2022-re valamennyi KISS emeletes motorvonat forgalomba áll

2019. november 25. Egyéb | Egyéb szektorok

Mind a 40 KISS emeletes motorvonat 2022-re forgalomba áll, így három év múlva a budapesti elővárosi vasútvonalon – a lajosmizsei kivételével – csak ezek és az ugyancsak korszerű FLIRT járművek közlekednek majd – mondta a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója november 23-án, Budapesten.

Homolya Róbert a Nyugati pályaudvaron tartott nyílt napon – amelyen az utasok megnézhették az új motorvonatot – hozzátette: a KISS és a FLIRT motorvonatok közlekedtetésével európai színvonalú szolgáltatást lehet majd nyújtani a fővárosi elővárosi fogalomban, amelyet a MÁV utasainak fele vesz igénybe.

A magyar kormány támogatta, hogy a vasúttársaság még 21 KISS motorvonatot rendeljen a gyártótól, ezzel a másfél évvel ezelőtt létrejött keretszerződésben szereplő mind a 40 KISS motorvonatot megrendelték. Az elnök-vezérigazgatója felidézte, hogy a társaság a vasút versenyképességének növelése érdekében jelentős pályafejlesztést hajtanak végre. Példaként említette, hogy jövő tavasztól teljes egészében felújítják a Nyugati pályaudvar és Kőbánya-Kispest közötti szakaszt, valamint folytatják az 50 állomás felújításáról szóló programot, valamint jövőre 375 új jegykiadó automatát helyeznek üzembe.

Kerékgyártó József, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója a sajtótájékoztatón elmondta, hogy a negyven KISS emeletes motorvonat és a 123 korszerű FLIRT jármű közlekedtetése 50 000 ülőhely-kapacitást jelent majd. Ezzel mintegy 40 000 autót lehet kiváltani a közúti forgalomból.

A vasút az egyik legbiztonságosabb és legkörnyezetbarátabb közlekedési forma, a modern motorvonatok forgalomba állítása is segít abban, hogy vasút a kor követelményeinek megfelelő, megbízható szolgáltatást tudjon nyújtani.

Az első ütemben érkező emeletes vonatok a két legforgalmasabb, a Budapest-Nyugati-Vác-Szob, valamint a Budapest-Nyugati-Cegléd-Szolnok elővárosi vonalon állnak forgalomba majd.

A KISS emeletes motorvonat tágas, légkondicionált utasterében 600-an tudnak ülve utazni, az oldalankénti 12 ajtó pedig megkönnyíti és gyorsítja a fel- és leszállást. A már legyártott két KISS motorvonaton a velimi (Csehország) tesztpályán klímateszteket, a németországi Minden településen pedig menetdinamikai teszteket végeznek. A Nyugati pályaudvaron bemutatott jármű november 25-én indul hazai hatósági tesztekre, két másik jármű pedig teszt előtti üzembe helyezés alatt áll Dunakeszin.

(MTI)