Nőtt az új személyautók eladása szeptemberben

2020. október 5. Gazdaság | Autóipar

Szeptemberben 11 449 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, 19%-kal többet az egy évvel korábbinál – közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) október 5-én, a DataHouse Kft. adatai alapján.

Az év első 9 hónapjában 90 092 új személyautó került forgalomba, ami éves összevetésben 22%-os csökkenés. Az MGE felidézte, hogy áprilisban és májusban a koronavírus miatti válságintézkedések és a gyárbezárások miatt 50% feletti volt a visszaesés. Ezt az egyesület várakozása szerint a második félév valamennyire kompenzálni tudja majd. Az MGE áprilisban módosította 2020-ra vonatkozó előrejelzését, a korábban várt 155 000 helyett csak 118 000 új személygépkocsi forgalomba állítására látnak esélyt az idén. A kishaszonjárműveknél nem 26 000, hanem 22 000, a nagyhaszonjárműveknél pedig 4500 helyett 2300 új forgalomba helyezésre számítanak, ha a járvány miatt nem lesznek további negatív gazdasági hatások ebben az évben.

A szeptemberben forgalomba helyezett 1822 új kishaszonjármű 44%-kal több az egy évvel korábbinál. A január-szeptemberi időszakban 15 222 kishaszonjármű került forgalomba, ami 20%-os csökkenés éves összevetésben. Szeptemberben 336 nagyhaszonjárművet helyeztek forgalomba, 9%-kal többet a tavaly szeptemberinél. A január-szeptemberben forgalomba helyezett 2300 nagyhaszonjármű 46%-kal volt kevesebb, mint az előző év hasonló időszakában. Az autóbusz-értékesítés időarányosan az előrejelzés felett van, a forgalomba helyezett autóbuszok száma 62 volt szeptemberben, 313%-kal több az egy évvel korábbinál. Az első kilenc hónapban 496 új busz került forgalomba, ami 31%-os növekedés éves összevetésben.

A szeptemberben forgalomba helyezett 390 új motorkerékpár 30%-kal meghaladta a tavaly szeptemberit, az év eddig eltelt időszakában pedig 3626 motorkerékpárt helyeztek forgalomba, 2%-kal többet, mint tavaly ilyenkor. Az egyesület közleményében felhívta a figyelmet arra is, hogy a használtautó-behozatal szeptemberben ismét meghaladta az új személyautók importját. A használt gépjárművek importjának környezetvédelmi szempontú szabályozása, különösen a járművek korösszetétele miatt egyre kevésbé tűr halasztást.

(MTI)