Archívum: Egyedi versenyelőnyök

2017. november 1. | Logisztika | Egyéb szektorok

Melyek azok a tevékenységi területek, szolgáltatások, illetve egyéb tényezők, amelyek az egyes logisztikai szolgáltatókat megkülönböztetik a többi piaci szereplőtől? Az erre a kérdésre adott válaszokból készítettünk egy körképet.

Info-logisztikai szolgátatások

A cargo-partner családi tulajdonban lévő, közepes méretű nemzetközi szállítmányozó és info-logisztikai szolgáltató, élenjáró tapasztalattal a légi és tengeri szállítmányozás terén. A 2588 főt foglalkoztató cargo-partner cégcsoport több mint 26 országan van jelen.


Becze Attila– Cégünk testre szabott info-logisztikai szolgáltatásokat nyújt partnerei számára az egyszerű raklapkezeléstől és árutárolástól az olyan komplex értéknövelő tevékenységekig, mint az összeszerelés, minőség- ellenőrzés, címkézés, csomagolás, hogy csak néhányat említsek. Az info-logisztika jegyében kiemelt hangsúlyt fektetünk partnereink igényeinek felmérésére, az elvégzendő logisztikai feladatkör professzionális előkészítésére és implementálására, valamint az informatikai rendszerek összehangolására az adatáramlás hatékonysága érdekében. Lehetővé tesszük ügyfeleink számára a saját fejlesztésű raktárkezelő rendszerünk (LOGSPACE) interaktív alkalmazását, melynek révén a valós idejű adatok alapján teljes rálátást biztosítunk megbízóink készletállományára és készletmozgásaira cikkszám szinten. Raktárlogisztikai szolgáltatásaink részét képezik új termékünknek, a Purchase Order Management (POM) informatikai platformnak, amelynek használata partnereink teljes ellátási láncának transzparenciáját, illetve hatékonyságát biztosítja a megbízó, a beszállító és a szállítmányozó összekapcsolásával, valamint aktív részvételével – ismertette a cég raktárlogisztikai üzletágának egyedi jellemzőit Becze Attila, a cargo-partner Kft. ügyvezető igazgatója.

Rugalmasság és megbízhatóság

A Door To Door Express Kft. 100%-ban magyar tulajdonban lévő nemzetközi szállítmányozási és logisztikai vállalat 2004-ben kezdte meg tevékenységét. Megalakulását a piacon kialakult erős versenyhelyzetnek köszönheti, ugyanis az alapító tagok úgy gondolták, ha egyesítik a fuvarozás és a szállítmányozás területén szerzett többéves tapasztalataikat, akkor az ügyfelek számára teljes körű, a szállítmányozás területén minden igényt kielégítő, színvonalas, rugalmas és versenyképes szolgáltatást tudnak nyújtani.


Bognár Gergely– Cégünk fő profilja a nemzetközi szállítmányozás, de ügyfeleink igényeinek megfelelően belföldi szállítmányozást, raktározást, illetve az ehhez kapcsolódó hozzá adott értékű szolgáltatásokat is biztosítjuk. Egyedi versenyelőnyt nehéz szállítmányozóként megfogalmazni, de cégünk a hosszú távú együttműködések és megoldások híve. Ügyfeleinknek személyre szabott, optimális megoldásokat nyújtunk, hogy a lehető legtöbb gondot levegyük a vállukról a szállítmányozás területén. Mindezt rugalmasságunkkal, megbízhatóságunkkal, őszinteségünkkel, folyamatos tájékoztatással igyekszünk biztosítani. Szolgáltatásainkat Tatáról, Székesfehérvárról és Budapestről végezzük, ahol saját irodával vagyunk jelen. Nagy hangsúlyt fektetünk az információáramlásra, ügyfeleink időben történő és megfelelő tájékoztatására, valamint a folyamatos kapcsolattartásra. Az utóbbi időben a Kínából szervezett vasúti szállítmányozás folyamatosan fejlődik, mivel ez a nagy távolság miatt kedvező ár-érték arányú, megbízható szolgáltatási forma. Cégünk ezen a területen is megbízható szolgáltatást biztosít: rendszeres vasúti szállításokat szervezünk budapesti irodánkból jól kidolgozott folyamatokkal, valamint a kínai vasúti képviselet közvetlen szerződött partnere vagyunk. A vasúti szállítmányozás során a megrendelés után az előfoglalásoknak köszönhetően gyors kiszolgálást és versenyképes árakat garantálunk. Kína egész területén több leadási pontot is tudunk biztosítani FOB paritással. A folyamatos fejlődésnek köszönhetően egyre több terminálon várjuk a küldemények leadását: Chognqing, Chengdu, Zhengzhou, Suzhou, Yiwu, Wuhan, Harbin, Hefei, Shenyang – foglalta össze a Door to Door Express Kft. ügyvezetője, Bognár Gergely a cég erősségeit.

Innovatív szellemiség

Az Ekol cégcsoport ma már 16 országban van jelen leányvállalatok révén. Magyarországon az Ekol Logistics Kft. 2013-ban kezdte meg tevékenységét, s azóta egyre bővülő szolgáltatásportfólióval szolgálja ki ügyfeleit.


Kovács Ákos– Vállalatcsoportunk egyedi jellemzői közül a saját fejlesztésű – TMS, WMS és Tracking – szoftvereket említeném, amelyek testreszabottan támogatják szolgáltatásainkat, illetve rugalmasan igazodnak a cég fejlődésével járó változásokhoz. A hazai piac kapcsán pedig több területet is kiemelnék. A fuvarozást tekintve az Ekol Logistics saját irányvonatokat működtet, és egyedülálló módon nemcsak a vasúti operátori, hanem a szállítmányozói feladatkört is saját hatáskörben menedzseli. További kuriózumnak számít, hogy a „hagyományos” konténerszállító vasúti járatokkal ellentétben társaságunk elsősorban pótkocsikat szállít. Ez azért lényeges, mert az intermodális megoldás jelentős előnnyel bír a közúti fuvarozással szemben, hiszen nagy volumenű áruk szállítására van lehetőség kevesebb gépkocsivezető bevonásával, emellett az intermodalitás révén hozzájárulunk a környezet védelméhez is a CO2-kibocsátás szignifikáns csökkentésével. Továbbá cégünk elsőként szervezett irányvonatot Kínából Budapestre. Ez, az azóta is rendszeresen bonyolított irányvonati forgalom is cégünk innovatív szellemiségét bizonyítja. A kihasználtságnak köszönhetően vonataink heti rendszerességgel közlekednek, valamint hetente indítunk gyűjtőkonténereket is vasúton. Az Ekol Logistics tevékenységi körében emellett olyan szolgáltatások is megtalálhatók, mint a belföldi és nemzetközi viszonylatban történő daruzás és nehézgépszállítás saját eszközökkel, amelyet Magyarországon csupán néhány cég végez még rajtunk kívül. A tavalyi évben az Ekol megjelent a gyógyszerlogisztikai szegmensben is, ahol társaságunkon kívül a hazai piacon „klasszikus” logisztikai szolgáltatóként – tehát nem gyógyszerdisztribútorként – mindössze 2-3 cég nyújt hasonló szolgáltatást – emelte ki a cég erősségeit Kovács Ákos, az Ekol Logistics Kft. ügyvezető igazgatója.

Előtérben az innovatív megoldások


Hepp Gergely– Elsősorban azt említeném az erősségeink között, hogy a német tulajdonú Fiege cégcsoport 12 000 főt foglalkoztató logisztikai szolgáltatóként is meg tudta tartani családi vállalkozás jellegét. Ezáltal nálunk más mechanizmusok működnek, mint a többi multinacionális szolgáltató cégnél: sokkal rugalmasabbak vagyunk, és személyre szabott megoldásokat dolgozunk ki, azaz ügyfélspecifikus igények mentén alakítjuk ki magas szintű logisztikai szolgáltatásainkat. Emellett vállalatunk a családi vállalkozás jelleget a mindennapi működésben is megőrizte. Iparágspecifikusan próbáljuk meg csoportosítani a cég felépítését és szolgáltatásportfólióját. Ez azt jelenti, hogy egy adott szolgáltatáscsomag vonatkozik a gumiabroncsok logisztikájára, míg egy másik a visszárulogisztikára, kihangsúlyozva az adott célcsoport igényeit. A Fiege másik tradicionális sajátossága, hogy az innovatív üzleti modelleket helyezi előtérbe, és erre a cross border visszárulogisztika jó példa, de az innovatív törekvések más területen is megmutatkoznak. Robottechnológiát alkalmazunk azokban az üzletágakban, ahol ezzel jelentős hatékonyságnövelést tudunk elérni, illetve csoportszinten beruházunk innovatív technológiákat alkalmazó cégekbe a versenyképességünk növelése érdekében. A 90-es években a Fiege a logisztikai változások úttörőjeként díjakat nyert Németországban, s ezt máig nagyon komoly elismerésként tartja számon a cégcsoport. Összességében véve versenyelőnyként gondolunk arra, hogy egy jó nevű nagy német logisztikai cég kultúráját a helyi sajátosságokkal vegyítjük, és hosszú távú partnerkapcsolatra törekszünk ügyfeleinkkel. Ennek bizonyítéka, hogy sok cég 15-20 évnél is hosszabb ideje dolgozik velünk Európa-szerte és Magyarországon is – mondta Hepp Gergely, a Fiege Kft. ügyvezető igazgatója.

A helyi viszonyok figyelembevételével

A Geodis világszerte több mint 150 000 ügyféllel dolgozik együtt a legkülönbözőbb iparágakban. A globális szinten megszerzett tapasztalatok folyamatos belső képzéseken keresztül jutnak el minden leányvállalathoz, ahol a helyi szakértők a felhalmozott tudást az adott ország elvárásainak megfelelően fordítják át az ügyfelek előnyére. Magyarországon, 7 telephelyen a Geodis cégcsoport összes globális üzletága jelen van: légi és tengeri szállítmányozás, raktárlogisztika, nemzetközi és belföldi közúti szolgáltatások – ide értve a disztribúciós megoldásokat is –, valamint a magyar leányvállalat portfóliójának részét képezi az ellátási lánc menedzsment is.


Bagyinszki Zoltán– Szolgáltatásaink komplexitása révén ügyfeleink supply chain folyamatainak lefedését teljes körűen tudjuk biztosítani. Ez azonban kihívást is jelent operatív munkánk szempontjából, de könnyen átlátható szervezeti felépítésünk lehetővé teszi a változások folyamatos kezelését, a proaktív megközelítést, a gyors eszkalációt és a korrektív lépések végrehajtását. Magyarországi tevékenységünk szempontjából megkülönböztető tényezőként emelném ki az úgynevezett control tower jellegű szolgáltatásainkat, melyeket ügyfeleink mind globális, mind regionális szinten igénybe vehetnek, és amelyeket magyarországi szakértői csapattal menedzselünk az implementációtól a végrehajtásig. Speciális vámengedélyeink, illetve az ezekhez kapcsolódó raktármegoldásaink bizonyos iparágakban működő ügyfeleink számára komoly versenyelőnyt jelentenek. Továbbá saját tehergépkocsi-flottánk, illetve Budapest környéki raktáraink elhelyezkedése lehetővé teszi bármelyik hazánkon áthaladó logisztikai korridor költséghatékony kiszolgálását, sőt saját iparvágányaink révén nemcsak egyedi megoldásokat tudunk kidolgozni, hanem alternatív lehetőséget tudunk biztosítani azon megbízóink számára is, akiknek a környezettudatos logisztika kiemelten fontos. Globális logisztikai szolgáltatóként fő feladatunk, hogy ügyfeleink növekedését segítsük. „We logistic your growth” szlogenünk szellemiségének megfelelően megértjük ügyfeleink ellátási lánchoz kapcsolódó elvárásait, kihívásait, és ezek mentén megtervezzük a legjobb megoldásokat, amelyek segítségével el tudjuk hárítani a növekedést gátló akadályokat, és a kidolgozott folyamatok precíz működtetésével megbízóinkkal közösen elérjük kitűzött céljainkat. Hosszú távú, növekedésre alapozott kapcsolatokra törekszünk összes partnerünkkel, folyamatosan fejlődve és folyamatainkat fejlesztve. Ezen globális elvárások mentén nyújtunk logisztikai szolgáltatásokat Magyarországon is, természetesen a helyi viszonyok figyelembevételével, több mint 500 kollégával, közel 20 éve – válaszolta a kérdésre Bagyinszki Zoltán, a Geodis magyarországi ügyvezető igazgatója.

Iparági és területi specializáció

A Gondrand-Logistics cégcsoport több mint 150 éves múltra tekint vissza: a svájci és a német vállalatok már az 1910-es évek óta aktívan működnek. Egy ilyen történelmi és szakma-kulturális múlt alapvetően meghatározza egy cég üzleti felfogását, működését. A Gondrand-Logistics cégcsoport ma olyan közepes méretű, független, magántulajdonban lévő nemzetközi vállalkozás, amely világszerte prémium logisztikai szolgáltatásokat, főként komplex ellátási lánc megoldásokat nyújt ügyfeleinek.


Horváth Péter– Legfőbb jellemzőnk a magas szintű iparági és területi specializációra való törekvés. A modern autóipar, gyógyszeripar, vegyipar mind olyan iparágak, ahol a szabályozási környezet okán a megbízók iparágspecifikus ellátási lánc megoldásokat igényelnek. A globális logisztikai megoldások előfeltétele a stabilitás, az átfogó szaktudás, erős ügyfélkötődés, ennek megfelelően a Gondrand cégcsoport számos munkatársa szakmai területének elismert szakértője. A szaktudáson és szakértelmen nyugvó, kölcsönös előnyökön alapuló professzionális logisztikai együttműködés nem jöhet létre erős elkötelezettségre alapozott bizalom nélkül. Ehhez jó alapot nyújt a cégcsoport nemzetközi felépítése, működése, valamint a stabil vállalati kulturális és pénzügyi háttér. A szakértői megoldások minden esetben nemzetközi területiségű, egyedi iparágspecifikus megoldások. Legyen szó autóipari ellátási lánc megoldásról, vegyipari disztribúcióról vagy gyógyszerlogisztikáról, a megoldások közös eleme az innovatív megközelítés, kiemelkedő ár-érték arány, magas szintű biztonság. Ennek együttműködésen alapuló kialakítása a logisztikai szakértőink feladata. A modern logisztika legnagyobb kihívása a globális kereslet és kínálat állandó kiegyensúlyozatlanságában rejlik. Ez rendkívül sebezhetővé tudja tenni a globális piac résztvevőit, legyen szó kis vagy nagy méretű vállalkozásról. A megoldás a rugalmasságban van, a jó logisztikai szolgáltató olyan megoldásokat alakít ki ügyfelei számára, amelyek képesek követni az árufolyam és fuvareszköz-kapacitások kiegyensúlyozatlanságát, változó költség alapon. A megoldás része a kritikus, úgynevezett gazdaságos tömeg együttműködéssel történő biztosítása éppúgy, mint a törekvés, hogy elkerüljük a merev termelési struktúrák kialakítását, túlterjedt, kihasználatlan fuvarkapacitások, elosztóhálózatok magas fixköltségeit. A modern logisztika kulcsa a komplexitás: a rendszer egészét lehet és érdemes optimalizálni. Az egyes részterületeken – például A pontból B pontra történő szállítások esetében – elérhető megtakarítás sokszor látszólagos, mert többletkockázatot vagy más területen jelentkező többletköltséget eredményez. Éppen ezért cégcsoportunk fontos törekvése, hogy valamennyi alap szállítási- raktározási tevékenységben ezek kombinációjával tudjon kompetens, transzparens és költséghatékony megoldásokat nyújtani – mondta Horváth Péter, a Gondrand Kft. ügyvezető igazgatója.

Felhőalapú megoldás

A K és V Nemzetközi Fuvarozó Kft. az idei évben is rengeteget tett azért, hogy még magasabbra tudja emelni szolgáltatásai színvonalát.


Varga József– Ezért is szereztük meg az AEOF tanúsítványt, vezettük be a HACCP rendszert, illetve elkezdtük a felkészülést a GDP gyógyszerszállítási szabvány tanúsítására. Komplex logisztikai szolgáltatásunk egyik nagy előnye, hogy a teljes logisztikai folyamatot a szállításon, a raktározáson és a komissiózáson át egy kézben tudjuk menedzselni. Ezáltal az információáramlás sokkal gyorsabb, mert az áruval kapcsolatos minden információt első kézből szolgáltatjuk, illetve fejlett informatikai rendszereinknek köszönhetően ügyfeleink saját belépő kódjaikkal, saját számítógépeiken akár mindent kontroll alatt tudnak tartani. De azt gondolom, hogy a legnagyobb előnyünk mégis a felhőalapú raktárirányítási rendszerünk, amit egy informatikai céggel közösen fejlesztettünk. Ez a szoftver lehetőséget biztosít számunkra, hogy alkalmazkodni tudjunk ügyfeleink elvárásaihoz, így nem kell egy új rendszert „rájuk erőltetnünk”, hanem az ő igényeiket felmérve egyedileg konfiguráljuk a rendszert, és vevőink mindig a számukra fontos információt tudják nyomon követni. Ügyfeleink egyedi azonosítójukkal és belépési kódjukkal bármikor valós idejű információt kaphatnak arról, hogy mi történik az áruikkal, illetve a nálunk történő raktározás esetében gyakorlatilag egy készletezési programot is a rendelkezésükre bocsátunk. Ezzel a készleteik fölött teljes kontrollt biztosítunk a számukra – mondta Varga József, a K és V Nemzetközi Fuvarozó Kft. ügyvezető igazgatója.

Széles körű termináli szolgáltatások

A Mahart Container Center Kft. ügyvezetője alapvetően négy termináli jellemzőt említett a megkülönböztető tényezők kapcsán. Elsőként a neutralitást, ami – mint mondta – kiemelten fontos a terminál számára.


Fábián Zoltán– Piaci versenytársainkkal ellentétben társaságunk neutrális szolgáltatóként van jelen a piacon. Ez azt jelenti, hogy bármely vasúti operátorral, vasút- vagy hajóstársasággal, közúti szállítmányozó és fuvarozó céggel együttműködünk közös projektek meg- valósításán. Úgy gondolom, hogy ez egy nagyon fontos aspektus, melynek révén versenyelőnyre tehetünk szert a hazai piacon. Másrészt az MCC Budapesten az egyedüli trimodális szállítási megoldást biztosító terminál. A vízoldali átrakási lehetőségeket igyekszünk minél jobban kihasználni, természetesen annak figyelembe vételével, hogy a Duna hajózhatóságának megvannak a maga korlátai. Ezeket mi – amennyire lehet – szeretnénk kitágítani, és a folyami szállításban rejlő potenciált maximálisan kiaknázni. Harmadik tényezőként azt a szakmai tapasztalatot említeném, amelyet 1969 óta halmoztunk fel, amikor is az első konténer megérkezett a terminál jelenlegi területére. Ennek köszönhetően, közel 50 éves múlttal a hátunk mögött a konténerkezelésben olyan szakmai jártasságra tettünk szert, amely az egyik nagy tapasztalattal bíró terminálként pozícionálja társaságunkat a hazai piaci szereplők között. Végül azt emelném ki, hogy cégünk igyekszik minél szélesebb körű termináli szolgáltatásokat nyújtani ügyfeleinek, legyen szó átrakásról, átmozgatásról, konténerjavításról vagy átalakításról. Minden konténertermináli bővített szolgáltatásban partnerek vagyunk, akár „egzotikus” kérések, akár a klasszikustól eltérő feladatok kapcsán, hogy közösen gondolkodva ügyfeleinkkel számukra hosszabb távon fenntartható megoldásokat tudjunk biztosítani – mondta Fábián Zoltán, az MCC ügyvezető igazgatója.

Központban a projektlogisztika

A Mafracht Kft. az utóbbi években a korábbi fuvarozási és speditőri tevékenységeken belül nagy hangsúlyt fektetett a túlsúlyos, túlméretes szállításokra, illetve a projektlogisztikai szolgáltatásokra.


Spányik Gábor– Ennek megfelelően fejlesztjük a flottánkat is, a jelenlegi szélesíthető ponyvás megaszerelvényeink mellé újabbakat fogunk beszerezni a jövő év folyamán, amelyek 3,5 méterig szélesíthetők, valamint speciális ponyvával és feljárórámpával rendelkeznek. Ezzel a gépek és berendezések szállítási megoldásait jelentősen tudjuk bővíteni. A megaszerelvények az időjárásra érzékeny, például CNC megmunkáló központok, speciális célgépek mellett alkalmasak a közepes méretű gumikerekes munkagépek és traktorok szállítására is a feljárórámpa használatával. A megbízói igényekhez alkalmazkodva, a gyorsabb diszpozíció és teljesítés érdekében 3 méter szélességig túlméretes áruk szállítására érvényes állandó engedéllyel rendelkezünk osztrák, német, belga, francia, és olasz viszonylatokra is. A piaci és megbízói igényeknek megfelelően folyamatosan továbbfejlesztjük az expressz, gyűjtő- és LTL export/import szállításokat, heti 1-2 alkalommal indítunk részrakományokkal kamionokat Északkelet-Franciaország területére és Németország északnyugati régiójába, illetve holland relációkba. A folyamatosan fejlesztett saját flotta mellett szállítmányozóként és projektspeditőrként is nagy hangsúlyt fektetünk a megbízható, speciális flottával rendelkező alvállalkozói háttér megerősítésére. Egyedülálló szállítási megoldásokat kínálunk a nyitott mélybölcsős és mélyágyas szerelvények mellett a teljesen zárt, szélesíthető ponyvás változatokkal is. Projektspeditőrként továbbra is megoldást tudunk biztosítani a nagy térfogatú, illetve súlyú ipari berendezések, generátorok, hőcserélők, tartályok, célgépek speciális közúti szállítására, akár 90 tonnáig, és amennyiben szükséges, a folyami, tengeri szállításra, kikötői átrakásra, helyszíni daruzásra, mozgatásra, vagy akár telepítésre is. További versenyelőnyünknek tekintjük az ajánlatkérésekre való nagyon gyors reagálást, illetve a fel- és lerakási idők szigorú betartását, és természetesen a kiváló kommunikációt ügyfeleinkkel – nyilatkozta Spányik Gábor ügyvezető igazgató.

Szakértelem és megbízhatóság


Zahalka Attila– Számunkra alapvetően fontos, hogy a METRANS szolgáltatásai minőségéről, valamint megbízhatóságáról és rugalmasságáról legyen ismert. Ez a fogalompáros egy vasúti és termináloperátor esetében azt jelenti – legalábbis a METRANS üzletpolitikájában –, hogy saját terminálokkal, hálózattal, mozdonyokkal és vagonparkkal, továbbá karbantartóbázissal, kereskedelmi képviseletekkel, ügyfélszolgálattal, vámügyintézéssel, illetve a megbízások leadását, valamint a szállítmányok valós idejű nyomon követését lehetővé tévő online platformmal rendelkezik. Emellett a menetrendi frekvenciát úgy kell megszerveznie, hogy az alkalmassá váljon a kereskedő és a termelő cégek ellátási láncainak, illetve akár a JIS/JIT beszállítási rendszerek kiszolgálására is. A METRANS rendelkezik ezekkel az eszközökkel és képességekkel, így minőségi szolgáltatást nyújtunk a szállítmányozóknak és a hajóstársaságoknak, amelyek ezáltal a legmagasabb igényeket támasztó ügyfelek számára is megfelelő logisztikai megoldásokat dolgozhatnak ki. A megbízhatóságunk a pontosságunkban és a hitelességünkben rejlik. Az etikus üzleti viselkedés evidencia számunkra, ezért a díjainkat is úgy alakítjuk, hogy azok garantálják a megbízható szolgáltatások fenntartását. Tőlünk független probléma előfordulhat ugyan, de azt a szakértelmünkkel igyekszünk kiküszöbölni. Végül, de nem utolsósorban hadd említsem meg, hogy sikereink záloga a kollégáink szakmai és emberi kvalitása – összegezte a METRANS egyedi jellemzőit Zahalka Attila, a METRANS Danubia Kft. értékesítési vezetője.

Egyedi vasútlogisztikai megoldás

A Rail Cargo Hungaria a magyarországi vasúti árufuvarozási piac 65%-át bonyolítja és a Rail Cargo Group tagjaként Európa második legnagyobb vasúti árufuvarozó társaságának része.


Dr. Kovács Imre– Közel 9000 vagonból álló flottával állunk megrendelőink rendelkezésére, évente 135 000 vonatot közlekedtettünk és csaknem 32 millió tonna árut fuvarozunk. Önálló mozdonyparkunk 25 Taurus gépe forgalmaink egyharmadát továbbítja. A Rail Cargo Group, Európa második legnagyobb vasúti árufuvarozó cégcsoportjának tagjaként jelen vagyunk egész Európában. A többi piaci szereplőtől az egyes kocsi fuvarozásban betöltött közszolgáltatási tevékenysége különbözteti meg a Rail Cargo Hungariát. Társaságunk az egyedüli vasúti szolgáltató, amely országos lefedettséggel biztosítja a magyarországi kkv-k, termelőüzemek termékeinek eljuttatását európai piacaikra az iparvágányokról és az állomási rakodókról. Ez olyan tevékenység, amelyet más országokban a nemzeti vasutak végeznek és állami támogatást kapnak hozzá. Ezért van az, hogy az egyes kocsi forgalom gazdasági megfontolásból Európa-szerte visszaszorult a vasúti fuvarozásban. A közúti fuvarozás ugyanis rugalmasabb a vasútnál. A vasutat minden szakaszon magas infrastruktúra-költségek terhelik, és gyakori a közvetlen vágánycsatlakozás hiánya az egyes gyárakhoz. Mindez növeli a költségeket, jelentős munkaerő- és eszközráfordítást igényel. A Rail Cargo Hungariát hatékony működése teszi képessé a szolgáltatás költségeinek kigazdálkodására. A társaság a szórt küldemények vasúti fuvarozása melletti elkötelezettségével ugyanakkor mentesíti a közutakat több százezer kamion közlekedésétől, ami a súlyos környezeti károk mellett növelné az utak karbantartási és felújítási költségeit. A Rail Cargo Hungaria azért vállalkozik erre a csekély eredménytermelő képességű tevékenységre, hogy a közúti fuvarozás mellett alternatív szállítási megoldásokat biztosítson. Az egyes kocsi szolgáltatás jelenleg forgalmunk 30-35%-át teszi ki. Erre vállalatunkat a Magyarország- szerte működő három igazgatóság 1870 munkatársa teszi képessé, akikkel versenyképes feltételek mellett fogadjuk és teljesítjük a hazai kis- és középvállalatok vasútlogisztikai igényeit – nyilatkozta Dr. Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria igazgatóságának elnöke, CEO.

A jelen és a múlt

A Raben Trans European Hungary Kft. ügyvezető igazgatója két fő jellemzőt említett, amelyek a céget a magyarországi logisztikai szolgáltatók között egyedivé teszik. Ezek egyrészt a Raben cégcsoport jelenéből, másrészt a magyar leányvállalat jogelődjének múltjából eredő örökségből adódnak.


Árvai Csaba– Integrált logisztikai szolgáltató viszonylag sok van Magyarországon, és ezek mindegyike képes teljes supply chain lefedettséget biztosítani. Ez önmagában tehát nem jelent semmilyen pluszt. A Raben cégcsoport erősségeként azt emelném ki, hogy 12 országban, főként Közép-Kelet-Európában vagyunk jelen saját operációval. Nyugat-Európában Hollandia és Németország területét, a kelet-európai régióban pedig a Baltikum, Lengyelország, Ukrajna, Csehország, Szlovákia, Románia és Magyarország területét fedjük le. Minden országban saját hálózattal szolgáljuk ki ügyfeleink igényeit. Németország tekintetében ez utóbbi azért lényeges, mert a hazai leányvállalattal rendelkező szolgáltatók közül ezt csupán kettő cég tudja biztosítani rajtunk kívül. Emellett kevés olyan piaci szereplő van, amely a Baltikum, Ukrajna, valamint Lengyelország esetében olyan erős jelenlétet biztosítana, mint a Raben, mivel a legtöbb cég ezekben az országokban valamilyen üzleti együttműködés révén nyújt logisztikai szolgáltatásokat. A Raben a logisztikai, illetve cross-dock operációt minden országban saját maga működteti saját tulajdonú telephelyein, saját alkalmazottakkal és raktárakkal. Ez azért előnyös, mert így nem vagyunk függőségben az ingatlanfejlesztő és –hasznosító cégektől, de egyben azt is jelenti, hogy nálunk az infrastrukturális fejlesztések, átalakítások teljesen más üzleti megfontolások alapján történnek. Van például lehetőségünk a piaci trendek figyelembevételével olyan spekulatív beruházásokat eszközölni, amelyeket hosszú távú értékszemléletben valósítunk meg, természetesen saját finanszírozási háttérrel. És ezeket mind az ügyfeleink elvárásaihoz tudjuk igazítani. Elődcégünk révén komoly piaci differenciáló tényezőként említhető még az a szakmai kompetencia, amellyel a magas értékű jövedéki termékek – alkohol tartamú italok, dohányáruk – logisztikai operációját teljes körűen tudjuk működtetni. Ezen a területen több mint 10 éve vagyunk jelen komplex szolgáltatási portfólióval, legyen szó adó- vagy vámraktárról, jövedéki termékek kezeléséhez szükséges hatósági engedéllyel rendelkező raktárról, illetve olyan értéknövelő tevékenységekről, mint például címkézés, szétválogatás, átcsomagolás, hogy csak néhányat említsek. S mindezen szolgáltatásokat saját csapatunkkal biztosítjuk a szükséges garanciákkal, biztosítékokkal, valamint speciálisan erre a tevékenységi körre kialakított raktári infrastruktúrával – ismertette Árvai Csaba ügyvezető azokat a tényezőket, amelyek a Raben Trans European Hungary Kft.-t megkülönböztetik hazai versenytársaitól.

Egy kézből

A DB Schenker konszern régóta a nemzetközi logisztika világának egyik legfontosabb szereplője, és folyamatosan törekszik új válaszokat adni megbízói folyamatos igényeire.


Barényi Sándor– Cégünk egy kézből kínálja az összes modalitást, azaz minden szakágban – közúti, vasúti, légi és tengeri szállítmányozásban, raktár-, kiállítás-, rendezvény- és vásárlogisztikában, vagy akár a projektcargóban jelen vagyunk. Ez önmagában még nem teszi a Schenker Kft.-t különlegessé. Az ágazatspecifikus szakértelem, a szállítási módok ésszerű megoszlása, illetve a hozzáadott értékű logisztikai szolgáltatások széles köre azonban megkülönböztet minket a többi piaci szereplőtől. Ma már az ügyfelek magasabb szintű elvárásokat és sokrétűbb kiszolgálást várnak el a szolgáltatóktól, és ehhez igazodva mi is az integrált szolgáltatásokat helyezzük előtérbe tevékenységi portfóliónkban. Kiemelném itt a közúti gyűjtő szállítmányozási ágazatunkat, ahol elértük, hogy a szigetszentmiklósi telephelyünk nemzetközi elosztó központtá váljon, és az új platformrendszernek köszönhetően Nyugat- és Kelet-Európa összekötő hídja legyen a DB Schenker európai hálózatában. A DB Schenker egész Európára kiterjedő, sűrű hálózatával együttműködve gondoskodik a küldemények gyors és pontos célba érkezéséről export és import relációban egyaránt. Ez nagy kihívást jelent számunkra, az ügyfelek számára pedig komoly előnyökkel jár. A DB SCHENKERsystem premium új termékünk bevezetésével pedig a legjobb megoldást kínáljuk ügyfeleinknek, ha „szorít” az idő: a standard szállítási időhöz képest akár 2 nappal rövidebb szállítási idővel és garantált teljesítéssel. A gyűjtőszállítmányozás területén kiemelt jelentőségű a partnerhálózat egységes tevékenysége, a közös technológia, következésképpen az egységes minőségű páneurópai szolgáltatás. Rövidültek a tranzitidők, kevesebb átrakás miatt csökkent az árusérülés veszélye. Különös gondot fordítunk a járatok sűrítésére, és a napi járatindítások növelésére egyaránt. Mindezek mellett magas szintű minőségi teljesítményt biztosítunk ügyfeleink számára. Egyre nagyobb energiát fektetünk értéknövelő szolgáltatásaink bővítésére: 2017. augusztus 1-én megnyitotta kapuit a Schenker Vámudvar szigetszentmiklósi telephelyünkön. Ennek köszönhetően valamennyi szállítmányozáshoz kapcsolódó tevékenységet egy kézből és helyszínről tud biztosítani ügyfeleinknek, ezzel is gyorsítva a kiszolgálás időtartamát. A vámhivatalokkal történő személyes kapcsolattartás, az engedélyek megszerzése, a közreműködés nagy segítséget, zökkenőmentes ügyintézést jelentett partnereink számára. A Schenker Kft. a NAV -val együttműködve kellemes környezetben várja ügyfeleit, ahol az érdeklődők közvetlenül tehetik fel kérdéseiket szakembereinknek. Közös cél, hogy érthető, gyors, szakszerű vámügyi szolgáltatásokkal, megbízható ügyintézést biztosítsunk, és ebből adódóan növekedjen a magyarországi vámkezelések száma az európai vámkezelésben létrejött versenyben. Jövőbeni célunk, hogy teljesítményeinket tovább javítsuk és bővítsük szolgáltatásainkat, valamint beruházzunk a digitális logisztika jövőjének kialakításába – mondta Barényi Sándor, a Schenker Kft. ügyvezető igazgatója.

JS

Supply Chain Monitor
2017. november