Tovább terjeszkedik a kínai óriáscég

2018. július 19. Gazdaság | Egyéb szektorok

A kínai e-kereskedő világcég, az Alibaba július 18-án bejelentette, hogy kisebbségi részesedést vásárol a szintén kínai Focus Media Information Technologies nevű vállalkozásban, hogy belépjen a digitális marketing piacra.

A közlemény szerint a felvásárlás eredményeként az Alibaba a Focus-ban 6,62%-os részvénycsomaghoz jut, 9,63 milliárd jüan, azaz 93,8 millió dolláros áron, és várhatóan az elkövetkező 12 hónapban újabb 5%-os részvénycsomagot vásárolhat. A mostani tranzakció után az Alibaba a Focus második legnagyobb részvénytulajdonosa lesz 10,33%-os tulajdonrészével.

Az Alibaba egy másik, a Focus Media elnöke, Jason Jiang által ellenőrzött cégbe is befektet, várhatóan 511 millió dollárt. A 2003-ban alapított Focus Media fő tevékenységi területe a kínai interaktív digitális média és az online hirdetési szektor.

A bejelentés szerint az Alibaba hatalmas infrastruktúrájával és big data analízis kapacitásával új utak nyílnak meg a társaságok előtt, hogy gyökeresen új digitális marketing modelleket dolgozzanak ki, és a városokban jól használható okos média hálózatokat. A most bejelentett ügylet lezárását követően az Alibaba a Focus Media stratégiai befektetőjévé válik.

(SCM)