A Rail Cargo Logistics - Hungaria irodát nyitott Ferencváros állomáson

2018. január 23. Logisztika | Egyéb szektorok

A Rail Cargo Logistics - Hungaria Kft. ünnepélyesen megnyitotta irodáját Budapest-Ferencváros állomáson. A diszponálási központ feladata a Balkán Express elnevezésű irányvonatok zökkenőmentes szervezése és a forgalomban futó kocsik irányításának elősegítése. A ferencvárosi iroda a kiskunhalasi kereskedelmi vonattervezést kiegészítve áll az ügyfelek rendelkezésére addicionális logisztikai szolgáltatásokat is nyújtva – áll a cég január 22-én kiadott sajtóközleményében.

A Rail Cargo Hungaria Zrt.-vel és a Rail Cargo Logistics - Austria GmbH-val közös nyitó rendezvényen áttekintették a Balkán országokba indított szerelvények képzésére ez év elején bevezetett új megoldás első tapasztalatait.

A Rail Cargo Hungaria Zrt. 2018. január 1-jétől a korábbi – az ausztriai Villach, a magyarországi Sopron és Budapest, a szlovákiai Párkány, valamint a szerb Belgrád – gyűjtőpontok helyett kizárólag a budapesti állomáson szervezi irányvonatokba az Európa szerte a Balkán irányába feladott küldeményeket. Az összehangolt szervezés lehetővé teszi közvetlen vonatok összeállítását Bulgária, Törökország, Szerbia, Macedónia, illetve Görögország felé. Az első Balkán vonat 2018. január 3-án indult Törökországba, majd leközlekedett az első görög expressz is, melynek futásideje – a teljes útvonalon – a korábbi 5-7 nap helyett mindössze 3 napot vett igénybe.

A gyors vonatképzés segítségével Szerbiába napi rendszerességgel indul 2, Görögországba és Macedóniába egy szerelvény, Bulgáriába, illetve Bulgárián keresztül Törökországba pedig kétnaponta indítanak vonatot.

Az új megoldás csökkenti a küldemények várakozási idejét és továbbításuk költségeit. A megszűnő csomópontokban korábban átlagosan 46-95 óra várakozási idővel kellett számolni, ráadásul a vonatok döntő többsége legalább két csomóponton kellett, hogy áthaladjon, amíg a rendeltetési helyre eljutott. Ez költségnövekedést okozott és kocsikihasználási problémát jelentett. Az új vonatképzési eljárással a tartózkodási idő átlagosan 48 óra alá csökkenthető és a kocsik célállomásra jutásának ideje több nappal lerövidül. A szállítás gyorsításától a társaság a forgalom növekedését várja.

Az ünnepségen dr. Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Igazgatóságának elnöke, CEO hangsúlyozta, hogy a vállalat a Rail Cargo Group tagvállalatainak képességeire és az innovatív csoporterőre építve folyamatosan növeli szolgáltatásainak versenyképességét. – A Balkán Express vonatok menetideje csaknem eléri a kamionok eljuttatási sebességét, miközben csökkenti az autópályák zsúfoltságát és évi ezer tonnával csökkenti az erre a forgalomra eső károsanyag kibocsátást. A Rail Cargo Hungaria és a Rail Cargo Logistics a jövőben is folytatja erőfeszítéseit hasonló előnyöket nyújtó projektvonatok szervezésére – mondta végezetül dr. Kovács Imre.