Az elektromos átállás mellett a belső égésű motorokat is fejleszti a német autóipar

2017. november 22. Gyártás | Autóipar

Az elektromos mobilitásra való átállás mellett a belső égésű motorok továbbfejlesztésével kíván megfelelni a környezetvédelmi követelményeknek a német autóipar – közölte Matthias Wissmann, a német autógyártók szakmai képviseleti szervezetének (Verband der Automobilindustrie e.V. - VDA) elnöke az ágazat 14. minőségbiztosítási konferenciáján november 21-én, Berlinben.

Elmondta, hogy a német autóipar évi 39 milliárd eurót fordít kutatás-fejlesztésre, többet mint bármely más ipari ágazat. Ennek nagy része az alternatív hajtásláncok fejlesztését szolgálja, de ezzel párhuzamosan nem tettek le a hagyományos hajtásláncok továbbfejlesztéséről sem. Még nem dőlt el, hogy a kettő közül melyik kerekedik felül a jövőben. 

A belső égésű motort közép- és hosszú távon szintetikus üzemanyagok alkalmazásával teljes mértékben klímasemlegessé lehet tenni, a technológia ehhez rendelkezésre áll, a kérdés már csak az, hogyan lehet költséghatékonyan nagy tételben előállítani szintetikus üzemanyagot. Az új hajtásláncokkal szemben a szintetikus üzemanyagoknak ugyanis megvan az az előnye, hogy a teljes forgalomban lévő járműállomány emissziós paramétereit javítja, nem csak az újonnan fogalomba helyezettekét.

A német autógyárak az automatizálás és a digitalizálás terén is a nemzetközi élvonalban vannak. – A német autógyárak világbajnoknak számítanak a hálózatra kapcsolt és önvezető járműtechnológiai szabadalmak benyújtásában. 2010 óta a szabadalmak 52%-át német autógyárak nyújtották be. A 10 legnagyobb szabadalomtulajdonos közül 6 német vállalat, 4 közülük autógyár, 2 pedig beszállító – mutatott rá Wissmann. Az elkövetkező 3-4 évben a német autóipar 16-18 milliárd eurót fordít digitalizálási fejlesztésekre.

Az elektromos mobilitásra való átállást szolgáló fejlesztésekre a német autóipar 2020-ig 40 milliárd eurót fordít, modellkínálatát pedig több mint háromszorosára, a jelenlegi 30-ról 100-ra növeli. A megfelelő infrastruktúra kiépítését feltételezve az elektromos járművek részesedése az autópiaci értékesítésekben 2025-re Európában 15-25%-ra emelkedik a VDA becslése szerint. 

Németországban a német autógyárak részesedése az elektromos autók eladásában jelenleg 64%, Nyugat-Európában 52%, Norvégiában pedig 58%. 
 

https://www.vda.de/de/presse/Pressemeldungen/20171121-Wissmann-Deutsche-Automobilindustrie-bei-Qualit-t-ganz-vorn.html

Forrás: MTI