Újabb felvásárlás az FMCG-piacon

2018. február 19. Gazdaság | FMCG

Az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. bejelentette, hogy megvásárolja az Alföldi Tej Kft. „Kokárdás” márkáját, így hazai története során először szerez tulajdonjogot egy magyar brandben, amellyel évek óta sikeresen működik együtt – olvasható az német diszkontlánc február 16-án kiadott közleményében.

Mélykuti Tibor, az Alföldi Tej ügyvezető igazgatója és Bernhard Haider, az Aldi Magyarország ügyvezető igazgatója az Alföldi Tej Kft. székesfehérvári üzemében tartott sajtótájékoztatón 2018. február 16-án. (Fotó: Bodnár Boglárka, MTI)

A cég arra törekszik, hogy minél több magyar, illetve hazai terméket kínáljon üzletei polcain, ezért már 2008-as magyarországi piacra lépése óta különösen a friss tej, a tőkehús és a zöldség-gyümölcs területén magyar beszállítóktól vásárol termékeket. A kezdetek óta az ALDI beszállítója az Alföldi Tej Kft., amely immár közel 40 termék esetében biztosítja a garantáltan magas minőséget és a fogyasztók által elvárt magyar ízvilágot. A diszkontlánc ebben az évben a biotejet is magyar beszállítótól fogja beszerezni, így Magyarországon az ALDI lesz az egyetlen kiskereskedelmi lánc, ahol valamennyi friss és UHT tej, továbbá minden típusú trappista sajt magyar termék lesz.

Az Alföldi Tej 2015-ben hozott létre egy, a tejtermékek piacán egyedi márkát, a Kokárdás brandet, amely piros-fehér-zöld kokárdával szimbolizálja, hogy az Alföldi Tej 100%-ban magyar alapanyagot dolgoz fel, Magyarországon, magyar munkaerővel. A Kokárdást kizárólag az ALDI forgalmazza. Elsőként a Kokárdás 1,5%-os UHT teje került be a boltokba, ma már 12 Kokárdás termék közül választhatnak a vásárlók.

A német diszkontlánc ezért döntött úgy, hogy megvásárolja az Alföldi Tej Kft.-től a Kokárdás márkát és közel kétszeresére növelve tovább bővíti a márka kínálatát. Az Alföldi Tej vezetői bíznak benne, hogy a brand átadásával további sikeres termékeket tud majd az ALDI a piacra hozni.

– A Kokárdás márka megvásárlásával platformot hozunk létre tejtermék-kínálatunk további bővítésére, és a hazai fogyasztók igényére reagálunk, akik egyre inkább keresik a kedvező árú magyar termékeket üzleteinkben. A Kokárdás mindennek tökéletesen megfelel, hiszen már a csomagolásról is egyértelműen látszik, hogy magyar termék. A kiszereléseket és az árazást pedig úgy alakítottuk, hogy kategóriájában a legtöbb előnyt nyújtsa a vásárlóknak. Köszönjük az Alföldi Tej Kft.-nek, hogy a Kokárdás márka innovációjával hozzájárultak az ALDI-vásárlók elégedettségének további növeléséhez – mondta Bernhard Haider, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. ügyvezető igazgatója.

– Az Alföldi Tej Kft. és az ALDI Magyarország Bt. kapcsolata több mint 10 éve kezdődött. A 2003-ban 23 tejtermelő gazda által alapított Alföldi Tej Kft. a diszkonthálózat 2008-as piacra lépésének évében megkezdte az első termék beszállítását. A beszállított termékek köre évről évre bővült. A kialakult jó kapcsolat eredményeként mindkét vállalat stratégiai partnerként tekint egymásra. 2018-ra több mint 100 magyar tejtermelő gazda csatlakozott az Alföldi Tej Kft. sikeres modelljéhez. A vállalat által gyártott termékek mindegyike magyar alapanyagból, magyar munkaerővel, Magyarországon előállított termék. Az árbevétel 2017-ben elérte az 53 milliárd forintot, a gyárakban a munkavállalói létszám pedig a 630 főt – mondta Mélykuti Tibor, az Alföldi Tej Kft. ügyvezető igazgatója.