Új irányvonat Belgium és Olaszország között

2017. szeptember 26. Logisztika | Egyéb szektorok

Mindössze három hét telt el azóta, hogy az Ekol Logistics Kft. elindította új irányvonatát Budapest–Köln viszonylatban, amely az első ilyen jellegű megoldás a kelet-nyugat tengelyen, ám a társaság most egy újabb irányvonatot indít Zeebrugge (Belgium) és Trieszt (Olaszország) között – áll a cégcsoport szeptember 26-án, Triesztben kiadott sajtóközleményében.

Ez az új csatlakozás az Ekol hálózatának dél–észak irányban történő további bővítését szolgálja, melynek révén még ideálisabb összeköttetést biztosít stratégiai piacaival.

– Folyamatosan dolgozunk stratégiánk megvalósításán, hogy egyre több intermodális csatlakozást kínáljunk Európában. 2017 januárjában a Földközi-tengert kapcsoltuk össze a Balti-tengerrel a Trieszt–Kiel vonat elindításával, most pedig örömmel számolunk be arról, hogy ügyfeleink számára új, közvetlen csatlakozást biztosítunk a Földközi-tenger és az Északi-tenger között. Ez az új irányvonat lesz az első közvetlen vonat, amely Törökországot, Iránt és a Közel-Keletet teljes mértékben „zöld” módon, egyetlen teherautósofőr nélkül köti össze a Benelux államokkal, Franciaországgal és az Egyesült Királysággal (Anglia, Skócia, Wales és Írország) – nyilatkozta Alaa Jennane, az Ekol Engineering Business Development igazgatója.

A vonat hetente két alkalommal indul majd a trieszti EMT Terminálról. Az új megoldás különféle típusú eszközökkel – Mega trélerekkel, konténerekkel és csereszekrényekkel – történő szállítást tesz lehetővé. – A Zeebrugge kikötővel és stratégiai partnerünkkel, a P&O Ferries céggel kialakított együttműködésünknek köszönhetően a P&O Ferries hajóival szállíthatjuk a küldeményeket Anglia kulcsfontosságú régióiba (Tilbury, Hull, Teesport), valamint további célállomásokra más partnerekkel. Erre rendkívül büszkék vagyunk – tette hozzá Alaa Jennane.

Ezen szolgáltatást a Hupac fogja működtetni és az Ekol számára évente 5000 küldemény szállítása várható. – A Hupac örömmel fogadja az Ekolt ezen az új intermodális vonalon. A résztvevő felek bevonásával együtt sikeresen kifejlesztettünk egy élvonalbeli szolgáltatást, melynek révén a Törökország és az Egyesült Királyság közötti viszonylatra rendkívül versenyképes tranzitidőket tudunk biztosítani. A Hupac rendelkezésre bocsátja saját vonatszerelvényeit, valamint bonyolítja a napi szintű vonatindításokat. Ez az új szolgáltatás ismét bizonyítja, hogy a multimodális szállítás nagyszerű alternatívája lehet a csak közúton történő szállításnak – mondta Renzo Capanni, Hupac igazgatója.

– Örömmel jelentjük be az új vonat elindítását Zeebrugge-be, mely tovább bővíti az egész Európát Britanniával összekötő integrált vasúti és komp szolgáltatásunkat. A tavalyi évben bővítettük működésünket Zeebrugge-ben, így jelenleg évente 700 000 szállítóegység számára rendelkezünk kapacitással, de lehetőségünk van további növekedésre – tette hozzá Janette Bell, a P&O Ferries ügyvezető igazgatója.

Az új irányvonatnak köszönhetően az Ekol minden hónapban további 15 000 fát ment meg, valamint a Föld kilencszer történő megkerülésére elegendő üzemanyagot takarít meg. Az Ekol stratégiájának kulcsfontosságú pontját képezi a környezetbarát megoldások biztosítása.

A tavalyi évben az Ekol részesedést szerzett a trieszti EMT kikötő tulajdonjogában és további, Triesztből induló intermodális csatlakozások kialakítását jelentette be. A jelenlegi vonat így már a kikötő fejlesztését célzó stratégia része.