Kínába készül a magyar sikercég

2018. február 23. Egyéb | Egyéb szektorok

A kínai piacra fókuszál az idén a navigációs és kiberbiztonsági megoldásokat kínáló magyar autóipari szoftverfejlesztő NNG Kft. – mondta Giles Shrimpton vezérigazgató a cég február 22-én tartott sajtótájékoztatóján.

A vezérigazgató bejelentette, a piaci terjeszkedés részeként hamarosan 50 fejlesztő mérnökkel új központot nyitnak Sanghajban. Eddig 15, többnyire kereskedelemmel foglalkozó munkatársuk volt a távol-keleti országban.

Giles Shrimpton arról is beszélt, hogy a cég 2016-ban 98 millió euró árbevételéből 2% származott a kínai belföldi piacról, 5-7%-ot tesz ki a kínai exportból adódó bevételük, ezt az arányt szeretnék a jövőben 20-25%-ra növelni.

Az NNG vezérigazgatója elmondta, jelenleg 5 kínai autógyárnak fejlesztenek helyi megoldásokat, és arra számítanak, hogy az autók eladásának növekedésével üzleti lehetőségeik is bővülnek.

Pécsi Valentin, az NNG Kft. csendes-óceáni térségéért – köztük a kínai fejlesztésért – felelős magyarországi vezetője a sanghaji új fejlesztő központ munkájával kapcsolatban kiemelte: a kínai bővítés kedvezően hat majd a budapesti létszám alakulására is. Az NNG termékét továbbra is a vállalat magyar központjában fejlesztik, a kínai részleg a helyi adaptációval foglalkozik majd.

Pécsi Valentin elmondta, a kínai piacra szánt navigáció nagyon sok helyi kihívást jelent, egyebek közt be kell építeni a helyi közlekedési szabályozást, kezelni kell a nagyvárosokban akadozó GPS-jeleket, a kínai kultúrához igazodó speciális keresést. Példaként említette, hogy Kínában a fordulásnál nem a jobbra, illetve balra fogalmat használják, hanem égtáj szerint határozzák meg az irányt.

Az NNG Kft. tájékoztatása szerint a társaság navigációit több mint 30 millió eszközben használják világszerte, köztük 30 autómárkában. A cég a világ számos pontján, Európán kívül például az Egyesült Államokban, Brazíliában, Svájcban, Izraelben, Kínában, Japánban és Indiában rendelkezik helyi képviselettel.

(MTI)