A FedEx Express bevezeti SenseAware szolgáltatását Magyarországon

2014. május 8. Logisztika | Egyéb szektorok

A FedEx Express, a FedEx Corp. (NYSE: FDX) leányvállalata és a világ legnagyobb expressz szállítója május 7-én sajtóközleményében bejelentette, hogy bevezeti díjnyertes SenseAware® szolgáltatását Magyarországon és 5 másik európai országban. A FedEx ügyfelei a SenseAware szolgáltatással Ausztriában, Észtországban, Magyarországon, Litvániában és Portugáliában még egy lépéssel közelebb kerülnek a legkritikusabb, nagy értékű és időérzékeny szállítmányok közel valós idejű nyomon követéséhez.

A FedEx februárban 14 európai országban, Belgiumban, Olaszországban, Franciaországban, Spanyolországban, Svájcban, Hollandiában, Írországban, Dániában, Norvégiában, Svédországban, Finnországban, valamint Csehországban, Lengyelországban, illetve Németországban már bevezette SenseAware szolgáltatását – bár egyes légitársaságoknál és területenként előfordulhatnak bizonyos szolgáltatási korlátozások.

A SenseAware szolgáltatással párhuzamosan szélesítik a ShipmentWatch szolgáltatáshoz történő hozzáférést. A FedEx ShipmentWatch a SenseAware segítségével lehetővé teszi a csomagok egyszeri szállításának felügyeletét, beleértve a nem FedEx küldeményeket is. A ShipmentWatch szolgáltatással a SenseAware eszköz teljes mértékben programozható, így felügyelhető a szállítmány, és az ügyfél megbízásából akár be is lehet avatkozni a folyamatba.  

A SenseAware egy online alkalmazás és egy multiszenzoros eszköz kombinációjával csaknem valós idejű hozzáférést, illetve betekintést biztosít az ügyfelek számára a nagy értékű vagy környezeti szempontból érzékeny termékek esetében a szállítási folyamat egésze során. A küldemény folyamatos megfigyelése mellett a szolgáltatás pontos helymeghatározást tesz lehetővé, amely funkció kiegészül a hőmérséklet, a fényviszonyok, a relatív páratartalom és a légköri nyomás pontos mérésével.

A SenseAware 2000-rel lehetőség van a szárazjégben -80°C és +60°C között tárolt, illetve kriogénben gyorsfagyasztott -195°C és +60°C közötti hőmérsékletű minták nyomon követésére.

– Mivel a globális üzleti környezet egyre bonyolultabbá válik, az információáramlás még soha nem volt ennyire fontos a szervezetek számára. Nemzetközi bővítési programunknak köszönhetően még több ügyfél juthat hozzá azokhoz az információkhoz, amelyek hozzájárulnak a gördülékenyebb, kevesebb időt felölelő döntések meghozatalához, és segítenek beazonosítani azokat a lehetőségeket, amelyek a szállítási lánc hatékonyságának növelésére szolgálnak – mondta Carlo Novi, a FedEx Express EMEA értékesítési és egészségügyi megoldások részlegének ügyvezető igazgatója.

A SenseAware szolgáltatás számos olyan iparág számára fontos, amelyeknek gyors hozzáférést kell biztosítani nagy értékű vagy időérzékeny termékekhez. Ilyen iparág például a repülőgépgyártás, a gyáripar, az olaj- és gázipar, az egészségügy, de akár a divat is. A szolgáltatás alkalmas a Haute Couture ruházatok szállítására is, amelyeket óvni kell a párás, nedves levegőtől, de a kifejezetten sérülékeny repülőgép-technológiai eszközök gondtalan célba juttatását is lehetővé teszi. Emellett a szolgáltatás olyan alkatrészek esetében is ajánlott, amelyek késése vagy elvesztése komoly fennakadást okozhat az összeszerelési vagy gyártási folyamatban, de érdemes igénybe venni olyan egészségügyi termékeknél is, amelyek csak szigorú hőmérsékleti előírás szerint szállíthatók.

További speciális szolgáltatásokkal kiegészítve, mint például a FedEx Priority Alert®, a FedEx Express egy teljes, minden igényt lefedő megoldást kínál az ügyfeleknek, amely magában foglalja a hőmérséklet-szabályozott szállítást, a csomagolóanyagokat, a küldemények láthatóságát és nyomon követését, a szállítási útvonal előírásoknak megfelelő dokumentálását, illetve a gyors vámkezelést a cég globális szakértelme segítségével.

A SenseAware szolgáltatás 2013-ban, Bázelben (Svájc) a Supply Chain Integrity Innovator of the Year kategóriában elnyerte a Cool Chain Logistics Europe Kiválósági Díjat.