Rekordot döntött a nemzetközi kikötők konténerforgalma 2020. november 24. A világkereskedelmi forgalom felfutására utal az októberben rekordszintre emelkedő kikötői konténerforgalmi index.
Új hajójáratokat indít a Dunakanyarban a Mahart 2020. július 14. A dunakanyari körjáratához kapcsolódva két új hajójáratot indít július 17-től Esztergom és Zebegény között, illetve a Szentendre-Leányfalu-Tahitótfalu-Visegrád vonalon a Mahart PassNave Kft. – jelentette be a dömösi kikötőben, július 13-án tartott sajtótájékoztatón a kormányszóvivő.
Kikötőt és logisztikai bázist létesít Magyarország Triesztben 2019. június 21. Kikötőt és logisztikai bázist létesít Magyarország Triesztben, hogy a tengerentúlra exportáló magyar vállalatok gyorsan és akadálymentesen szállítmányozhassanak – mondta a külgazdasági és külügyminiszter június 21-én, Mogyoródon.
Megkezdődik a bajai kikötő fejlesztése 2018. június 15. A Bajai Országos Közforgalmú Kikötőműködtető Kft. (Bajai OKK Kft.) támogatás felhasználásával valósítja meg a bajai kikötő fejlesztését. Az elszámolható költségek finanszírozása a projekt előkészítését és megvalósítását illetően a Kohéziós Alapból és hazai központi költségvetési előirányzatból vissza nem térítendő támogatás formájában történik. A projekt összköltsége nettó 3,805 milliárd forint. A tervezett fejlesztés keretében a rakpart, valamint a hozzá kapcsolódó út és parkoló építése, a partfal állékonyságának helyreállítása, a nehézberakó kiépítése, valamint „zöld kikötő” fejlesztése, vasútépítés és rakodó berendezések telepítése történik – jelentette be a társaság június 15-én, sajtóközleményben.
Nemzetközi tanácskozás a vízi szállítás feltételeinek javításáért 2017. október 16. Budapesten megkezdte munkáját a DBS (Duna-Fekete-tenger) Kapurégió projektbizottsága. A Duna menti ország kikötői szervezetei, valamint az érintett országos és helyi hatóságok képviselői az október 16-án megkezdett, kétnapos tanácskozáson meghatározzák, hogy a legközelebbi időszakban milyen intézkedéseket kell tenni a Közép-Európa és a Fekete-tenger, valamint a Kaszpi-tenger és a Távol-Kelet közötti tengeri és belvízi áruszállítás vonzóbbá tétele érdekében. A projektet a Duna Transznacionális program és Magyarország által biztosított forrásokból valósítják meg.
Új intermodális megoldás 2017. március 9. Az Ekol Logistics növekedési stratégiájának eredményeként bővíti az intermodális csatlakozások számát Európában. Ennek megfelelően, a cég 2017. január 25-én egy új irányvonatot indított az olaszországi Trieszt és a németországi Kiel között, emellett pedig egy tengeri vonalat is kialakított Kiel és Göteborg (Svédország) között a Stena Line-nal közösen. A január végén indított szolgáltatás az első vasúti kapcsolat a trieszti kikötő és a balti-adriai csatorna között, és ennek köszönhetően, az Ekol kezdeményezésével Trieszt kikötője – ahol a török logisztikai szolgáltató a közelmúltban szerzett többségi részesedést az EMT Terminálban –, tovább tudja bővíteni saját belföldi piacát. A vonat minden szerdán 11 órakor indul Triesztből, és a következő nap délután 4 órakor érkezik Kielbe. A visszaút vasárnap 13 órakor indul, és hétfőn délután 5 órakor ér vissza Triesztbe
Akvizíció a trieszti kikötőben 2017. január 13. Az EKOL Logistics 2016. december 6-án megszerezte a trieszti kikötőt működtető Europa Multipurpose Terminals (EMP) cég 65%-át. Ez az akvizíció kapcsolódik a logisztikai szolgáltató kikötőbővítési stratégiájának legutóbbi lépéséhez, amikor is saját Ro-Ro kikötő építésébe kezdett a törökországi Yalova-ban, amely a régióban a legmodernebb lesz, s a tervek szerint ez év elején kerül átadásra. Az EKOL 2016-ban több jelentős intermodális beruházást hajtott végre, ami jól mutatja a vállalatcsoport azon törekvését, mely szerint környezetbarát folyamatok és projektek révén kívánja elérni a folyamatos fejlődést.