Fejlesztés a fényeslitkei intermodális vasúti terminálon 2021. augusztus 4. Elkezdődött a fényeslitkei intermodális vasúti terminál energetikai rendszerének kiépítése, amelynek révén a 30 milliárd forintos magánberuházásból épülő, 2022 első negyedévében üzembe álló East-West Gate (EWG) teljesen zöld energiával működik majd.
Optimalizálták a Magyarország és Németország közötti intermodális forgalmat 2021. június 28. Az osztrák ÖBB Rail Cargo Group (RCG) és a német Kombiverkehr Deutsche Gesellschaft für kombinierten Güterverkehr mbH & Co. KG (Kombiverkehr) logisztikai vállalat optimalizálta a vasúti árufuvarozási összeköttetésüket Budapest és a németországi Neuss között – közölte a két társaság június 28-án.
Átadták a fényeslitkei intermodális logisztikai terminál vasúti kapcsolatát 2021. május 26. Átadták a 30 milliárd forintos magánberuházásból épülő East-West Gate (EWG) intermodális logisztikai terminál új vasúti kapcsolatát a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Fényeslitke határában, május 26-án.
Nőtt az intermodális fuvarozás volumene tavaly, de nem eléggé 2021. április 7. Szerény mértékben, 1,7%-kal nőtt a hazai intermodális áruforgalom tavaly, de ahhoz, hogy Magyarország teljesíteni tudja a vállalt klímacélokat, évi 50-100 000 kamionnyi forgalmat kellene közútról az intermodális fuvarozás felé terelni – áll a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) legfrissebb elemzésében.
Kelet-Közép-Európa legnagyobb intermodális terminálja épül Fényeslitkén 2020. február 3. Magyarország újra felkerülhet a vasúti logisztika térképére, jelentősen nőhet a hazai intermodális forgalom – áll az MLSZKSZ január 31-i sajtóközleményében.
Megkezdődik a bajai kikötő fejlesztése 2018. június 15. A Bajai Országos Közforgalmú Kikötőműködtető Kft. (Bajai OKK Kft.) támogatás felhasználásával valósítja meg a bajai kikötő fejlesztését. Az elszámolható költségek finanszírozása a projekt előkészítését és megvalósítását illetően a Kohéziós Alapból és hazai központi költségvetési előirányzatból vissza nem térítendő támogatás formájában történik. A projekt összköltsége nettó 3,805 milliárd forint. A tervezett fejlesztés keretében a rakpart, valamint a hozzá kapcsolódó út és parkoló építése, a partfal állékonyságának helyreállítása, a nehézberakó kiépítése, valamint „zöld kikötő” fejlesztése, vasútépítés és rakodó berendezések telepítése történik – jelentette be a társaság június 15-én, sajtóközleményben.
Indul az Országos Intermodális Konténerterminál Hálózat kiépítése 2017. augusztus 28. Az augusztus 14-i Magyar Közlönyben jelent meg az Országos Intermodális Konténerterminál Hálózat létrehozásáról és üzemeltetéséről szóló 1532/2017. számú kormányhatározat, melynek megvalósításához hozzá is kezdett a kormányzat.
Új intermodális terminál Csepelen 2017. június 15. Június 14-én átadták a német Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) magyar leányvállalata, a Metrans Kft., új, 50 millió eurós beruházással megvalósult intermodális terminálját Csepelen, ami a cég 4. szárazföldi csomópontja, és egyben 10. terminálja.
Új intermodális megoldás 2017. március 9. Az Ekol Logistics növekedési stratégiájának eredményeként bővíti az intermodális csatlakozások számát Európában. Ennek megfelelően, a cég 2017. január 25-én egy új irányvonatot indított az olaszországi Trieszt és a németországi Kiel között, emellett pedig egy tengeri vonalat is kialakított Kiel és Göteborg (Svédország) között a Stena Line-nal közösen. A január végén indított szolgáltatás az első vasúti kapcsolat a trieszti kikötő és a balti-adriai csatorna között, és ennek köszönhetően, az Ekol kezdeményezésével Trieszt kikötője – ahol a török logisztikai szolgáltató a közelmúltban szerzett többségi részesedést az EMT Terminálban –, tovább tudja bővíteni saját belföldi piacát. A vonat minden szerdán 11 órakor indul Triesztből, és a következő nap délután 4 órakor érkezik Kielbe. A visszaút vasárnap 13 órakor indul, és hétfőn délután 5 órakor ér vissza Triesztbe