Kevesebb műanyag csomagolás 2022. február 20. Csökkentette a szeletelt szalámik csomagolásához felhasznált műanyag mennyiségét a Pick Szeged Zrt. – közölte az élelmiszeripari cég február 20-án.
A magyarok számára fontos szempont a környezetvédelem 2021. december 13. A magyar vásárlók számára egyre fontosabb szempont a környezetvédelem: egy felmérés szerint a megkérdezettek 74%-a fizetne többet egy termékért annak érdekében, hogy azt környezetkímélő csomagolásban kapja kézhez – közölte a Rondo Hullámkartongyártó Kft. december 13-án.
Magyarországon is megvalósulhat a körforgás az italcsomagolásoknál 2021. november 8. A hazai italgyártók és kereskedők Európa egyik leghatékonyabb visszaváltási rendszerének szakmai javaslatát készítették el.
Már a tilalom „előszelére” kevesebb lett a műanyag 2021. július 14. Évente 15 000 tonnányit használhattunk azokból az egyszer használatos műanyagokból (pl. ételtartó dobozok, italpoharak, zacskók), amelyek forgalomba hozatalát a július 1-től hatályos kormányrendelet betiltotta. A csomagolószakma érdekképviselete szerint a megfelelő alternatívák megtalálása a számadatok szerint már zajlik, piaci források alapján pedig olyanok is a műanyagot helyettesítő termékek gyártásába kezdtek, akik korábban egészen mással foglalkoztak.
A magyar fogyasztók tesztelhetik a papírpalack prototípusát 2021. június 15. Megérkezett Magyarországra a dán Paboco startup és a Coca-Cola közös fejlesztésű papírpalackjának prototípusa június 15-én. Eljött a tesztelés fázisa, amelyben – korlátozott számban – elsőként a magyar fogyasztók vehetnek részt. Az első európai piaci teszt során június 16-tól a hazai vásárlók az innovatív csomagolású AdeZ növényi italt a kifli.hu-n keresztül próbálhatják ki. Az online szupermarket a csomagolást minden vásárlótól visszagyűjti, sőt azt kérik, hogy egy kérdőív kitöltésével is segítsék a fejlesztők munkáját – adta hírül a Coca-Cola Magyarország a június 15-én kiadott közleményben.
Magyarországon teszteli új csomagolását a Nestlé 2021. április 20. 2025-re a Nestlé csomagolóanyagainak 100%-a újrahasznosítható vagy újrafelhasználható lesz. Ennek fontos lépéseként áprilistól a cég egy limitált szériában teszt jelleggel papíralapú változatban is piacra dobja az egyik legnépszerűbb márkája, a NESCAFÉ 3in1 Classic instant kávék csomagolását. Az új formátumot a világon először a magyar fogyasztók próbálhatják ki – jelentette be a cég sajtóközleményben, április 20-án.
Az uniónak növelnie kell a műanyag csomagolások újrafeldolgozásának arányát 2020. október 6. Az Európai Uniónak növelnie kell a műanyag csomagolások újrafeldolgozásának arányát, ugyanis komoly a veszélye annak, hogy nem sikerül teljesítenie a 2025-re és 2030-ra kitűzött célértékeit – közölte az Európai Unió luxembourgi központú számvevőszéke október 6-án.
Csomagolási innovációk a Coca-Cola Magyarországnál 2020. szeptember 9. A Coca-Cola Magyarország legújabb fejlesztésének köszönhetően 36%-kal csökkent az üveges termékek vendéglátó egységekbe való szállításakor felhasznált zsugorfólia mennyisége. Ez a csomagolási innováció fontos állomás a vállalat körforgásos gazdaságra való törekvéseinek és a Hulladékmentes Világ vízió megvalósításának – áll a vállalat szeptember 9-i sajtóközleményében.
A Nestlé fejleszti csomagolási megoldásait 2020. január 17. Csaknem 2 milliárd svájci frankot ruház be a Nestlé, hogy áttérjen az újonnan gyártott műanyagokról az élelmiszeripari minőségű újrahasznosított műanyagok használatára és felgyorsítsa az innovatív fenntartható csomagolási megoldások fejlesztését – közölte a svájci élelmiszeripari vállalat január 16-án.
Kötelezővé tehetik az újrahasznosítható műanyag-csomagolást 2030-ra 2018. január 17. Minden műanyag-csomagolásnak újrahasznosíthatónak kell lennie 2030-ra az Európai Unióban, emellett csökkenteni kell az egyszer használatos műanyagok felhasználását az Európai Bizottság (EB) január 16-án bemutatott stratégiája értelmében.