Mesterséges intelligencia az e-kereskedelemben 2023. október 24. A mesterséges intelligencián alapuló fejlesztéseinek köszönhetően minden eddiginél pontosabban, két hétre képes előre jelezni a házhoz szállítási igények alakulását a DODO. A megrendelések teljesítése így még hatékonyabbá és pontosabbá válhat, csökkentve a közúti forgalmat és az ezzel járó környezetterhelést – áll az október 24-én kiadott közleményben.
Felkészülnek a webáruházak – változnak a szabályok 2021. június 28. 2021. július 1-jétől életbe lépnek az e-kereskedelmet, így a webáruházakat érintő új áfaszabályok Magyarországon. Ez az új szabályozás befolyással lesz azoknak az online piactereknek és webáruházaknak az áfakötelezettségeire, amelyek nem csak magyarországi vásárlóknak, hanem az EU több országába is értékesítenek. Az egyablakos rendszer egyszerűsítheti a webáruházakra váró adminisztrációt – áll a Deloitte Zrt. június 28-án kiadott sajtóközleményében.
Változó e-kereskedelmi trendek 2021. június 16. A világjárvány a fogyasztói tendenciákban is érezteti hatását, ezt jól mutatja, hogy az idei, márciusi lezárást követően a házhoz szállítások száma több mint duplájára nőtt a megelőző időszakhoz képest. A fogyasztói szokások jelentős változását az e-kereskedelem fellendülése kísérte, amelyet az adatvezérelt, mesterséges intelligencián alapuló házhoz szállítási megoldásokat kínáló cseh startup, a DoDo tavalyi évre vonatkozó statisztikái is megerősítenek. Az ügyféligények azonnali megválaszolása napjainkban alapvető elvárás, amelyben a startup is jeleskedik, a leggyorsabb kiszállítás például 2 perc és 34 másodperc volt, a KFC megbízásából. A fogyasztók egyre nagyobb mennyiségben rendelnek tartós termékeket, ezt jól mutatja, hogy a DoDo egy-egy alkalommal 96 palack ásványvizet, illetve 80 kilogrammnyi állateledelt és macskaalmot is házhoz szállított – áll a június 16-án megjelent sajtóközleményben.
Erőteljes növekedés előtt állnak a hazai webáruházak 2021. június 9. Rekord évet zártak a hazai webáruházak tavaly, összesített forgalmuk először lépte át az 1000 milliárd forintot, 2025-re pedig akár egy-másfélszeresére is bővülhet az online kiskereskedelem – közölte a Reacty Digital június 9-én.
Visszafoghatja a vásárlási kedvet az áfaszabályozás 2021. május 21. Visszafoghatja eleinte a vásárlási kedvet, hogy július elsejétől áfát kell fizetni azon 22 euró alatti küldemények után is, amelyek az Európai Unión kívülről érkeznek – állapítja meg a Magyar Posta megbízásából készített reprezentatív kutatás, amelynek eredményeit május 21-én tették közzé.
Változnak az e-kereskedelemre vonatkozó áfaszabályok 2021. május 12. Az e-kereskedelem európai uniós szabályozásában két lényeges változás lép életbe júliustól: megszűnik az Európai Unión kívülről érkező, 22 eurót meg nem haladó értékű áruk áfamentessége, de az áfafizetés egyszerűbbé válik – közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal május 12-én.
Fókuszban az e-kereskedelem 2021. május 6. Megnyitotta több mint 13 000 négyzetméteres raktárbázisát a Trans-Sped az e-kereskedelem, valamint a gyártó- és feldolgozóipar igényeinek kiszolgálására. Ezzel a vállalatcsoport egyszerre jelzi elköteleződését az e-kereskedelem és a budapesti régió mellett – áll a május 6-án kiadott közleményben.
Új e-kereskedelmi vasútvonal Kínából 2021. április 8. Az új kereskedelmi platform segíti majd az országok közötti akadálytalan kereskedelmet, a pénzügyi összeköttetést, javítja az ipari lánc ellátási mechanizmusát, és megvalósítja a digitális logisztikai ipar fejlődését. Mostanáig már két vonat érkezett a vonalon Záhonyon keresztül, a cél az, hogy ez a szám ezerre emelkedjen. Az említett projekt a CELIZ kezdeményezés – Záhony és térségének fejlesztésére életre hívott program – fontos részét képezi – áll az április 8-án kiadott sajtóközleményben.
Milyen lesz az idei karácsony a kiskereskedelemben? 2020. december 21. Az idei karácsonyi ajándékvásárlási kedv a koronavírus okozta gazdasági csökkenés és a kereskedelmi korlátozások következtében megtörni látszik az előző évek trendjéhez képest, és a vásárlók egyre tudatosabban keresik a legjobb ár-érték arányú termékeket – áll a december 21-én kiadott sajtóközleményben.
Black Friday helyett itt a Black November 2020. november 25. A koronavírus következtében idén egy átlagos magyarországi internethasználó várhatóan leginkább a szűk családtagok (jellemzően 5-6 fő) számára vásárol majd karácsonyi ajándékokat, összességében mintegy 52 000 Ft értékben. A korábbi évekhez képest tehát várhatóan szűkül a megajándékozottak köre. Az egy főre vetített ajándékok értéke viszont ezzel párhuzamosan 8%-kal emelkedik – derül ki az Árukereső.hu és a GKI Digital 2020. évi közös felméréséből. A Gazdasági Versenyhivatal pedig nemcsak a webáruházak, de az ár-összehasonlító oldalak kapcsán is szigorú elvárásokat fogalmazott meg – áll a november 25-i sajtóközleményben.
Készülhetnek a webáruházak, jönnek az új áfaszabályok 2020. november 11. A kormány által a parlamentnek benyújtott, 2021-re vonatkozó adócsomag tartalmazza az e-kereskedelemre vonatkozó új áfaszabályozást. A törvény elfogadása jövő héten várható, a jelentősebb módosítások többnyire 2021. július 1-jén lépnek hatályba – áll a Deloitte Zrt. november 11-én kiadott közleményében.
Jelentősen megugrott az online vásárlások iránti igény 2020. március 18. Megváltoztak a vásárlási szokások a koronavírus-járvány hatására, az online rendelt élelmiszerek kiszállítási határideje ugyanakkor egyre hosszabb a hirtelen megugrott igények miatt.
Nőtt a hazai online kiskereskedelem forgalma tavaly 2020. március 12. A hazai e-kiskereskedelem bruttó 625 milliárd forintos éves forgalmat ért el tavaly, ami mintegy 16%-kal haladta meg a 2018-as szintet; az online értékesítés adja a teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 6,3%-át a GKI Digital és az Árukereső felmérése szerint.
Elkezdődött az Extreme Digital és az eMAG egyesülése 2019. november 7. Elkezdődött a magyar tulajdonú Extreme Digital és a dél-afrikai hátterű eMAG magyarországi leányvállalatának egyesülése, miután októberben a Gazdasági Versenyhivatal jóváhagyta a fúziót, a végleges összeolvadás 7-8 hónap alatt történik meg – mondta Várkonyi Balázs, az Extreme Digital Zrt. ügyvezetője november 6-án, Budapesten, sajtótájékoztatón.
Kínai e-kereskedelmi kapcsolatait erősíti a Budapest Airport 2019. szeptember 6. Kínában járt a Budapest Airport Ingatlan és Cargo Üzletágának képviselete, ahol szakmai konferencia keretében vitatták meg a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér egyre fontosabbá váló e-kereskedelmi szerepét – áll a Budapest Airport szeptember 6-án kiadott sajtóközleményében.
Önvezető kisautók szállítják ki az interneten vásárolt árucikkeket Kelet-Kínában 2019. augusztus 21. Vezető nélküli, ötödik generációs (5G) technológiával működő autókat állítottak szolgálatba Kelet-Kínában az internetes rendelések gördülékenyebb kézbesítésére – olvasható egy augusztus 19-én közzétett cikkben a China Daily kínai pártlap internetes oldalán.
Magyarországon közel 5,4 millió az online vásárlók száma 2019. május 23. A felnőtt magyar internetezők 91%-a, azaz közel 5,4 millióan legalább egyszer vásároltak az interneten az elmúlt egy évben – derül ki az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. 1046 ember bevonásával készített áprilisi reprezentatív felméréséből, amit május 22-én tettek közzé.
Megváltozik az AliExpress üzleti modellje 2019. május 9. Kína egyik legnagyobb technológiai vállalata, az Alibaba csoport változtat leggyorsabban növekvő üzletága, az online kiskereskedelmi piacteret működtető AliExpress üzleti modelljén. Kínán kívül más országok kiskereskedői előtt is megnyitja felületét azzal a nem titkolt céllal, hogy idővel az Amazon igazi vetélytársává válhat – derült ki abból a nyilatkozatból, amelyet Trudy Dai, az Alibaba nagykereskedelemért felelős igazgatója adott a Financial Times című brit gazdasági napilapnak május 8-án.
Egyesül az Extreme Digital és az eMAG 2019. március 22. Egyesül a magyar Extreme Digital Zrt. és a dél-afrikai Naspers csoporthoz tartozó eMAG magyarországi leányvállalata, amivel a közép-európai régió egyik meghatározó e-kiskereskedelmi vállalata jön létre budapesti központtal – közölte az Extreme Digital március 21-én.
Újabb cégek csatlakoztak a hamis termékek terjesztése ellen létrejött megállapodáshoz 2019. március 4. A világhálón árusított hamis termékek visszaszorítása és a piacról való kivezetésük érdekében 2011-ben létrejött, majd 2016-ban megerősített megállapodáshoz újabb internetes platformok és márkatulajdonosok csatlakoztak – közölte az Európai Bizottság március 1-én.