A DB Schenker támogatja a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésének szigorítását

2018. november 13. Logisztika | Egyéb szektorok

A DB Schenker, mint a világ egyik vezető logisztikai szolgáltatója, és Európa legnagyobb szárazföldi szállítmányozási hálózatának üzemeltetője, elkötelezett a még szigorúbb CO2 kibocsátás-csökkentési célok megvalósításában, a 7,5 tonnánál nagyobb kereskedelmi felhasználású járművek esetében.

– Hiszem, hogy ennél többet is tehetünk, és tennünk is kell. A gépjárműipar jövőbeni strukturális átalakulására irányuló ösztönző lehetőségek, és az árufuvarozás alternatív üzemanyag-technológiáinak elérhetőségével, a 2025-ig 20%-os, valamint a 2030-ra 35%-os, nagyra törő CO2 kibocsátás-csökkentési célokat teljes mértékben megvalósíthatónak tartom – mondta Jochen Thewes, a DB Schenker ügyvezetője a Deutche Bahn „Green November” kezdeményezésének kapcsán. 

A DB Schenker csatlakozott a Klíma Csoport globális EV 100 kezdeményezéséhez, és kiszállító járműflottáját folyamatosan alakítja át elektromos meghajtásúra. A cél, hogy 2030-ra minden maximum 3,5 tonnás jármű elektromos vagy üzemanyagcellás meghajtással fusson. Azonban már napjainkban is üzemeltet a DB Schenker elektromos meghajtású szállító járműveket Ausztriában, Olaszországban és Norvégiában, valamint tucatnyi európai városban elektromos cargo kerékpárokat. 

Ezért különösen a 7,5 tonnát meghaladó járművek esetén van szükség fejlesztésre. – Ebben mindenkinek, különösen a gyártóknak kell részt venniük. A gépjárműipar közelgő strukturális átalakulásában a már régóta esedékes technológiai ugrásra van szükség – tette hozzá Jochen Thewes. 

Továbbá, Németországban a MAN és a Fresenius Egyetem közös kísérleti projektben vizsgálja a digitális vezérlésű tehergépkocsi-konvojok, az úgynevezett „platooning” technológia hatékonyságát, valamint a svéd startup, az Einride közreműködésével a világ első teljesen önállóan futó elektromos tehergépkocsijának is megkezdődött a kereskedelmi célú üzemeltetése.  

Az Európai Parlament november 14-én szavaz a CO2 kibocsátás-csökkentésről. A felterjesztett javaslat szerint, az Európai Bizottság 2025-re 15%-os, 2030-ra 30%-os csökkentésről szavaz. A DB Schenker és más vállalatok az idei évben már ezt megelőzően ettől sokkal ambiciózusabb, 2025-re 20%-os, és 2030-ra 35%-os kibocsátás-csökkentési tervekkel kapcsolatban fejezték ki támogatásukat. 
 

(SCM)