Tovább nőtt a Suzuki részesedése az új autók piacán

2018. január 5. Gazdaság | Autóipar

15 161 regisztrált autóval a Suzuki a 2016-os eredményeket felülmúlva 2017-ben újabb rekordot döntött Magyarországon, így piacvezetőként 13,04%-ra növelte részesedését a hazai személyautó-piacon. Az új Ignis-szel és új Swifttel bővülő kereskedelmi választék mellett a siker elsősorban a népszerű hazai gyártású modellek értékesítésének, valamint a folyamatosan növekvő flottaeladásoknak köszönhető – olvasható a vállalat honlapján január 2-án megjelent közleményben.

A Datahouse újautó-eladási statisztikái szerint 2017-ben Magyarországon 15 161 Suzuki személygépkocsit regisztráltak, ami az összes – 116 265 darab – forgalomba helyezett autó 13,04%-a.

Így 2016 után a Magyar Suzuki Zrt. ismét rekord értékesítéssel zárta a 2017-es évet, a márka magyarországi piaci részesedése a 2016-os 11,67%-ról 13,04%-ra emelkedett, vezetve a teljes személygépkocsi piacot hazánkban.

A 2015 tavaszán bevezetett és 2017-ben turbómotorral felszerelt Vitara 22,61%-os szegmens-részesedéssel toronymagasan vezette a sport-szabadidő (SUV) kategóriát, és ezzel együtt a személyautók mezőnyét az elmúlt esztendőben is. A modellből 2017 január 1-je és december 31-e között 8786-ot regisztráltak.

Az év másik népszerű Suzuki modellje ezúttal is az SX4 S-CROSS volt. A 2016-os „ráncfelvarrást” követően a típus értékesítési eredményei továbbra is kiemelkedőek, az év végéig a modellből összesen 3407 darab kelt el Magyarországon.

A „SUZUKI NEXT 100” üzleti terv keretében, 2017-ben 2 jól ismert modell újult meg. Februárban az Ignis, áprilisban a Swift 4. generációja mutatkozott be nagy sikerrel Magyarországon. A márka e két népszerű modelljét jelenleg Japánban gyártják.

A nem Esztergomban készült, de Magyarországon is forgalmazott Suzuki típusok közül a Swiftből 853, az Ignis-ből 920, Balenóból 770, Jimnyből 70 Celerióból 355 darabot regisztrált a 75 márkakereskedésre bővült Suzuki kereskedői hálózat országszerte.

A kimagasló eredmények a Magyar Suzuki Zrt. értékelése szerint annak köszönhetők, hogy a márka globális modelloffenzívájával sikerrel vezette be új modelljeit, miközben a hazai gyártású típusok népszerűségét fenntartotta. A Suzuki ráadásul 2017-ben úgy tudta tovább bővíteni flottaeladásait, hogy eközben eredményesen megőrizte piacvezető szerepét a magánvásárlók körében. (Suzuki.hu)