekkel láthatják el.

MTI