A magyarok számára fontos szempont a környezetvédelem

2021. december 13. Egyéb | Egyéb szektorok

A magyar vásárlók számára egyre fontosabb szempont a környezetvédelem: egy felmérés szerint a megkérdezettek 74%-a fizetne többet egy termékért annak érdekében, hogy azt környezetkímélő csomagolásban kapja kézhez – közölte a Rondo Hullámkartongyártó Kft. december 13-án.

Megállapították, hogy a magyar lakosság több mint egyharmada részesíti előnyben azokat a termékeket, amelyeknek környezetbarát a csomagolása, a válaszadók 57%-a gondol rá, de inkább nem ez alapján dönt, és csupán 7%-uk hagyja teljesen figyelmen kívül ezt a tényezőt. A felmérésből kiderül, hogy karácsonykor a megkérdezettek 59%-a gyűjti szelektíven szemetét, amivel segíti, hogy az arra alkalmas csomagolások visszakerüljenek a körforgásba. A pazarlás visszaszorítása érdekében a lakosság 46%-a korábbi csomagolásokat, dobozokat választ az ajándékokhoz, 25%-uk pedig új, de környezetbarát csomagolóanyagot vesz. A zöld hozzáállást mutatja, hogy a válaszadók 47%-a saját zacskót visz a boltba, 6%-uk csak fenntartható csomagolású ajándékokat vesz, míg 5% kizárólag környezetkímélő védőborításban lévő árut vásárol a karácsonyi étkezésekhez. A válaszadók csupán 12%-a jelezte, hogy nem tesz semmilyen fenntarthatósági lépést az ünnepek alatt. A Rondo megbízásából az Opinio piackutató idén novemberben készített kutatást. A 16-59 éves magyar lakosságból 1131 embert vontak be a reprezentatív felmérésbe, amelyben egyebek mellett azt vizsgálták, hogy a lakosság figyel-e a fenntarthatóságra az ünnepek alatt. A Rondo Hullámkartongyártó Kft. az osztrák Ganahl család tulajdonában álló Rondo csoport magyarországi leányvállalata, amely csaknem 210 embert foglalkoztat, évi 17,5 milliárd forint forgalmat bonyolít. A társaság több száz magyarországi gyártó és kereskedő céget szolgál ki környezetbarát, 100%-ban újrahasznosítható csomagolóanyaggal. Termékeik csaknem egyharmadát külföldön értékesítik.

(MTI)