Lassan lábalhat ki a válságból a német acélipar

2020. október 12. Gazdaság | Autóipar

A német acélipar csak lassú ütemben fog kilábalni a válságból – állapítja meg az RWI-Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung gazdaságkutató intézet október 12-én publikált „Stahlbericht” jelentésében.

A tanulmány szerint a német acélipar termelése az idén a koronavírus-válság és az ipari termelés ezzel együtt járó csökkenése miatt 15%-kal fog elmaradni a tavalyitól. Jövőre az acéltermelés 10,9%-kal 37,5 millió tonnára emelkedik ugyan, de ezzel még távolról sem éri majd el a válság előtti szintet. Az RWI becslése szerint a német acélipar jövőre 75%-os kapacitáskihasználtsággal dolgozik majd, a leépítések az ágazatban emiatt folytatódnak. A német acélipar 2019 ősze óta már 4000 állást szüntetett meg, 2021-ig pedig további 3000 munkahely felszámolására kerülhet sor, a létszám így 4%-kal csökken.

A német acéliparnak azonban nemcsak a járvány által támasztott kihívásokkal kell szembenéznie, hanem a strukturális átalakítás kényszerével is. Az acél iránti kereslet már azért is csökkenni fog Németországban, mert a német autógyárak az elektromos mobilitásra átállás keretében egyre inkább helyi gyártóüzemekkel igyekeznek majd kiszolgálni főbb felvevőpiacaikat. – A német acéliparban így strukturális kapacitástöbblet jelentkezik majd – állapítja meg az RWI tanulmánya. – A koronavírus-válság érzékenyen érintette a német acélipart, de a mostani fellendülésből jól profitálhat. Mindazonáltal a 2018 óta tartó autóipari termeléscsökkenés továbbra is kihívásokat támaszt számára – foglalta össze a tanulmány megállapításait Torsten Schmidt, az RWI konjunktúrakutatási vezetője.

(MTI)